2018-05-31, 23:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Nja, nu överdriver du fb betydelse. Är han oskyldig har skvallret här ingen betydelse. Mer orolig för hur sonen mår, att det sprids ut att han har haft konflikt med modern måste ge honom svåra skuldkänslor. Säkerligen älskade de varandra innerst inne.

Det som har skrivits om det var att hon var en
"dålig" mamma som satte sina egna behov först.

Varför skulle sonen ha svåra skuldkänslor för det?
Om det är sant så är det INTE barnens fel.

De flesta som skriver om det här tycks ge sonen skulden
för konflikterna och skyller det på att han är i tonåren.

Konflikterna kan lika gärna ha berott på mamman.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-05-31 kl. 23:35.
Citera
2018-05-31, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det som har skrivits om det var att hon var en
"dålig" mamma som satte sina egna behov först.

Varför skulle sonen ha svåra skuldkänslor för det?
Om det är sant så är det INTE barnens fel.

De flesta som skriver om det här tycks ge sonen skulden
för konflikterna och skyller det på att han var i tonåren.

Konflikterna kan lika gärna ha berott på mamman.

Det är oavsett vems felet var inget som en 15 åring vill bli påmind om via sociala medier när mamman har dött. Rentav utpekad som potentiell mördare. Det har enligt mig varit det obehagligaste i denna tråd.
Citera
2018-05-31, 23:50
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSchmidt
Jag blir inte av med en känsla utav att han (SD) kanske är oskyldig. Det finns trots allt en hel del andra senarion som kan vara anledningen till att LW blev mördad. T.ex, låt oss anta att ett gäng vandaler härjade på området just den där kvällen. De kanske var på väg att stjäla någons cykel eller slog i sönder brevlådor etc. LW far ut och jagar vandalerna och hinner upp en av dem vid bullerplanket då de har för avsikt att fly över motorvägen. När det blir klart för dem att LW fått tag på en i gänget så springer resten tillbaka och handgemäng uppstår vilket urartar totalt och tragedin är ett faktum. Det här senariot skulle kanske förklara varför hon inte brydde sig om att stänga ytterdörren efter sig. Detta är som sagt bara ett exempel på hur det kan ha gått till. Finns så många andra senarion som kan ha inträffat den där kvällen. Det som gör mig tveksam när det gäller SD är att jag inte kan få ihop placeringen utav LW:s döda kropp och SD som person. Jag känner inte SD på något sätt. Men det lilla om honom, som jag tagit del utav säger mig att han borde vara smartare än att placera LW bara ett par hundra meter ifrån hemmet. Men det kan ju också mycket väl vara SD. Antar att det som gärningsman är lätt att bli fullständigt panikslagen när det går upp för honom/henne vad han/hon just i det ögonblicket ställt till med. Som avslutning på mitt inlägg så känner i alla fall jag att det är tragiskt och hemskt för SD att ,innan vi vet vad som verkligen hänt den där kvällen, dömma honom för något som han faktiskt kan vara oskyldig till.
Det har varit min tanke också hela tiden - den att hon fick syn på något genom fönstret när hon stod och slog in present till födelsedagsbarnet - och därför rusade ut för att det var något alarmerande som hände och på så sätt hamnade där hon gjorde. Vem eller vad vågar jag inte gissa. Hur man placerar SD i det scenariot t ex.
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag tycker du ska vara tyst nu innan du gör bort dig ännu mer.
Nej, varför ska han/hon vara tyst? Tycker inte alls att vederbörande gör bort sig när han/hon säger det han/hon tänker. Bra skrivet är det också och jag förstår personen ifråga, därmed inte sagt att SD är oskyldig. Människor kan gå omkring med allt möjligt inombords som ingen vet något om.

Tänkte just skriva att jag inte känner någon mördare och kan relatera till hur det kan upplevas med förvåning, bestörtning och allt vad det innebär - men kom på att jag faktiskt gör det. En granne vid våra föräldrars lantställe hade ihjäl en annan och vi kände dem båda. Våra föräldrar var tyvärr inte där just då så att de eventuellt kunde ha avstyrt det. Helt hemskt. Mamma ringde mig och grät. Den som hade ihjäl den andre hade blivit rätt svårt provocerad, men han hade tydligen en del problem med humöret. Vi upplevde honom som väldigt snäll, en tomte. Det fanns en del tecken när man tänkte efter efteråt. Enstörigheten t ex, men aldrig att vi någonsin hade kunnat tro något sådant om honom. Vi kände honom inte alls visade sig. Den han dödade kunde vara rätt le men för farao...Mördaren åkte efteråt ut i skogen, hade ett rep i bilen och tänkte hänga sig men åkte in till polisen och anmälde sig själv istället. Rättspsyk blev det.

Ursäkta historien, kom på den medan jag skrev. Kanske kan någon tycka att det är lite intressant.
Citera
2018-06-01, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filttoffla
Jag tror att han är oskyldig, jag har oerhört svårt att få in i huvudet att han skulle kunna gjort något sådant här.

Om han nu mot förmodan skulle vara kapabel till något sådant här borde tanken på vad detta skulle göra mot barnen och H göra att han tänkte om. Om deras relation (med LW), vilken nivå den nu varit på, har pågått så länge och under en ganska lång tid varit infekterad lär han ha hunnit tänkt alla möjliga tankar om olika scenarion. Har svårt att se att han skulle hamna i ett läge där han kan bli inspärrad på livstid.

Om jag har fel och det är han som är skyldig kommer världen att kännas väldigt mycket tyngre och osäkrare. Han skulle i så fall helt ha flugit under radarn, vad ska då de i omgivningen jag tycker är knepiga/lynniga/skumma mm vara kapabla till?

Jäklar vad jag har mått dåligt av det här även fast det sker ett steg ifrån den närmaste bekantskapskretsen. Allt är otroligt tragiskt, två enligt mig väldigt levande människor tillintetgörs på olika sätt, en blir mördad och en annan kan kanske vara en mördare alternativt få sitt liv slaget i spillror av omgivningens misstankar. Dessutom alla barn och närstående, fy f-n säger jag!

Förstår om du tar riktigt illa vid dig av denna händelse om du känner de inblandade.
Jag tror nog att SD är skyldig,den tron kommer antingen att stärkas eller försvagas imorgon, beroende på om SD blir häktad eller släppt.
Har kommit fram lite mindre smickrande sidor av SD som du, och säkert många andra vänner inte har känt till,måste vara riktigt tungt.
Har en fråga,visst har även SD och HD en frikyrklig koppling?
Många vänner till dem har det,så därför undrar jag.Är ju så att många kristna ibland kanske är lite godtrogna,de ser mest det goda hos människor och kan därför bli offer för människor med "dubbelpersonligheter" som är falska och utnyttjande.
Citera
2018-06-01, 00:23
Medlem
BlueSnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Kontaktförbud? Man får ha ena benet i graven för att få det. SD blev inte fälld för misshandeln, inte fälld för stalking heller, fanns ingen grund för kontaktförbud. Det ska väldigt mycket till för det.

Men hur jäkla lätt är det för kontaktförbud? Hade ett ex som sände över 300 sms per dag i rena hot och annat hade hänt med rent fysiskt. Men Polisen avfärdade det omgående. Så... Men vet ju ej om de hade "frivillig" kontakt under tiden.

Men som jag förstått det fanns inget sådant?

Är förbannat svårt att få. Fick fly staden för de sade det var så allvarligt men de ångrade sig efter tre dagar och sade i princip "är en dryg snubbe bara".

Menade ej att dra in mig själv i det - men är svårt att bryta sig lös från någon kontrollerande. Nu är det dock tio åt sedan.
Citera
2018-06-01, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Om han har ett alibi som är styrkt så hade han inte kunnat vara skäligen misstänkt för just mord, vilket han redan är. I det fallet hade han ju varit avförd från dessa brottsmisstankar redan.

Jag tror att han hade varit skäligen misstänkt även om till exempel HD intygat att han var hemma hos henne vid tiden för försvinnandet.

Men visst, hade han haft ett vattentätt alibi så hade han väl inte suttit anhållen. Å andra sidan, om det funnits övertygande bevisning mot honom så borde det ha varit sannolika skäl.
Citera
2018-06-01, 01:02
Medlem
Zylfidens avatar
Svartsjukedrama. Tråkigt detta, men inte ovanligt. GM har sökt upp L för att; ”Prata ut om relationen”, de tar en promenad, samtalet urartar och det blir bråk. Ja, sen är händelsen ett faktum.
Citera
2018-06-01, 02:55
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Jag tror att han hade varit skäligen misstänkt även om till exempel HD intygat att han var hemma hos henne vid tiden för försvinnandet.

Men visst, hade han haft ett vattentätt alibi så hade han väl inte suttit anhållen. Å andra sidan, om det funnits övertygande bevisning mot honom så borde det ha varit sannolika skäl.

Jag skrev om det var styrkt. En person kan sakna alibi, men det behöver inte betyda att det finns sannolika skäl för det.
Citera
2018-06-01, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Först måste misshandel finnas bevisat och helst då med en fällande dom innan det kan bli fråga om kontaktförbud. Dessa förbud är alltid tidsbegränsade. Åklagarna är inte så särskilt tillmötesgående att driva dessa allmänna åtal om de misshandlade inte ställer upp och biträder målen. Och hur ska de alls våga göra det ?! med en svarande på fri fot och utan kontaktförbud !! Brottsoffren sitter i en livsfarlig rävsax och samhället bemöter de misstänkta i de här fallen som om de är Offer för Samhällets illvilja och kvinnors extrema illvilja.

Kanske är det en sådan rutinhistoria bakom det här mordet? Därav den extrema förundersökningssekretessen, för att dölja att åklagarmyndigheten gjort galet som inte först, med kontaktförbud, skyddat det rätta brottsoffret och sen utrett misshandelsmålet?

Nej, misshandel måste inte vara bevisad och personen behöver inte vara dömd, i alla lägen. Jag har en vän vars ex fått kontaktförbud mot henne pga smsförföljelse. Han har hotat några ggr men mest har det handlat om trakasserier. De han ändå barn ihop som de skulle behöva samarbeta kring, men de får nu kommunicera via en 3e part. Han är alltså inte dömd alls och det han misstänks för kan ge fängelse max 6 månader.
Citera
2018-06-01, 05:56
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underbararara
Nej, misshandel måste inte vara bevisad och personen behöver inte vara dömd, i alla lägen. Jag har en vän vars ex fått kontaktförbud mot henne pga smsförföljelse. Han har hotat några ggr men mest har det handlat om trakasserier. De han ändå barn ihop som de skulle behöva samarbeta kring, men de får nu kommunicera via en 3e part. Han är alltså inte dömd alls och det han misstänks för kan ge fängelse max 6 månader.
En anmälan om en påstådd misshandel som sedan läggs ned håller inte för att en åklg utfärdar kontaktförbud. Det håller däremot som ex din kompis som hotat och trakasserat. Så att SD hade kontaktförbud pga av anmälan kan alla släppa
Senast redigerad av Champagneoclock 2018-06-01 kl. 06:17.
Citera
2018-06-01, 06:39
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Detta, om de blodiga kläderna, kanske redan har lästs och diskuterats i tråden igår. Ber om ursäkt i sådant fall!

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/nya-forhor-med-lenas-misstankte-mordare/
Citera
2018-06-01, 06:39
Medlem
flixa81s avatar
Expressen skriver att de har uppgifter om att polisen hittat blodiga kläder hemma hos SD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in