2018-06-03, 10:31
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jo, om SD helt säkert vet vem GM är vore det kanske klokt att berätta det för polisen. Men antagligen handlar det väl i så fall mer om gissningar, och då kan det ju finnas anledning för SD att vara försiktig med att peka ut någon.

Sedan är väl en god grundregel att inte snacka för mycket i förhör, även om man är oskyldig. Alla uppgifter man lämnar kan ju lätt användas av polisen för att senare snärja en själv.

SD kanske inte kom att tänka på det som kan ha hänt LW förrän efter han funderat på det en tid. Man anklagar inte andra människor till höger och vänster i initiala förhör vare sig man är skyldig eller inte. Det inget fel i att han funderat i sin cell på LW liv och allt han vet och likt oss kommit fram till en del spekulationer.
Citera
2018-06-03, 10:32
Medlem
sommarljums avatar
Jag tror absolut inte att LW var rädd för SD. Då skulle hon INTE fortsätta att deltaga i events där han är med, fota honom eller ens ha kvar gamla foton av dem tillsammans på sociala medier.

Som i alla relationer där det är känslor inblandat så är det inte svart eller vitt. Det kan svänga fram och tillbaka, upp och ned med ganska tvära kast. Från båda håll.

Jag tror att de haft svårt att släppa varandra båda två. Försökt genom åren men det har varit starka känslor dem emellan.

Sannolikt har SD ljugit både henne och HD fulla under de 6 år som SD och LW haft en "av-och på-relation". Säkert har känslorna och kontakten med SD också påverkat LWs övriga relationer med män hon försökt att dejta/ha en kärleksrelation med, att SD har funnits i bakhuvudet och spökat av och till men att hon tagit avstånd från honom sedan han blivit våldsam i bilen, bombarderat med sms/mms osv och visat på andra otrevliga sidor.

Jag tror också att HD lackat ur till slut efter år av lögner och förbjudit SD att ha kontakt med LW. Uppenbarligen är HD och SD ff vänner då de hade för avsikt att åka till USA tillsammans. Tror på intet sätt att HD är någon mördare. Min magkänsla säger att rätt GM sitter häktad.

Allt spekulationer förstås.
Citera
2018-06-03, 10:33
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Tänker på bilen som det gjordes fynd i. När och hur hamnade de där? Var det vid tidpunkten när mordet begicks eller senare när den var på väg till Arlanda? Om det var SD som är MGM, sprang han från platsen ända hem eller hade han sin bil parkerad i närheten och i så fall vart?

Om han sprang/gick vilken väg tog han då? Där fyndet gjordes var det utefter en gångväg eller bilväg?

i slutet av en bilväg
http://forumbilder.se/H750M/20180519224329-85-194-10-14
Citera
2018-06-03, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Undrar om kriminaltekniker TM får/fått jobba med fallet? Han är ju gammal "dyk- och geocachkompis" med den häktade.

Låter väl inte helt lämpligt i mina öron. Är det rättssäkert?
Citera
2018-06-03, 10:36
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ingen hörde skriken från någon av villorna. Hon fanns bakom bullerplanket. Polisens olika spår och undersökningsresultat leder till SD.

Skriken hördes däremot tydligt från en villa belägen på andra sidan motorvägen, som larmade polisen och for ut med bilen i den riktning dom uppfattade att skriken kom ifrån.
Det var en tyst, vindstilla kväll med lite trafik därför hade dom fönstret öppet och hörde skriken tydligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Har det skrikits i 5 minuter vid planket så har halva bostadsområdet hört detta och det har då framkommit i vittnesuppgifter vid det här laget.

Att ingen skulle ha hört detta pga bullerplank är alltså ren och skär bullshit som så mycket annat här inne.

End of story.

Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Du har rätt när det gäller SDs försök att peka mot någon annan. Same old story. Vittnen som vaknat sv skrik väljer jag att tro på. Att inte ”alla” hört dem har olika förklaringar, vad gör du vid 23.30? Kollar tv-serier, lyssnar på musik eller vf. Hon har skrikit.

Skillnaden mellan vilka som har hört skriken och vilka som inte har hört skriken kanske inte beror på bullerplanket utan på om det är tyst hemma och om man har öppet fönster.
De flesta har nog inte något fönster öppet vid midnatt och om det är öppet så kanske det är på fel sida av huset.
Citera
2018-06-03, 10:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Polisen kom inte fram till att hon vägrade lämna bilen.

Polisen kom fram till att ord stod mot ord eftersom SD påstod att LW inte ville lämna bilen.

Jo polisen kom fram till att SD hade rätt att nyttja ett visst våld för att tvinga henne ur bilen om hon vägrade gå ur. Och att någon part ville mer av förhållandet och det var därför det bråkades.
Citera
2018-06-03, 10:40
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Undrar om kriminaltekniker TM får/fått jobba med fallet? Han är ju gammal "dyk- och geocachkompis" med den häktade.

Undrar om han har talat om det för sina kollegor eller om han på något sätt försöker hjälpa den häktade.
Citera
2018-06-03, 10:41
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jo polisen kom fram till att SD hade rätt att nyttja ett visst våld för att tvinga henne ur bilen om hon vägrade gå ur. Och att någon part ville mer av förhållandet och det var därför det bråkades.

Hur kan du veta det?

Du svarade inte på min fråga tidigare om du har någon relation till SD eller HD. Har du det?
Citera
2018-06-03, 10:42
Medlem
LW och SD(HD kände varandra innan geocaching kom in i deras liv som en hobby.

SD och LW hade en relation, vet ej hur länge den pågick.
HD har varit sjukskriven för utbrändhet och det var under denna tid SD drof sig till LW mer än som kompis. När HD var frisk och dom började hitta tillbaka till varandra, varvid relationen till LW tog en ny vändning. Jag vet inte hur eller vem som är drivande i otroheten, bara spekulationer. Om jag skulle känna LW och hon pratade ut, så är det naturligt att framställa sig i bättre dager och få sympati, likaså om SD skulle säga nått. "Det är den andra som vill, jag vill avsluta..."

LW kan omöjligt känt sig rädd för SD, då tänker jag EFTER misshandeln. Dom träffades mest med andra på cacher, men även ensamma vid FTF-jakter om jag läst loggarna rätt.

Helt naturligt att HD sätter stopp för SD att ha mer/djupare kontakt med LW efter avslöjandet. Som säkert påtvingades efter polisanmälan ("Varför får du brev från polisen?", "Varför har LW polisanmält dig för misshandel?").
När detta uppdagas skapar SD ett eget nick på geocaching, men loggar fortfarande under deras gemensamma mick. Dom försöker lappa ihop deras relation och förtroende för varandra.
Under vintern 2018 så fungerar det inte, SD flyttar ut. Fortfarande med intentionen att hitta tillbaka till varandra. Dom gör massa saker gemensamt fortfarande och agerar som ett par. Dom bokar bl.a. en resa till USA tillsammans.

LW har dejtat efter detta och gått vidare med relationer.

Får inte ihop det logiskt att SD skulle söka upp henne den där kvällen och oavsett anledning till besök att det ska eskalera till ett mord bakom ett plank.
Det finns ingen logik att LW ska vara efterhängsen och hota SD med någon som skulle förstöra SD och HD:s försök att hitta tillbaka till varandra. LW hade en annan relation på gång.
Kvar är då att SD känner att han vill ha kvar henne inom räckhåll och kunna sätta på henne efter behov, och då blivit arg när hon inte vill längre.
Men detta känns så långsökt vad gäller modus, tid, plats och händelseförlopp.
Citera
2018-06-03, 10:43
Medlem
Citat:

Är det TM som skulle vara en Leif GW-kompis som en skribent i SD:s närhet
skrev om tidigare? Och som vi skulle "passa oss för att skriva om",
likväl som en kirurg som fanns i geocachgänget?
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2018-06-03 kl. 10:50.
Citera
2018-06-03, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
i slutet av en bilväg
http://forumbilder.se/H750M/20180519224329-85-194-10-14

Tänkte mer på den eventuella telefonen eller vad de hittade?
Citera
2018-06-03, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det låter som om advokaten vill avvakta med att lansera den
nya misstänkta, undrar om den nya personen är ung, mycket ung.

Det skulle vara oerhört tragiskt om det vore så. Men kanske inte SD -
i den högst obekväma sits han befinner sig i - inte drar sig för att kasta
misstankar på vem som helst i LW:s närhet, utan hänsyn till låg ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in