2018-06-03, 11:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Du förstår ju ingenting, LW drog tillbaka anmälan om ofredande då hon var RÄDD att det skulle bli värre.
Intressant att du tar SD så hårt i försvar, hade ni också en relation kanske.
Eller ville.

Varför fortsatte hon att umgås med honom då? Och träffade honom mitt i natten?
Nej jag är objektiv och ser kanske därför mer klart än de flesta efter att ha följt tråden, media , deras sociala medier o.s.v.
Det är snarare du som verkar ha känt dem och är partisk och därmed kanske ska tas med en nypa salt.
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-03 kl. 11:10.
Citera
2018-06-03, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det skulle vara oerhört tragiskt om det vore så. Men kanske inte SD -
i den högst obekväma sits han befinner sig i - inte drar sig för att kasta
misstankar på vem som helst i LW:s närhet, utan hänsyn till låg ålder.

Vist vore det tragiskt, det kanske inte är så heller.
Det är för att dom inte har klämt fram vem det är som
jag började tänka i dom banorna.

Kan inte se något skäl till att avvakta annars.
Det är bara en tanke.
Citera
Medlem
Sockerhalss avatar
Är uppgiften om klädfynd bakom planket fakta eller trådsanning?
Jag läste ett inlägg som jag inte hittar nu,det stod ungefär: Det uppstod handgemäng bakom planket och därav kläderna....
Slogs dom så kläderna rök? Har aldrig hänt mej.
Eller slängde dom av sej kläderna som två tuppar och bröstade upp sej? Sånt har jag sett.
Därför: Hur i hela friden förklara kläder på stället. Vet nån om det är fakta????
Citera
Medlem
Säkert fel tråd, men det har dryftats lite för mycket om geocaching här. LW och SD kände varandra INNAN dom började geocacha.

Det är en hobby, en fantastiskt rolig hobby med massa olika dimensioner för alla åldrar och fysiska förutsättningar. Man tar sig till fantastiska platser man annars aldrig skull uppleva och om man vill kan man träffa andra på event och liknande, eller bara stötta på någon ut i skogen vid en cache.
Känner många som fått livskamrater och väldigt många av dom som håller på lite mer idogt har en helt ny bekantskapskrets, även utanför geocaching.

Det har släppts 177000 cacher bara i Sverige. Under 2017 var det 30'000 (aktiva) geocachare från Sverige som loggade cacher.
I världen har det släppts 5,8 miljoner cacher som 1,5 miljoner (aktiva) geocachare jagade.
Det finns cacher över hela världen (tror att det är bara i två länder det inte finns).

Många är statistiknördar, som kollar hur många kommuner, län, länder, o.d. dom besökt, Antal cacher dom tagit, med olika graderingar (terräng och svårighet).

VIKTIGT:
Till er som skriver "Skattjakt, vuxna människor, väx upp", o.d...
Vad är er hobby som berikar ert värdelösa liv? Häckla andra på FB? VÄX UPP!!!
Citera
2018-06-03, 11:13
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej jag är objektiv och ser kanske därför mer klart än de flesta efter att ha följt tråden, media , deras sociala medier o.s.v.
Det är snarare du som verkar ha känt dem och är partisk och därmed kanske ska tas med en nypa salt.

Jag är också objektiv, har ingen relation till dem alls. Har aldrig sett någon av dem. Läst massor om dem nu och jag gör en helt annan bedömning än vad du gör.
Citera
2018-06-03, 11:13
Medlem
Citat:
Åklagaren hade också i beräkningen att LW ville mer i förhållandet än att vara enbart en älskarinna så han tog det nog för mer troligt att det stämde att han var tvungen att avhysa henne från bilen. Lägg därtill att de hade en hel del sms och mms kontakter dem emellan och kunde nog bedöma om SD hade tendenser till hot, våld och dylikt. Lägg därtill att om LW varit så rädd för SD så hade hon inte försatt sig i en situation där hon är ensam med denna man mitt i natten. Så jag tycker nog att det är mer som talar mot att SD inte var våldsam. Om han är skyldig till mordet som många tror, var Lena uppenbarligen inte rädd för honom och det säger allt om den påstådda misshandeln och varför åklagaren valde att lägga ner den!

Ord stod mot ord, dvs annan bevisning saknades. Nu orkar jag inte förklara det här mer för dig. Jag hoppas den här diskussionen kan läggas ner nu, den tillför inte tråden någonting. Vi som behöver förstå, förstår. Det räcker.
Citera
2018-06-03, 11:17
Medlem
Citat:

När träffade hon honom mitt i natten?
Om du menar mordkvällen så är det inte bekräftat, det är en teori.
Citera
Medlem
Tack för infon! Vet du i vilket sammanhang de träffades? Av första inlägget på geocachesidan så verkar det som att de var ute och cyklade tillsammans. Det var år 2012.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Säkert fel tråd, men det har dryftats lite för mycket om geocaching här. LW och SD kände varandra INNAN dom började geocacha.

Det är en hobby, en fantastiskt rolig hobby med massa olika dimensioner för alla åldrar och fysiska förutsättningar. Man tar sig till fantastiska platser man annars aldrig skull uppleva och om man vill kan man träffa andra på event och liknande, eller bara stötta på någon ut i skogen vid en cache.
Känner många som fått livskamrater och väldigt många av dom som håller på lite mer idogt har en helt ny bekantskapskrets, även utanför geocaching.

Det har släppts 177000 cacher bara i Sverige. Under 2017 var det 30'000 (aktiva) geocachare från Sverige som loggade cacher.
I världen har det släppts 5,8 miljoner cacher som 1,5 miljoner (aktiva) geocachare jagade.
Det finns cacher över hela världen (tror att det är bara i två länder det inte finns).

Många är statistiknördar, som kollar hur många kommuner, län, länder, o.d. dom besökt, Antal cacher dom tagit, med olika graderingar (terräng och svårighet).

VIKTIGT:
Till er som skriver "Skattjakt, vuxna människor, väx upp", o.d...
Vad är er hobby som berikar ert värdelösa liv? Häckla andra på FB? VÄX UPP!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
men suck har du läst tråden överhuvud taget ?
då borde du veta att planket slutar ett par meter längre bort och det är lätt att runda det !
stegar
hade teknikerna bara för att inte trampa rakt in i fyndplatsen

gå tillbaka och läs ,mitt tips

Polisen hade TVÅ stegar, en för att ta sig upp och en för att ta sig ned på andra sidan. Jämför man med de som står nedanför stegen uppskattar jag planket till 3 meter högt. När planket tar slut vidtar nätstängsel.

Om det varit så simpelt att runda planket, varför gjorde dom inte det? Dom var ändå på plats och såg terrängen.

Jag har följt tråden från början.
Citera
2018-06-03, 11:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Ord stod mot ord, dvs annan bevisning saknades. Nu orkar jag inte förklara det här mer för dig. Jag hoppas den här diskussionen kan läggas ner nu, den tillför inte tråden någonting. Vi som behöver förstå, förstår. Det räcker.

Den tillför visst tråden någonting eftersom man antar att SD troligtvis mördat LW på grund av att han misshandlat henne förut. Han är våldsam därav kapabel till mord etc.
Ska vi vara objektiva så har denna misshandel inte ägt rum då åklagaren lade ner fallet.
Varför ska diskussioner som eventuellt pekar mot att SD inte våldsam läggas ner? Jag lägger fram dem så länge det läggs fram att han är våldsam. I så fall får vi sluta lägga fram HELA misshandelsfrågan som om den aldrig ägt rum då han aldrig blev dömd.
Citera
2018-06-03, 11:20
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Polisen hade TVÅ stegar, en för att ta sig upp och en för att ta sig ned på andra sidan. Jämför man med de som står nedanför stegen uppskattar jag planket till 3 meter högt. När planket tar slut vidtar nätstängsel.

Om det varit så simpelt att runda planket, varför gjorde dom inte det? Dom var ändå på plats och såg terrängen.

det gjorde dom du har missat det bara kolla på denna bild då så kanske du ser bättre
http://forumbilder.se/H750N/1200
Citera
2018-06-03, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Om du menar varför poliserna inte rundade planket så var det för att inte förstöra och kontaminera FP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in