Citat:
Ursprungligen postat av
Memestar
...Men titta bara på en karta så märker du hur lätt det är för Israel att evakuera 85—95% av Västbanken med 1:1 land swaps och endast behöva flytta några tusen bosättare, ungefär som evakueringen av Gaza. Allt som saknas är en samarbetspartner på den andra sidan.
Ändrar inte på principen. Att fortsätta bygga ut blottar Israels avsikt, hur du än vrider på argumenten.
Citat:
Din bojkott är symbolisk och det enda du ändrar på är din egna livskvalitét.
Bojkotten BERIKAR min livskvalitet då jag anser att jag gör något gott för mänskligheten. Ungefär som buddismens karma. Men tack för att du bryr dig om min livskvalitet

Självklart fruktar Israel BDS-rörelsen, annars skulle dom inte agera så kraftfullt mot denna.
Citat:
Förresten har ju USA lämnat Irak för många år sedan.
Men dom 100.000-tals som dog återuppstår ju inte bara för att USA drar tillbaka sina trupper. Ibland måste man leva med konsekvenserna av sina handlingar, precis som Israel kommer att få göra.
Citat:
FNs säkerhetsråd är en sorglig helveteshåla där diktaturer får förtur över demokratier. Jag slutade spendera tid på stället för lääänge sedan...
FN är inte en perfekt organisation men jag är ändå övertygad att världen blir bättre
med än utan FN. Undrar varför Israel och USA alltid är mest kritiska till FN? Kan det vara relaterat till mänskliga rättigheter, internationell rättvisa och begångna krigsbrott?