2018-06-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Kan inte sluta läsa för att det finns en fåtal här som fått för sig att Lenas GM är skyldig till alla olösta mord i Sverige.
Det är bra att det finns människor som också kan stå på de oskyldigt anklagades sida. Därmed inte sagt att SD är det men omöjligt är det inte och då tycker jag inte man ska bete sig hur som helst mot honom här. Då kommer jag "försvara" honom i så fall.

Vet du att SD är oskyldigt anklagad? Du verkar ta det här väldigt personligt, och lägger ord i munnen på folk i tråden som inte stämmer.

Det är väl ingen i den här tråden som påstått att LWs GM är skyldig till alla olösta brott i Sverige?? Visa mig de inläggen isåfall.

Tvärtom är i princip alla här eniga om att förövaren är någon som står LW nära, dvs ett relationsdrama. De teorier som anger annat är ju på grund av att vi ändå försökt tänka utanför ramarna och inte låsa fast oss vid en förutfattad idé - något du själv gnällde över nyss att du saknade. Nu får du ta och skärpa till dig.
Citera
2018-06-02, 21:09
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Det var LW som ville mer. Polisen kom bl a fram till att hon vägrade lämna bilen och därför hade SD rätt att nyttja ett våld för att få ut henne ur den. LW fortsatte lägga upp bilder på dem tillsammans på sociala medier och det var SD som avbröt kontakten och blockerade, enligt inlägg av deras bekanta i denna tråd samt bilder och inlägg i deras Facebook i o.s.v. Källa för att polisen kom fram till att SD tvingade henne ur bilen var i flera tidningar också.
Sedan undrar jag fortfarande om beholderx (eller vad hans nick nu var som LW skulle till Norge tillsammans med) har fru/sambo/flickvän? Kvinnor kan bli väldigt arga när de får reda på att deras män har en älskarinna.

Och detta är du 100% säker på?
Citera
2018-06-02, 21:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Och detta är du 100% säker på?

Läs tråden
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror att om det betecknas sexuella trakasserier hamnar det under allmänt åtal. Inte 100 men har fått för mig det.

Det jag läst av det han skrivit på dykarbloggen tyder starkt på att det kan vara sannolikt. Dessutom privat till LW kanske det var mindre inlindat.

Men då skulle ju åklagaren kallat brottet för ”sexuellt ofredande” och inte ”ofredande”. Någon här som vet om ett ’vanligt’ ofredande (alltså inte sexuellt) kan hamna under allmänt åtal under någon viss förutsättning?
Citera
Medlem
Citat:
Det var LW som ville mer. Polisen kom bl a fram till att hon vägrade lämna bilen och därför hade SD rätt att nyttja ett våld för att få ut henne ur den. LW fortsatte lägga upp bilder på dem tillsammans på sociala medier och det var SD som avbröt kontakten och blockerade, enligt inlägg av deras bekanta i denna tråd samt bilder och inlägg i deras Facebook i o.s.v. Källa för att polisen kom fram till att SD tvingade henne ur bilen var i flera tidningar också.
Sedan undrar jag fortfarande om beholderx (eller vad hans nick nu var som LW skulle till Norge tillsammans med) har fru/sambo/flickvän? Kvinnor kan bli väldigt arga när de får reda på att deras män har en älskarinna.

Jag pratade om SMS/MMS som LW visade upp i samband med anmälan mot SD om trakasserier.

Att anmälan om misshandel avskrevs i oktober vet jag.

Polisen känner till allt om det.
Citera
2018-06-02, 21:12
Medlem
zippzons avatar
Citat:

Ja kvinnor kan ju bli det , därav underligt att HD inte är mer i fokus .ovanligt tyst där
Citera
2018-06-02, 21:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Vet du att SD är oskyldigt anklagad? Du verkar ta det här väldigt personligt, och lägger ord i munnen på folk i tråden som inte stämmer.

Det är väl ingen i den här tråden som påstått att LWs GM är skyldig till alla olösta brott i Sverige?? Visa mig de inläggen isåfall.

Tvärtom är i princip alla här eniga om att förövaren är någon som står LW nära, dvs ett relationsdrama. De teorier som anger annat är ju på grund av att vi ändå försökt tänka utanför ramarna och inte låsa fast oss vid en förutfattad idé - något du själv gnällde över nyss att du saknade. Nu får du ta och skärpa till dig.

Nej han är kanske inte oskyldig men varför anta det motsatta när han bara häktad skäligen misstänkt?
Det var några postare som diskuterade något dubbelmord i trakterna där SD bodde förut. Se det inlägg jag svarade på. Sedan är det andra inlägg om någon som heter Helena Andersson tydligen som han kanske har mördat när han var 18 år! Tycker du inte att det är att gå väl långt med sådana anklagelser också? När han inte ens blivit dömd för LWs mord.
Citera
2018-06-02, 21:15
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Läs tråden

Ja men det finns ingen 100% källa på det
Du skriver det som att du vet detta
Blir lätt en trådsanning
Citera
2018-06-02, 21:16
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Men då skulle ju åklagaren kallat brottet för ”sexuellt ofredande” och inte ”ofredande”. Någon här som vet om ett ’vanligt’ ofredande (alltså inte sexuellt) kan hamna under allmänt åtal under någon viss förutsättning?
Att ofredandet sker på allmän plats.
Citera
2018-06-02, 21:18
Medlem
Citat:

Jag kan inte se att han har någon partner. Då har jag enbart kollat Facebook. Han reste till Norge. Inte ett ord om sin försvunna vän. Postade massor av inlägg från Norge och de ser ut att ha haft det riktigt trevligt.
Han postade senare ett publikt inlägg om sin sorg och den sista bilden LW hade skickat till honom. Detta verkar vara borttaget nu.
Citera
2018-06-02, 21:19
Medlem
LW är nu borttagen från ratsit
Citera
2018-06-02, 21:19
Medlem
Citat:
Förstår inte meningen med att börja anklaga honom för andra mord innan vi vet om han ens är skyldig till detta? Ska det bli en trådsanning att han är seriemördare nu? Får inte ni som skapar alla dessa äckliga rykten om människor som kanske sedan visar sig vara oskyldiga dåligt samvete när ni vet att ni förstört deras liv med alla vidriga spekulationer?

Goddag yxskaft, jag svarade på vart SD utbildat sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in