2018-06-02, 20:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Bra!

Jag förstår hur du menar ang SDs barn men jag håller inte riktigt med dig för om vi ska resonera så kan vi ju inte diskutera någon potentiell GM som har barn överhuvudtaget.

Däremot är det viktigt att hålla barnen utanför detta, att inte inkludera dem i teorier, leta upp deras sociala medier osv.

Av hänsyn till barnen är det också viktigt att maska allas namn i tråden (något som inte alla tänker på). Detta för att barnen eller deras vänner inte ska hitta elakt skvaller eller känslig information om föräldern på nätet.

Det förstår jag. Men det är skillnad mellan att resonera samt diskutera brett och att låsa in sig på en människa som vore den redan fälld och bevisligen skyldig och kränka och lyncha denne. Det skadar alla i familjen, inte bara den man hänger ut.
Citera
Medlem
googlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Ovanstående två inlägg talar om att LW råkat ut för en skidolycka och fått frakturer
på bägge benen. Efter operationer rehabtränat vintern och våren.

Har definitivt aldrig hört talas om i tråden att LW skulle ha drabbats av en stroke.
Gissar att det är nedanstående inlägg - som är en spekulation, ingen fakta -
som fått dig att ev tro att hon drabbats av en stroke.

Jo där har du det min vän! Det var nog Stroke jag läste hastigt som jag blandat ihop med denna skidolycka därav hade hon svårt att gå och jag fick för mig att hon fått en stroke!

Men det som stämde var alltså att hon råkat ut för en skidolycka och därav haft lite problem med benen!

Tack för rättelsen min vän
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Det var en tidningsartikel som tog upp båda anmälningarna och som jag förstod det så var sms-konversationerna bevisningen gällande just ofredandet. Jag tolkade då detta som att SD kontaktat LW mot hennes vilja och ev också skrivit kränkande saker (vilket jag inte alls tycker låter konstigt efter att ha sett inläggen på dykbloggen). För att sms ska hamna under ofredande gäller att det handlar om sms-terror, typ. Artikeln är denna:

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-vigde-sin-misstankte-mordare-pa-hans-brollop/

Intressant är också att åklagaren ansåg att detta ev kunde hamna under allmänt åtal. Ofredande är väl ett angiveribrott i normalfallet?

Ja, det såg jag också att hon hade sparat SMS/MMS konversationer. Men när åklagaren lade ned misshandelsfallet med hänvisning till att ordstår mot ord och att man äger rätt attmed visst fysiskt tvång avvisa någon från sin bil så framstår det inte helt entydigt som att det är SD som "tjötat" på LW.
Skulle det finnas SMS med hot om våld etc i konversationer som entydigt kommer från honom så är det knappast att "ord står mot ord". Så antagligen har väl SD vare sig "bombarderat" LW med SMS och det han har skickat var kanske inte att anse som direkta hot.
Citera
2018-06-02, 20:13
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Ber om ursäkt om detta framkommit tidigare i tråden, har isåfall missat detta.
Finns det någon överskådligt bild där man ser avståndet över planket och motorvägen till andra sidan? Dvs där paret som hört skriken skall bo?

Hur ser det ut?
Har bara sett foton precis runt planket och lite av vägen men inte andra sidan.
kolla här !

https://www.google.se/maps/search/google+maps+%C3%B6rebro+hj%C3%A4rsta/@59.2887999,15.1868111,115m/data=!3m1!1e3
Citera
2018-06-02, 20:16
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
kolla här !

https://www.google.se/maps/search/google+maps+%C3%B6rebro+hj%C3%A4rsta/@59.2887999,15.1868111,115m/data=!3m1!1e3
Tack och bock!
Nu fattar man lite mer avståndet.
Citera
2018-06-02, 20:21
Medlem
Citat:
Tack för infon. Vet du ungefär när i tid de var tillsammans och hur länge de dejtade?

Nä, jag tycker inte heller det är märkligt att en singeltjej som ser bra ut och är social och framåt går på dejter. Tvärtom. Det enda märkliga är väl uppgiften om att hon potentiellt träffade SD samtidigt som hon var i andra relationer. Dock vet jag inte om det bara är en trådsanning?

Hon kanske gjorde det, fast man vet heller inte vilken typ av relationer de haft. Var alla män hon träffade "dejter" ens?
Citera
2018-06-02, 20:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Gillar du inte vad vi skriver här så behöver du inte läsa denna tråd, det är ett fritt val du har.

Kan inte sluta läsa för att det finns en fåtal här som fått för sig att Lenas GM är skyldig till alla olösta mord i Sverige.
Det är bra att det finns människor som också kan stå på de oskyldigt anklagades sida. Därmed inte sagt att SD är det men omöjligt är det inte och då tycker jag inte man ska bete sig hur som helst mot honom här. Då kommer jag "försvara" honom i så fall.
Citera
2018-06-02, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Ber om ursäkt om detta framkommit tidigare i tråden, har isåfall missat detta.
Finns det någon överskådligt bild där man ser avståndet över planket och motorvägen till andra sidan? Dvs där paret som hört skriken skall bo?

Hur ser det ut?
Har bara sett foton precis runt planket och lite av vägen men inte andra sidan.

Det må väl vara 50 meter eller längre minst?
Citera
2018-06-02, 20:23
Medlem
Citat:
Det var en tidningsartikel som tog upp båda anmälningarna och som jag förstod det så var sms-konversationerna bevisningen gällande just ofredandet. Jag tolkade då detta som att SD kontaktat LW mot hennes vilja och ev också skrivit kränkande saker (vilket jag inte alls tycker låter konstigt efter att ha sett inläggen på dykbloggen). För att sms ska hamna under ofredande gäller att det handlar om sms-terror, typ. Artikeln är denna:

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-vigde-sin-misstankte-mordare-pa-hans-brollop/

Intressant är också att åklagaren ansåg att detta ev kunde hamna under allmänt åtal. Ofredande är väl ett angiveribrott i normalfallet?

Jag tror att om det betecknas sexuella trakasserier hamnar det under allmänt åtal. Inte 100 men har fått för mig det.

Det jag läst av det han skrivit på dykarbloggen tyder starkt på att det kan vara sannolikt. Dessutom privat till LW kanske det var mindre inlindat.
Citera
2018-06-02, 20:30
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det må väl vara 50 meter eller längre minst?
jag kollade på satellitkartan och från planket till gaveln på närmaste hus ca 100m
Citera
2018-06-02, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Kan inte sluta läsa för att det finns en fåtal här som fått för sig att Lenas GM är skyldig till alla olösta mord i Sverige.
Det är bra att det finns människor som också kan stå på de oskyldigt anklagades sida. Därmed inte sagt att SD är det men omöjligt är det inte och då tycker jag inte man ska bete sig hur som helst mot honom här. Då kommer jag "försvara" honom i så fall.
Okej.
Han har redan en försvarsadvokat.
Citera
2018-06-02, 20:33
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ursäkta att jag skrattar men är det inte tämligen bisarrt att gå på ett geocache-event just precis nu, då
pappan till barnen nyss blivit häktad för att ha mördat en annan geocache-kompis.. Visst, life goes on men möjligen softar man hellre med barnen och försöker svara på de frågor som de måste ha. Kanske bara är jag..

F.ö. trodde jag geocache var en fluga som ebbat ut för längesen. Vuxna människor..

Tycker också det känns väldigt märkligt om hon skulle ha varit med där. Hon borde ju vara i den värsta mardröm hon nånsin kunnat föreställa sig...
Sanningshalt i detta att hon varit i Västerås?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in