Citat:
Ursprungligen postat av
Link04
Det brukar vara ett bra tecken när personer inte låser sig för en teori utan är öppna och kreativa. Menar du att Staaf har tagit ditt tips åt sidan?
Jan Staaf sa att mitt tips var ett spår och jag vet genom att följa med i massmedia att polisen tog tipset på allvar. Det har hållit förhör, så mycket har jag förstått.
Låt oss säga att tipset idag är utrett och lagt åt sidan för där fanns inte GM.
Jaq köper det.
Men du missar min poäng! Hur kunde det komma sig att polisen inte hade mitt tips redan första året för utredningen?
Polisen hade bestämt sig för att tipsa alla unga män i närområdet med de missade en lägenhet och fick det tipset av mig för ett par år sedan.
Det var en kommunal hyresrätt i regi Stångåstaden som polisen inte visste om att två söner boende i Stockholm hade tillgång till via sin pappa som hade lägenheten som övernattningslägenhet i Linköping.
Mitt tips borde polisen haft kännedom om redan det första året genom det kommunala Stångåstaden som hyrde ut lägenheten till pappan och inte genom mig.
Metodiskt arbete borde kanske ingå i polisutbildningen för de som längre upp i åren/karriären hamnat bakom ett skrivbord med uppgift att utreda brott

Då missar man inte en familjefar med två unga söner tänkbara vad gäller åldern med en hyresrätt 300 meter från ICA i den riktning GM var på väg mot.