2018-06-03, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
En sak är säker i alla fall, efter att en man blivit anhållen och häktad går det att läsa in oändligt mycket i hans personlighet. Att han är narcissist och psykopat vet vi inget om, det kan vi inte heller avgöra på några bilder.

Sedan att jämföra honom med Martin Jonsson är ett övertramp då han är/var livsstilskriminell, det är inte vår MGM vad vi vet.
Det är troligt att han är skyldig, jag vet inte mer än att han blev utredningshäktad i en vecka.. Men i dagsläget är han inte GM utan MGM och det är stor skillnad.

Vänta nu? Jag har inte jämfört SD med Martin Jonsson. Det har ingen annan heller gjort.

Jag nämnde Lotta Rudholm som exempel på varför LW kan ha följt med GM av rädsla, istället för scenariot att hon mötte upp någon hon litade på.
Rätt ska vara rätt. Skapa inte falska trådsanningar, tack.
Citera
2018-06-03, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Jo men i så fall hade det väl varit lämpligt att berätta detta direkt och inte sitta och förbereda sig för att berätta veckor efter mordet, i synnerhet då dessa uppgifter skulle kunna resultera i att han själv blir rentvådd
Det håller jag med dig om.
Har man inget att dölja kan man berätta och polisen kan kolla om det stämmer.
Nu sätter han sig själv i en rävsax.
Citera
2018-06-03, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Knappast. Jag tror det var LW som ville prova något nytt. Sedan tror jag det var han som hittat någon ny, troligtvis den han bor ihop med nu. Men dom bor i samma kvarter båda föräldrarna. Så barnen har tillgång till båda.

Enligt tidigare uppgift i tråden så har U efter skilsmässan fråm LW varit
gift med en kvinna och det äktenskapet slutade i skilsmässa. Så den
kvinnan bor han ej tillsammans med nu.
Citera
2018-06-03, 10:09
Medlem
Honan6s avatar
Undrar om kriminaltekniker TM får/fått jobba med fallet? Han är ju gammal "dyk- och geocachkompis" med den häktade.
Citera
2018-06-03, 10:09
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag tror fullt ut att SD är helt oskyldig och även att inga misstankar ska falla på HD heller.

Får inte ihop deras relation i detta triangeldrama som även består av fler personer. Mellan raderna känns det som dom gått vidare och även kommit till samspel i detta, alla tre (LW, SD och HD).
Visst kan det visa sig att SD är skyldig, men massa parametrar talar emot det rent tekniskt.
Det ÄNDA som talar för det är den/dom misshandelsanmälan som är gjorda och deras tidigare relation, så visst skall han granskas som nu polisen gör.

Det som verkligen stör mig i dom faktiska förutsättningarna vi VET är:
Öppen (på vid gavel/olåst) dörr och lämnat i "hast".
Tagit sig 150m bort (utan uppmärksamhet som vi vet).
Där blivit mördad och tappat klädesplagg (Här dristar jag mig och säger att det skett under strid).
Vi sätter in vittnesmål att skrik förekom i sån utsträckning att boendes ringer 112 och även går ut för att undersöka.

Alla tvivlare, ta med en kompis, be hen skrika allt vad hen kan och din uppgift är att tysta hen. Ni behöver inte strypa, slå medvetslös eller nått, bara ta tag och brotta ned.
Hur många sekunder kan hen skrika för sitt liv?
Utan allvarliga fysiska angrepp, men ändå fruktan för sitt liv, så pass att BO kan fortsätta skrika och GM inte är inom greppavstånd. Då har vi ett BO som springer från platsen.

Vi har en brottsplats där strid har skett (kläderna) och vi kan utgår från att varken BO eller GM skriker. M.a.o finns det en 3:e person som bevittnar detta och skriker inför det som beskådas.

Skulle SD ha bilen med sig till LW, satts sig i den med hennes mobil efter gärningen och släppt av blodspår i bilen. Kört till en skog och droppat den för att förvilla. Sedan hem och besudlat hemmet med hennes blod.
Eller tvärtom, tagit sig hem med hennes blod på sig, satt sig i bilen och besludlat den med blod, kört iväg med hennes mobil och droppat det.
Verkar väldigt ologiskt, även om det skett i affekt.

Har du anknytning till någon av dem?

Om du känner SD kanske du kan beskriva varför du inte tror det är han som är skyldig.

Själv tror jag att han är det så för mig känns det onödigt att spekulera i alternativa GM.

När SD är släppt och polisen avfört honom från misstanken, ja då först känner jag att det är intressant att spekulera vidare.

Nu får andra spekulera, jag läser tråden under tiden i stället.
Senast redigerad av Cocinella 2018-06-03 kl. 10:12.
Citera
2018-06-03, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Haha ne, jag menar inte statistiskt. Jag menar att kvinnor KAN mer än vad man tror. En kvinna kan bli galen av svartsjuka likväl som en man. Och OM kvinnan blir sån, då är det oftast den andra kvinnan hon ger sej på. Inte mannen. Honom vill hon behålla. Bara få bort den andra kvinnan.
Jag tänker osökt på styckmordet i Askersund. Jonna, en hästtjej som ingen kunde tro skulle kunna bli helt galen,styckmördade sin rival och dumpade henne i delar i ett stenbrott. Hon åkte till sitt jobb och arbetade sitt pass med delarna i påsar i bilen......
Dessa påsar polisen bar över planket. Vad fanns i dom. Var Lena styckad kanske? Eftersom identifikationen var så svår.
Likdelar transporteras i påsar. Så gjordes i Askersund iaf. Man tar inte bårbil till det, var det nån i den tråden som sa.

Om en händelse eller företeelse inte finns statistiskt, existerar den alls då? Eller är det bara en myt? Lite filosofiskt, men...
Citera
2018-06-03, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nu svamlas och famlas det för mycket, SD sitter häktad och är till så gott som säkert skyldig.
Jag har tidigare sagt detta men säger det en sista gång:
HD hade förbjudit SD att på något sätt kontakta LW.
SD kunde inte släppa henne, INTE tvärtom

Jag tror dig.
Citera
2018-06-03, 10:17
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag tror fullt ut att SD är helt oskyldig och även att inga misstankar ska falla på HD heller.

Får inte ihop deras relation i detta triangeldrama som även består av fler personer. Mellan raderna känns det som dom gått vidare och även kommit till samspel i detta, alla tre (LW, SD och HD).
Visst kan det visa sig att SD är skyldig, men massa parametrar talar emot det rent tekniskt.
Det ÄNDA som talar för det är den/dom misshandelsanmälan som är gjorda och deras tidigare relation, så visst skall han granskas som nu polisen gör.

Det som verkligen stör mig i dom faktiska förutsättningarna vi VET är:
Öppen (på vid gavel/olåst) dörr och lämnat i "hast".
Tagit sig 150m bort (utan uppmärksamhet som vi vet).
Där blivit mördad och tappat klädesplagg (Här dristar jag mig och säger att det skett under strid).
Vi sätter in vittnesmål att skrik förekom i sån utsträckning att boendes ringer 112 och även går ut för att undersöka.

Alla tvivlare, ta med en kompis, be hen skrika allt vad hen kan och din uppgift är att tysta hen. Ni behöver inte strypa, slå medvetslös eller nått, bara ta tag och brotta ned.
Hur många sekunder kan hen skrika för sitt liv?
Utan allvarliga fysiska angrepp, men ändå fruktan för sitt liv, så pass att BO kan fortsätta skrika och GM inte är inom greppavstånd. Då har vi ett BO som springer från platsen.

Vi har en brottsplats där strid har skett (kläderna) och vi kan utgår från att varken BO eller GM skriker. M.a.o finns det en 3:e person som bevittnar detta och skriker inför det som beskådas.

Skulle SD ha bilen med sig till LW, satts sig i den med hennes mobil efter gärningen och släppt av blodspår i bilen. Kört till en skog och droppat den för att förvilla. Sedan hem och besudlat hemmet med hennes blod.
Eller tvärtom, tagit sig hem med hennes blod på sig, satt sig i bilen och besludlat den med blod, kört iväg med hennes mobil och droppat det.
Verkar väldigt ologiskt, även om det skett i affekt.

ännu en som nämner fler personer ,kan du utveckla ?
jag är oxå är inne på någon mer inblandad utan att för den delen vara GM
Citera
2018-06-03, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPAMZ
SysterHax har kört ett script som kopierar alla TeamDavidsson-logggarna och loggar i hennes nya användarnamn. Först kommer en förklarande text och sedan en kopia på loggen. Det är för att de har delat på sig och hon vill få statistiken för alla hittade chacer sedan tidigare. Scriptet kan inte se vilka cacher som den ena eller andra eller båda besökt, utan det tar alla cacher som TeamDavidsson loggat.

Jag vet detta. Men på något vis är ju det här fallet ett triangeldrama med just dessa tre individer, så det blir en läskig känsla att SysterHax i och med kopieringen också finns reggad på den första geocachen som LW tar, fast hon inte fysiskt var där... det var så jag menade.
Citera
2018-06-03, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Jo men i så fall hade det väl varit lämpligt att berätta detta direkt och inte sitta och förbereda sig för att berätta veckor efter mordet, i synnerhet då dessa uppgifter skulle kunna resultera i att han själv blir rentvådd

Det låter som om advokaten vill avvakta med att lansera den
nya misstänkta, undrar om den nya personen är ung, mycket ung.
Citera
2018-06-03, 10:26
Medlem
Tänker på bilen som det gjordes fynd i. När och hur hamnade de där? Var det vid tidpunkten när mordet begicks eller senare när den var på väg till Arlanda? Om det var SD som är MGM, sprang han från platsen ända hem eller hade han sin bil parkerad i närheten och i så fall vart?

Om han sprang/gick vilken väg tog han då? Där fyndet gjordes var det utefter en gångväg eller bilväg?
Citera
2018-06-03, 10:30
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det var LW som ville mer. Polisen kom bl a fram till att hon vägrade lämna bilen och därför hade SD rätt att nyttja ett våld för att få ut henne ur den. LW fortsatte lägga upp bilder på dem tillsammans på sociala medier och det var SD som avbröt kontakten och blockerade, enligt inlägg av deras bekanta i denna tråd samt bilder och inlägg i deras Facebook i o.s.v. Källa för att polisen kom fram till att SD tvingade henne ur bilen var i flera tidningar också.
Sedan undrar jag fortfarande om beholderx (eller vad hans nick nu var som LW skulle till Norge tillsammans med) har fru/sambo/flickvän? Kvinnor kan bli väldigt arga när de får reda på att deras män har en älskarinna.

Polisen kom inte fram till att hon vägrade lämna bilen.

Polisen kom fram till att ord stod mot ord eftersom SD påstod att LW inte ville lämna bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in