Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Jag tror fullt ut att SD är helt oskyldig och även att inga misstankar ska falla på HD heller.
Får inte ihop deras relation i detta triangeldrama som även består av fler personer. Mellan raderna känns det som dom gått vidare och även kommit till samspel i detta, alla tre (LW, SD och HD).
Visst kan det visa sig att SD är skyldig, men massa parametrar talar emot det rent tekniskt.
Det ÄNDA som talar för det är den/dom misshandelsanmälan som är gjorda och deras tidigare relation, så visst skall han granskas som nu polisen gör.
Det som verkligen stör mig i dom faktiska förutsättningarna vi VET är:
Öppen (på vid gavel/olåst) dörr och lämnat i "hast".
Tagit sig 150m bort (utan uppmärksamhet som vi vet).
Där blivit mördad och tappat klädesplagg (Här dristar jag mig och säger att det skett under strid).
Vi sätter in vittnesmål att skrik förekom i sån utsträckning att boendes ringer 112 och även går ut för att undersöka.
Alla tvivlare, ta med en kompis, be hen skrika allt vad hen kan och din uppgift är att tysta hen. Ni behöver inte strypa, slå medvetslös eller nått, bara ta tag och brotta ned.
Hur många sekunder kan hen skrika för sitt liv?
Utan allvarliga fysiska angrepp, men ändå fruktan för sitt liv, så pass att BO kan fortsätta skrika och GM inte är inom greppavstånd. Då har vi ett BO som springer från platsen.
Vi har en brottsplats där strid har skett (kläderna) och vi kan utgår från att varken BO eller GM skriker. M.a.o finns det en 3:e person som bevittnar detta och skriker inför det som beskådas.
Skulle SD ha bilen med sig till LW, satts sig i den med hennes mobil efter gärningen och släppt av blodspår i bilen. Kört till en skog och droppat den för att förvilla. Sedan hem och besudlat hemmet med hennes blod.
Eller tvärtom, tagit sig hem med hennes blod på sig, satt sig i bilen och besludlat den med blod, kört iväg med hennes mobil och droppat det.
Verkar väldigt ologiskt, även om det skett i affekt.
Har du anknytning till någon av dem?
Om du känner SD kanske du kan beskriva varför du inte tror det är han som är skyldig.
Själv tror jag att han är det så för mig känns det onödigt att spekulera i alternativa GM.
När SD är släppt och polisen avfört honom från misstanken, ja då först känner jag att det är intressant att spekulera vidare.
Nu får andra spekulera, jag läser tråden under tiden i stället.