2018-06-02, 11:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Om vi ska vara noggranna så sade sig LW komma från Östra Stenby, vilket inte är riktiga Norrköping utan någonstans på Vikbolandet Dock Norrköpings kommun

Ja så var det.
Citera
2018-06-02, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
den olåsta dörren KAN ju tyda på att hon trodde hon bara skulle stå utanför dörren eller gå en mindre bit och vara tillbaka på 1 min , ja menar om man avbryter en paketinslagning mitt i och öppnar dörren för någon så är det ju inte direkt planerat från hennes sida .

Inte alls omöjligt, en teori av flera.
Citera
2018-06-02, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
En alldeles egen fundering och teori
SD och HD ska lappa ihop förhållandet och bestämmer sig för att åka till USA som var planerat sedan innan.
SD har under hela tiden eller till och från haft en affär med LW.
Nu vill LW lägga korten på borden och tänker berätta för HD men då får SD panik och ser ingen annan utväg än stt besöka henne på kvällen och hota henne ordentligt till tystnad
Detta urartar och slutar så tragiskt det kan...
bara mina egna spekulationer om hur de kunde gå så här illa....

En bra teori
Har själv ett inlägg med i stort sätt identiskt innehåll.
Citera
2018-06-02, 12:06
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej, dörren stod på glänt och tecken på att hon inte gått av fri vilja.
Att dörren står på glänt kan ju tyda på att hon bara tänkte vara ute en kort stund med GM men om det är andra tecken på ofrivilligt försvinnande på insidan än det som teoriserats i tråden så blir ju scenariot väldigt annorlunda. Förstår om du inte vill outa dessa "tecken" om de är avgörande för utredningen...
Citera
2018-06-02, 12:10
Medlem
Märkligt att inte dödsorsaken sipprat ut ännu...
Citera
2018-06-02, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Självklart har den tanken funnits hos de flesta men, som du själv konstaterat så behöver vi inte nödvändigtvis förmedla alla teorier (onödiga kommentarer). Speciellt då vi saknar avgörande info för att kunna göra en sådan analys. Jag kan presentera flertal logiska, trovärdig teorier, så självklart även polis. Vi får helt enkelt avvakta pågående förundersökning... Ekvationen: FP BO GM MOTIV MÅSTE BEVISAS och framförallt hålla i kommande rättegång.
Jag skrev: "Enligt" Aftonbladet hittade polisen blodiga kläder i hans hus. Vad är för fel i det? Vi alltid citerar tidningar. Anledningen att jag skrev "skål" på slutet var att jag svarade på ditt inlägg där skrev du att du drack iskallt öl.
Citera
2018-06-02, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja men jag tänker vad det tar tid, om det är jämförelser (med andra fall?)?

Ska polisen jämföra det DNA man hittat i det här Lenamordet med andra brottsfall?
Citera
2018-06-02, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Kanske kommer ut till media så småningom via någon källa.
Citera
2018-06-02, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Är du helt säker på att dörren stod på glänt?
Var kommer uppgiften ifrån?

senast i går skrev Aftonbladet igen att "dörren stod öppen." Det kan visserligen vara ett slarvfel och avse olåst men jag fick känslan av att det var just öppen som avsågs - detta för att den detaljen har tagits upp (att media skrev olika saker, öppen och olåst)
Citera
2018-06-02, 12:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
En bra teori
Har själv ett inlägg med i stort sätt identiskt innehåll.

LW kan ha sagt något typ, ja, du är ju helt klart oförbätterlig, det här går inte länge, och jag tänker berätta allt för HD som ju överväger gå tillbaka till dig, om både misshandeln och hur länge vi haft en affär och hur det började, så att hon förstår vad hon ger sig in på. Jag ringer henne imorgon.
Citera
2018-06-02, 12:25
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Ja, det enda som "kommit fram" är från en här inne på flashback som påstod att det var en kombination av trubbigt våld och strypning samt en annan som påstodd att ansiktet var "bortfrätt".. Inte nåt från medierna alls annat än att polisen vet hur hon dog
Citera
2018-06-02, 12:29
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
LW kan ha sagt något typ, ja, du är ju helt klart oförbätterlig, det här går inte länge, och jag tänker berätta allt för HD som ju överväger gå tillbaka till dig, om både misshandeln och hur länge vi haft en affär och hur det började, så att hon förstår vad hon ger sig in på. Jag ringer henne imorgon.
Eller t ex bara för att du ska skilja dig betyder inte det att vi plötsligt har en chans ihop igen, jag har gått vidare med mitt liv. Jag skiter i om du åker med HD som vän eller inte, jag vill inte ha med dig att göra alls...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in