2018-06-03, 12:19
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Levt med en våldsam man, så ja! Dessa förhållanden består ju inte enbart av våld utan bra stunder med. De kanske inte alls var osams den här kvällen utan skulle prata. Sedan gick något snett. Så jag ser det absolut inte som något konstigt om hon släppt in honom eller följt med ut.
Sedan har jag ingen aning om det var så det gick till. Hon kanske släppte in eller öppnade för att han inte skulle bli arg och väcka barnen?

Ok så kan det vara då om du har egen erfarenhet. Jag grundar det ju mest på hur jag skulle agerat och har inte haft våldsamma relationer så vet inte hur man agerar som offer.
Citera
2018-06-03, 12:25
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför fortsatte hon att umgås med honom då? Och träffade honom mitt i natten?
!Nej jag är objektiv och ser kanske därför mer klart än de flesta efter att ha följt tråden, media , deras sociala medier o.s.v.
Det är snarare du som verkar ha känt dem och är partisk och därmed kanske ska tas med en nypa salt.

Vi är många här som liksom du följer varenda skrivet ord om fallet i såväl media som sociala medier Men du ska av någon anledning vara mycket mer opartisk än oss?
Jag upplever dig som att långsamt och försiktigt vilja manipulera tråden till att vända blickarna från SD.

Du verkar vara ny här på Flashback och verkar även ha rätt begränsad kunskap om hur polisens och åklagarens arbete och en utredning går till.
Citera
2018-06-03, 12:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
där antyder du igen :-) dela med dig av dina teorier ,så vi kan bredda som du vill att vi ska göra !

Nej jag vill ju helst inte namnge alternativa GM så länge SD är häktad. Han kan ju vara skyldig. Försöker inte påstå annat. Men varför skulle han vara den ende som är arg på BO? Jag tycker det verkar som att hon har haft en ganska bred vän/bekanskapskrets. Och det finns kanske någon förstådd kvinna som är arg. Men jag ska försöka hålla fingrarna i styr och inte skriva mer nu. Har fått anklagelser om att skapa trådsanningar om ditt och datt för att jag velat titta på alternativ så länge SD är skäligen häktad.
Citera
2018-06-03, 12:27
Medlem
Citat:
Varför fortsatte hon att umgås med honom då? Och träffade honom mitt i natten?
Nej jag är objektiv och ser kanske därför mer klart än de flesta efter att ha följt tråden, media , deras sociala medier o.s.v.
Det är snarare du som verkar ha känt dem och är partisk och därmed kanske ska tas med en nypa salt.
Jag är väldigt partisk, tyckte/ tycker mycket om LW.
Hur kan någon på allvar tro att GM är någon annan än SD, seriöst?
Vad gäller att LW träffade SD efter misshandeln, inte säker men kan vara:
"Vi kan väl bara vara vänner?"
Citera
2018-06-03, 12:29
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ok så kan det vara då om du har egen erfarenhet. Jag grundar det ju mest på hur jag skulle agerat och har inte haft våldsamma relationer så vet inte hur man agerar som offer.
Hur kan du vara så rädd att du inte släpper in vänner bara för att det är mörkt?
Citera
2018-06-03, 12:30
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Nej jag vill ju helst inte namnge alternativa GM så länge SD är häktad. Han kan ju vara skyldig. Försöker inte påstå annat. Men varför skulle han vara den ende som är arg på BO? Jag tycker det verkar som att hon har haft en ganska bred vän/bekanskapskrets. Och det finns kanske någon förstådd kvinna som är arg. Men jag ska försöka hålla fingrarna i styr och inte skriva mer nu. Har fått anklagelser om att skapa trådsanningar om ditt och datt för att jag velat titta på alternativ så länge SD är skäligen häktad.

ok respekterar det ,men tycker det är synd om vi låser fast oss innan någon är dömd, som någon skrev var står vi på fredag om han blir släppt ?
ingen här inne VET om det är rätt man än ,men man kan tro, det gör alla på sitt sätt och det har alla rätt till .
Citera
2018-06-03, 12:31
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vi är många här som liksom du följer varenda skrivet ord om fallet i såväl media som sociala medier Men du ska av någon anledning vara mycket mer opartisk än oss?
Jag upplever dig som att långsamt och försiktigt vilja manipulera tråden till att vända blickarna från SD.

Du verkar vara ny här på Flashback och verkar även ha rätt begränsad kunskap om hur polisens och åklagarens arbete och en utredning går till.

Försöker föra över diskussionerna till att bli mer breda och nyanserade bara och inte så låsta på SD tills han åtminstone häktad på sannolika grunder. Han har bl.a. anklagats här för olösta mord i diverse städer i Sverige. Den första skulle ha skett när han var bara 18 år. Tycker du det är acceptabelt? Det är självklart att jag reagerar då och faktiskt vill försvara honom.
Har läst om flera mord sedan april här på FB och inte känt att jag vill skriva men i denna tråd har det gått överstyr tyckte jag.
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-03 kl. 12:37.
Citera
2018-06-03, 12:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hur kan du vara så rädd att du inte släpper in vänner bara för att det är mörkt?

Jag skulle inte släppt in vänner mitt i natten om de hade misshandlat mig förut nej.
Citera
2018-06-03, 12:35
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Det är mycket ofta problematiskt att utgå från sig själv när man försöker förstå någon annans handlande.
Citera
2018-06-03, 12:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
ok respekterar det ,men tycker det är synd om vi låser fast oss innan någon är dömd, som någon skrev var står vi på fredag om han blir släppt ?
ingen här inne VET om det är rätt man än ,men man kan tro, det gör alla på sitt sätt och det har alla rätt till .

Håller med att vi borde diskutera alternativ men nu har jag fått ett par postare på mig när jag försökt göra detta. Blir tröttsamt att bli anklagad för att man skapar trådsanningar och gör mer skada än nytta
Citera
2018-06-03, 12:37
Medlem
Ingen har jämfört honom med Martin, sedan säger du i ett inlägg att så har gjorts. Därav att jag inte vill att detta blir en trådsanning. Mitt inlägg hänvisade egentligen till Lotta, utifrån LWs situation. Den hade inte med SD att göra. Jag konstaterade att LW kunde ha varit rädd för GM och därför lämnat hemmet. Vi vet ju inte vem GM är.

Ingen här har väl kallat SD annat än MGM? Det är ju självklart. Däremot finns det några inlägg där man i olika teorier funderat över vad som ev hände den där natten mellan LW och GM. Detta utan att hänvisa till en specifikt utpekad person, utan den som tog livet av henne ÄR ju GM (oidentifierad).

Någon la ut en länk om forskning som visade att narcissister oftare tar selfies. Det är väl den enda kopplingen i tråden om selfies och narcissism i tråden som finns? Vem har slagit fast att SD är narcissist utifrån bilder? Det känner inte jag igen (även om det nu påstås som en sanning).

Citat:
Ursprungligen postat av why123
Även om ingen jämfört honom med Martin Jonsson så halkade han in i diskussionen. Det är en viss skillnad på att vara rädd för en tidigare känd fängelsekund med våld i bagaget och vår MGM.

Det är intressant vad du tog åt dig, särskilt som jag inte riktade inlägget till någon..

Det jag först och främst ville ha fram var att han sitter utredningshäktad och faktiskt ska kallas för MGM och inget annat. Han bör kallas för det fram till en FUP ev släpps som visar vad de har på honom.

Vi vet även att han inte blev häktad på sannolika skäl utan endast på skäliga misstankar, tingsrätten höll i nuläget inte med åklagaren. Detta kan komma att ändras och vi får någon form av bevis att förhålla oss till. Men som det ser ut nu har vi endast en av åklagaren nedlagd misshandelsanmälan som inträffade för 16 månader sedan. Vad åklagaren förde fram i häktningsförhandlingen är inget vi vet.

Jag vet naturligtvis inte om han är skyldig eller oskyldig, men att ifrån några bilder måla upp honom som narcissist eller psykopat är rätt magstarkt. Dessutom även om han är narcissist gör det inte honom med automatik till mördare..

Sedan tror jag inte att jag med mina få inlägg i tråden skapar några trådsanningar. Det är det däremot andra som gör. Det blir en flockmentalitet där man inte förhåller sig till den aktuella situationen utan bestämt sig för vad som är sant. Det är egentligen ganska intressant med tanke på hur lite vi vet.
Citera
2018-06-03, 12:40
Medlem
Jag tycker inte det är konstigt om LW smyger iväg en sväng med en person som hon känt i väldigt många år. De har uppenbarligen en historia som säkerligen bestått av både uppgångar och nedgångar. Och alla dessa andra gånger har han ju uppenbarligen inte dödat henne, så sannolikt tror hon inte detta ska ske denna gång heller. Att lämna öppet/olåst gör vi hela tiden. Om det är SD som tagit LW’s liv, har detta säkert uppstått av frustration och i vredesmod. Det är en tragisk händelse där alla inblandade är förlorare. Så sorgligt allt detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in