Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Nej, det går utmärkt att ställa moraliska krav på kvinnor, men bara värdiga sådana som kvinnor faktiskt klarar av att genomföra och bara sådana som samtidigt krävs av män vid samma beteende.
och det du har här är att reproduktionen ofrånkomligen hamnar i kvinnors kroppar och inte mäns.
Hade det varit tvärtom, så hade du överhuvudtaget inte suttit här och varit emot aborträtt.
Ger man män friheten att ha sex utan att behöva tvingas ta föräldraansvar för ev. avkomma, så ska kvinnor ha samma möjlighet.
Precis som denna typ av idiotisk risktagande i trafiken runt 20 oftast hamnar på mäns bord.
Båda ska ha sin rättfärdiga möjlighet att åtgärdas när katastrofen sker och båda ska ersättas av statens pengar, för detta är bsät inte bara för dem själva utan för samhället i stort, det ger alla trygghet att veta att om det värsta sker mig eller någon jag älskar, så får man hjälp.
End of story.
Så, bara sådana moraliska krav som kvinnor klarar, och sådana som de klarar och om de inte klarar dem, så kompenseras detta genom att någon får som uppgift att döda ett ofött barn.
Citat:
och de fall där det inte fungerar? De ska vi bara skita i eller? Lite djupt olyckliga människor som får sina liv förstörda behöver vi inte bry oss om eller?
Få sen nu. Upprördheten över att ex. män förolyckas på arbeten brukar vara extremt hög på detta forum och oftast också åläggas feminismen som ansvar, varför kan ingen helt förklara men, men.
om jag minns det rätt så brukar siffran för arbetsolyckor ligga ungefär samma som antalet av kivnnor som i ren desperation runt 50 talet ex. dog av självmord, egna eller andras olagliga abortförsk.
Men dessa kvinnor ska bara "skylla sig själva? eller?
jag vill att man ska göra allt vad samhället kan för att förhindra att män förolyckas på div. arrbetsplatser,, självklart! men du vill att man ska skita i kvinnor. De ska BETALA priset för sin mänsklighet.
En graviditet som ett resultat av samtyckande sex är inte en olycka - det är vad som naturligen inträffar.
Citat:
men uven...om du tar bort aborträtten så? vad står då kvinnorna? Du kan ju inte ta villkoren för mitt samhälle och klistra in i "ditt" som argument...(jag blir tokig på din ologik ibland.)
Det är Du som gör misstaget och tror att detta problem går att göra könlöst - män blir inte gravid och kan således inte bli föremål för abort. Du måste inse att naturen har gjort oss olika.
Citat:
nej då har vi istället barnhem....med sexuella missbruk som ett brev på posten, överbefolkning, ökat andel socialt gravt missanpassade människor.
Lyckat!
Högst osannolikt, emedan människor skulle skydda sig bättre. Vi har idag preventivmedel som inte fanns tillgängliga på 50-talet.
Citat:
Visst, men då ska de tju just vara den lösningen, eller hur? inte att TVINGA människor att prompt stanna i äktenskap, vad är då incitamentet för att förbättra sin relationsförmåga?
Det är dags att många människor börja inse att de inte spelar huvudrollen i sin egen dokusåpa, utan att vi alla är statister i ett samhällsdrama. Man gör sina val och får leva med dessa.
Citat:
det är ingen skillnad på etniskt svensk och etnisk same. Etniciteten samer ingår i etniciteten svenskar. De är exakt lika svenska som du, de delar Sveriges historia eftersom de fasen haft sin historia i Sverige, precis som alla andra svenskar. De må ha sin egen speciella kultur, men denna tillhör Sverige precis som smålänningars, norrlänningars, skåningars.
Samerna skulle bli mycket arga på Dig om de läste vad Du skriver.