Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-01, 11:30
  #5125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Återigen Peder Madsen vibbar...

Ja, man kan bara pricka av likheterna.
Citera
2018-06-01, 11:31
  #5126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Har jag missat "elda upp" blodiga kläder? Isf är han lika rökt som en ål på Öland. Befinner mig lustigt nog i omvänd sits.... (tar det iiiskallt med en öl på Åland...!
Ja, enligt Aftonbladet har polisen hittat blodiga kläder i SDs hus. Skål
Citera
2018-06-01, 11:33
  #5127
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Bilden från alla sociala medier är inte precis att han är metodisk och noggrann. Hur mycket pilot han eg har varit verkar oklart, varför arbeta som byggingenjör isf? Tror dock att detta med flyg- och dykcertifikat var viktigt att visa upp för omvärlden och att bli beundrad för. Att det tydligen finns en film när han cyklar runt på MTB och tar farväl på jobbet förstärker narcissist intrycket. Vem gör så?

Var finns filmen?
Citera
2018-06-01, 11:34
  #5128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Ja, enligt Aftonbladet har polisen hittat blodiga kläder i SDs hus. Skål
Både blodiga kläder i bostad och även i bilen och blodstänk I bilen.
Skål och gutår :-)
Citera
2018-06-01, 11:35
  #5129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Jag har genom mitt arbete konfronterats med män som gjort kvinnor illa, misshandlat, stalkat, hotat, mördat). En del saker som har delats/länkats till här av SD:s nätaktiviteter får alla klockor att ringa. Jag köper inte att allt detta är jargong i dykarklubbar. Han ger snarare intryck av att vara exakt den typ som alla de andra jag konfronterats med som faktiskt har utfört allvarliga våldshandlingar.

Dessa män (i enstaka fall en kvinna) har "fungerat" fram till dådet, ofta haft familj, eller för det mesta familjer (partnern har orkat ett tag, sedan ny), arbete, socialt nätverk, fritidsintressen. Men det har alltid funnits några runt omkring dem som har känt obehag, upplevt dem kalla, hårda, självcentrerade och opålitliga, att de gömmer något, inte går att komma intill, fast de kan vara pratiga. Medan andra inte förstår någonting när dådet kommer, "han var ju så trevlig". Vi är olika funtade när det gäller att plocka upp sådana signaler. En del är känsligare, har en medfödd radar.

SD:s tecken (utifrån det som går att se på sociala medier) på självcentrering, ägandebehov ("SVARA, SVARA, SVARA, SVARA", utskällningen av tjejen som börjat dejta någon), dragningen till machogrejer (pilot, dykning etc, som i och för sig inte är en varningsklocka, men tillsammans med det andra är det det) och jagandet på många kvinnor samtidigt, trots att han var gift (i och för sig inte heller tecken på att man kan mörda, men tillsammans med det andra är det alarmerande, särskilt det osmakliga om att erbjuda sin tunga till någon i ett inlägg som inte är privat utan kan ses av andra - vittnar om okänslighet, oförmåga att sätta sig in i hur den andra upplever det, vad som är passande).

Skulle SD mot förmodan var oskyldig skulle jag ändå varna kvinnor för att dejta honom. Av erfarenhet av arbete med män med liknande drag som han visar genom sina nätaktiviteter.

Bra inlägg, det finns också de i tråden som arbetat med honom och känt obehag precis som du beskriver. Och jag tror att både BO och HD med tiden genomskådat honom efter att initialt blivit förförda av hans charm. Möjligen har HD också blivit misshandlad. När jag var ung kvinna stötte jag på en del narcissister, jag matchade dem bra, hade empati och var godtrogen och, det måste erkännas, drogs till deras sexuella utstrålning. Tur nog hade jag förnuftet att inte inleda en seriös relation med den typen av killar. Kände instinktivt att jag inte skulle vilja bilda familj med en sådan man. En av dem dyker fortfarande ibland upp i mitt liv efter 20 år och trots att jag är gift och hyfsat smart så får jag stark lust att hoppa i säng med honom. Så jag förstår BO väl, och att hon föll för honom initialt. Som tillfällig älskare fungerade han säkert bättre än som äkta make.
Citera
2018-06-01, 11:40
  #5130
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Jag har genom mitt arbete konfronterats med män som gjort kvinnor illa, misshandlat, stalkat, hotat, mördat). En del saker som har delats/länkats till här av SD:s nätaktiviteter får alla klockor att ringa. Jag köper inte att allt detta är jargong i dykarklubbar. Han ger snarare intryck av att vara exakt den typ som alla de andra jag konfronterats med som faktiskt har utfört allvarliga våldshandlingar.

Dessa män (i enstaka fall en kvinna) har "fungerat" fram till dådet, ofta haft familj, eller för det mesta familjer (partnern har orkat ett tag, sedan ny), arbete, socialt nätverk, fritidsintressen. Men det har alltid funnits några runt omkring dem som har känt obehag, upplevt dem kalla, hårda, självcentrerade och opålitliga, att de gömmer något, inte går att komma intill, fast de kan vara pratiga. Medan andra inte förstår någonting när dådet kommer, "han var ju så trevlig". Vi är olika funtade när det gäller att plocka upp sådana signaler. En del är känsligare, har en medfödd radar.

SD:s tecken (utifrån det som går att se på sociala medier) på självcentrering, ägandebehov ("SVARA, SVARA, SVARA, SVARA", utskällningen av tjejen som börjat dejta någon), dragningen till machogrejer (pilot, dykning etc, som i och för sig inte är en varningsklocka, men tillsammans med det andra är det det) och jagandet på många kvinnor samtidigt, trots att han var gift (i och för sig inte heller tecken på att man kan mörda, men tillsammans med det andra är det alarmerande, särskilt det osmakliga om att erbjuda sin tunga till någon i ett inlägg som inte är privat utan kan ses av andra - vittnar om okänslighet, oförmåga att sätta sig in i hur den andra upplever det, vad som är passande).

Skulle SD mot förmodan var oskyldig skulle jag ändå varna kvinnor för att dejta honom. Av erfarenhet av arbete med män med liknande drag som han visar genom sina nätaktiviteter.

Helt klart gillar SD adrenalinpåslaget hans beteende och hobbies ger. Det sista maxade han och mördade Lena, men efterarbetet havererade totalt. Med rätt! Vi får hoppas att det slår honom vad han gjort mot alla inblandade och mot sig själv. Det sistnämnda kommer att svida ordentligt för hans ego.
Citera
2018-06-01, 11:43
  #5131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Var finns filmen?

Det står om filmen i tråden, tror det var filttoffla som beskrev detta avsked på MTB, när det sades att SD hade fått sparken från ett av sina jobb. Filttoffla skriver om att han verkligen inte anat detta om SD, vilket jag mycket väl kan förstå.
Citera
2018-06-01, 11:44
  #5132
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Jag har genom mitt arbete konfronterats med män som gjort kvinnor illa, misshandlat, stalkat, hotat, mördat). En del saker som har delats/länkats till här av SD:s nätaktiviteter får alla klockor att ringa. Jag köper inte att allt detta är jargong i dykarklubbar. Han ger snarare intryck av att vara exakt den typ som alla de andra jag konfronterats med som faktiskt har utfört allvarliga våldshandlingar.

Dessa män (i enstaka fall en kvinna) har "fungerat" fram till dådet, ofta haft familj, eller för det mesta familjer (partnern har orkat ett tag, sedan ny), arbete, socialt nätverk, fritidsintressen. Men det har alltid funnits några runt omkring dem som har känt obehag, upplevt dem kalla, hårda, självcentrerade och opålitliga, att de gömmer något, inte går att komma intill, fast de kan vara pratiga. Medan andra inte förstår någonting när dådet kommer, "han var ju så trevlig". Vi är olika funtade när det gäller att plocka upp sådana signaler. En del är känsligare, har en medfödd radar.

SD:s tecken (utifrån det som går att se på sociala medier) på självcentrering, ägandebehov ("SVARA, SVARA, SVARA, SVARA", utskällningen av tjejen som börjat dejta någon), dragningen till machogrejer (pilot, dykning etc, som i och för sig inte är en varningsklocka, men tillsammans med det andra är det det) och jagandet på många kvinnor samtidigt, trots att han var gift (i och för sig inte heller tecken på att man kan mörda, men tillsammans med det andra är det alarmerande, särskilt det osmakliga om att erbjuda sin tunga till någon i ett inlägg som inte är privat utan kan ses av andra - vittnar om okänslighet, oförmåga att sätta sig in i hur den andra upplever det, vad som är passande).

Skulle SD mot förmodan var oskyldig skulle jag ändå varna kvinnor för att dejta honom. Av erfarenhet av arbete med män med liknande drag som han visar genom sina nätaktiviteter.

Tack för kloka ord !
Citera
2018-06-01, 11:44
  #5133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Helt klart gillar SD adrenalinpåslaget hans beteende och hobbies ger. Det sista maxade han och mördade Lena, men efterarbetet havererade totalt. Med rätt! Vi får hoppas att det slår honom vad han gjort mot alla inblandade och mot sig själv. Det sistnämnda kommer att svida ordentligt för hans ego.

Jag gissar att han tycker mest synd om sig själv och skyller på BO (möjligen även HD) för sin situation
Citera
2018-06-01, 11:46
  #5134
Medlem
PÅ vilken sida av planket, hittade man kroppen? PÅ den sida som stora vägen ligger eller?
Citera
2018-06-01, 11:48
  #5135
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
PÅ vilken sida av planket, hittade man kroppen? PÅ den sida som stora vägen ligger eller?
Ja, precis
Här ungefär: https://z.cdn-expressen.se/images/4d.../annan/680.jpg
Citera
2018-06-01, 11:51
  #5136
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Tror du? Verkar märkligt då han har barn i förskoleåldern hemma.
Ja men det skulle han tänkt på innan han mördade LW. Nu får barnen bara träffa pappa i kurran ändå. Han kanske tänkte skicka efter dem dit han flytt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback