2018-06-03, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Han misstänkta personen i Örebro kommer lämna DNA när han är skäligen misstänkt för mord.

Skulle det finnas en koppling till Linköping, som du menade, så ser man det.
Clandeztino gjorde vissa antaganden kring JGF och Örebrofallet.
Citera
2018-06-03, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Tror gör man i kyrkan! Och jag misstänkte inte honom för en enda millisekund.

edit: Men men... när han kontaktade mig på Flashback och bad mig ta bort inlägg och började ljuga om sig själv... så... ja... vad ska man tro då? Okey, jag tillmötesgick honom. Flashback hänvisade mig till USA men därifrån fick jag inget svar och inläggen ligger kvar. Men varför börja blåljuga om sin person för mig när jag vet f-n så mycket mer. Rent mjöl i påsen, ja det vete tusan om jag tror? Dubbelmordet i Linköping involverar fler personer än en GM, så långt har jag förstått det. Jag vill inte se den GM inlåst på livstid utifrån vad jag tror mig ha förstått: straffet skall fördelas lika!

Vad baserar du påståendet om medgärningsman/män på? Vittnesuppgifterna som i någon mån skulle kunna indikera något sådant?
Citera
2018-06-03, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Clandeztino gjorde vissa antaganden kring JGF och Örebrofallet.

Är väl nästan ett understatement? Tycker nog det är på gränsen till tjänstefel att koppla samtliga mördare i landet till Linköpingsmorden
Citera
2018-06-03, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Är väl nästan ett understatement? Tycker nog det är på gränsen till tjänstefel att koppla samtliga mördare i landet till Linköpingsmorden
Just i det ovan nämnda fanns intressanta uppslagstrådar.
Citera
2018-06-03, 11:03
Medlem
Citat:
Just i det ovan nämnda fanns intressanta uppslagstrådar.

Ok, vilka?
Citera
2018-06-03, 11:16
Medlem
Citat:
Ok, vilka?
JGF skrev en del om tystnadslöfte. Det kunde inte direkt hänföras till traditionell tystnadsplikt, snarare kanske hemmahörande i diakonalt, religiöst, sammanhang. Utseendet hos den nu anhållne i Örebro påminde om fantombilden från 2004.
Citera
2018-06-03, 12:21
Medlem
Citat:
JGF skrev en del om tystnadslöfte. Det kunde inte direkt hänföras till traditionell tystnadsplikt, snarare kanske hemmahörande i diakonalt, religiöst, sammanhang. Utseendet hos den nu anhållne i Örebro påminde om fantombilden från 2004.

Även om JGF är genuin (vilket inte jag tror) så är uppgifterna om tystnadsplikt väldigt oklara. Och jag tror man kan hitta tusentals personer som påminner om fantombilden (som ingen vet vem den försöker avbilda). Jag vill inte bitcha men jag känner att eventuell koppling är så svag att det inte kan anses vara ett spår.
Citera
2018-06-03, 12:30
Medlem
Jag kan tänka mig att GM i Linköping är lite som i Lisa Holm fallet för några år sen. Det är ju ett helt annat typ av brott men att det är en rätt oväntad GM som saknar koppling till något offer men som har koppling till området och att det är därför brottet sker på den platsen.

Åsgatan verkar inte vara en adress man hamnar på av en slump enligt personer som känner till området. Så har GM koppling till området så är det via bostad, företag, någon annan verksamhet eller att han går den vägen ibland till något. Åsgatan används som gångväg av en del personer.

Mest troligt är då gällande bostad att han inte är skriven i bostaden. Gällande företag och andra verksamheter runt kanberget / trädgårdsföreningen så är han inte ägare eller anställd och registrerad på plats den dagen utan mer troligt en lösare koppling. Använder han Åsgatan som gångväg så är det sannolikt busshållplatsen vid Storgatan och mot sjukhuset han går.

Mest troligt är väl ändå tillgång till en lägenhet nära mordplatsen och att den han besöker är en nära släkting eller möjligen flickvän pga att denne inte angav honom direkt efter brottet. Den här personen som har en nära relation till GM bör ju mer eller mindre direkt förstått att han är skyldig och borde varit rädd för att han ska vara farlig. Han eller hon har nog även i så fall hjälpt GM efter morden. Kört honom till hans hemadress mest troligt.

Vid andra knivdåd där GM inte har koppling till offret kan man se att dom har koppling till platsen.
Citera
2018-06-03, 13:55
Medlem
Det finns även en stor kyrkogård mycket nära mordplatsen. Ev har GM förlorat en anhörig som begravts där nära inpå. Om uppgiften stämmer att GM stått i närheten av kyrkogården flera dagar så skulle det kunna vara på det viset. Då kan det vara hans koppling till platsen.
Citera
2018-06-03, 15:05
Medlem
Citat:
Det finns även en stor kyrkogård mycket nära mordplatsen. Ev har GM förlorat en anhörig som begravts där nära inpå. Om uppgiften stämmer att GM stått i närheten av kyrkogården flera dagar så skulle det kunna vara på det viset. Då kan det vara hans koppling till platsen.
Den aspekten får mig att minnas det som JGF skrev angående GM och en tragedi han varit med om.
Citera
2018-06-03, 15:05
Medlem
Citat:

Som jag minns det har vittnen sagt att en man setts stå vid den blå ingången vid en fastighet några dagar, är det denne du syftar på? Detta skulle kunna vara intressant eftersom det ligger så pass nära brottsplatsen. Däremot vet jag inte om denne väckte särskilt uppseende. Det är ju rakt över gatan från kyrkogården sett men oklart varför han skulle stå just där.
Citera
2018-06-03, 15:14
Medlem
Citat:
Som jag minns det har vittnen sagt att en man setts stå vid den blå ingången vid en fastighet några dagar, är det denne du syftar på? Detta skulle kunna vara intressant eftersom det ligger så pass nära brottsplatsen. Däremot vet jag inte om denne väckte särskilt uppseende. Det är ju rakt över gatan från kyrkogården sett men oklart varför han skulle stå just där.

Ja precis. Personen vid Karl Dahlgrensgatan 1. Han verkar stämma i signalement med personen i TRF.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in