2018-05-31, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Nix, den här typen av mål har förtur.

Skulle gissa att det är många som köar i förturskön. Även dom får finna sig i att vänta.
Citera
2018-05-31, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om han har varit otrogen mot H så bryr han sig uppenbarligen
inte om vad hans handlingar kan göra mot barnen och H.

Jag vet ju inte att det förhåller sig så och om det nu är på det sättet kan det dessutom ha varit en engångshändelse som kanske i efterhand skapat ångest. Det är dessutom stor skillnad på otrohet och mord.
Citera
2018-05-31, 22:46
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filttoffla
Jag vet ju inte att det förhåller sig så och om det nu är på det sättet kan det dessutom ha varit en engångshändelse som kanske i efterhand skapat ångest. Det är dessutom stor skillnad på otrohet och mord.

Det visar att han är en skitstövel som inte går att lita på.
Citera
2018-05-31, 22:53
Medlem
Citat:

Nej, hans fokus är enbart på sig själv.
Citera
2018-05-31, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Skulle gissa att det är många som köar i förturskön. Även dom får finna sig i att vänta.
Visst är det så, det är ju andra brottmål i landet också som de har hand med spårsökningar på NFC.
Citera
2018-05-31, 22:55
Medlem
Citat:

Så funkar ju många utan att för den skull vara mördare.

Svar ang. Filttofflas funderingar:
Många av oss som inte känner någon av de inblandade tror ju att sinnet rann över lite för mycket denna gång för SD. Högst troligt har de flesta av er här som är bekanta med SD mest sett den polerade ytan.
Inte konstigt att ni är förfärade!

Jag tror inte att det är ett kalkylerat, överlagt mord. Enligt beskrivning av SD borde han mycket riktigt sopat igen spåren bättre då.
Adrenalin igång, hon skriker, han slår till det blir tyst.
När man tänker på en mördare, ser man någon kall och kalkykerad sate framför sig. En mördare kan se ut hur som helst, så häng inte upp er på att han som var så trevlig skulle aaaaldrig kunna göra detta. Känn ingen skuld för att ni inte förstod......om det nu är SD.

Rävskrik. Lämna det nu! Jättebra att tänka utanför boxen, men att sedan detta ältas trots hög trolighet att det faktiskt var en stackars kvinna som skrek, det blir bara tjatigt.
Jag bor själv i storstad och träffat på bråkande grävlingar som låtit som någon blir mördad.
Dock, i just detta fall VET vi ju att någon blev mördad i samband med skriken. Jag bedömer Dalaans redogörelse vara trovärdig.
Ingen gång när grävlingar skrikit har lik dykt dykt upp i mina kvarter i alla fall.

Sista kontakt med stackars Lena och skriken ligger tidsmässigt så till att de logiskt knyts till varandra dessa händelser.
Citera
2018-05-31, 23:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kan du utveckla din tankegång?

Givetvis förutsätter väl en invändning om dylikt som att vara förmildrande att det på något sätt kan göras troligt att det skett. Exempelvis omfattande mejl, telefonkontakt sms mm som visar på BOs initiativ och förmodligen något om innehållet. Ett blankt påstående om det lär ju knappast räcka, lika lite som det räcker vid de tillfällen när likartat beteende hos GM bedöms som försvårande.

Du har rätt. Jag presumerade en icke skriftlig ”utpressning” i så fall, eller raderad, men folk är så förtjusta i sms.

Nå, det får framgå. Det måste ju vara substantiellt. Men det förstår rätten. Men det ska erkännas också, än så länge har han inte varit där vad jag förstod.

Det ser inte så ”typiskt” ut av en vuxen och sorterad karl att ha ihjäl en kvinna med barn i ett villaområde så där, även om man nog kan associera lite till andra fall. Men vi känner inte heller dödssättet, om det gör ngn skillnad. Knivar är vassa och gör exv lätt större skada än ”tänkt”.
Citera
2018-05-31, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Så funkar ju många utan att för den skull vara mördare.

Svar ang. Filttofflas funderingar:
Många av oss som inte känner någon av de inblandade tror ju att sinnet rann över lite för mycket denna gång för SD. Högst troligt har de flesta av er här som är bekanta med SD mest sett den polerade ytan.
Inte konstigt att ni är förfärade!

Jag tror inte att det är ett kalkylerat, överlagt mord. Enligt beskrivning av SD borde han mycket riktigt sopat igen spåren bättre då.
Adrenalin igång, hon skriker, han slår till det blir tyst.
När man tänker på en mördare, ser man någon kall och kalkykerad sate framför sig. En mördare kan se ut hur som helst, så häng inte upp er på att han som var så trevlig skulle aaaaldrig kunna göra detta. Känn ingen skuld för att ni inte förstod......om det nu är SD.

Rävskrik. Lämna det nu! Jättebra att tänka utanför boxen, men att sedan detta ältas trots hög trolighet att det faktiskt var en stackars kvinna som skrek, det blir bara tjatigt.
Jag bor själv i storstad och träffat på bråkande grävlingar som låtit som någon blir mördad.
Dock, i just detta fall VET vi ju att någon blev mördad i samband med skriken. Jag bedömer Dalaans redogörelse vara trovärdig.
Ingen gång när grävlingar skrikit har lik dykt dykt upp i mina kvarter i alla fall.

Sista kontakt med stackars Lena och skriken ligger tidsmässigt så till att de logiskt knyts till varandra dessa händelser.

Detta par klev upp och tog bilen och for runt i riktning mot varifrån dom tyckte skriket kom ifrån. Det måste varit ett hemskt skrik för att få dom att kliva upp och klä på sig mitt i natten samt fara ut.

Jag tror på uppgiften.
Citera
2018-05-31, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Detta par klev upp och tog bilen och for runt i riktning mot varifrån dom tyckte skriket kom ifrån. Det måste varit ett hemskt skrik för att få dom att kliva upp och klä på sig mitt i natten samt fara ut.

Jag tror på uppgiften.
Ja det måste varit hemskt och höra det.
Jag tror också på det verkar trovärdigt.
Citera
2018-05-31, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Kontaktförbud? Man får ha ena benet i graven för att få det. SD blev inte fälld för misshandeln, inte fälld för stalking heller, fanns ingen grund för kontaktförbud. Det ska väldigt mycket till för det.

Först måste misshandel finnas bevisat och helst då med en fällande dom innan det kan bli fråga om kontaktförbud. Dessa förbud är alltid tidsbegränsade. Åklagarna är inte så särskilt tillmötesgående att driva dessa allmänna åtal om de misshandlade inte ställer upp och biträder målen. Och hur ska de alls våga göra det ?! med en svarande på fri fot och utan kontaktförbud !! Brottsoffren sitter i en livsfarlig rävsax och samhället bemöter de misstänkta i de här fallen som om de är Offer för Samhällets illvilja och kvinnors extrema illvilja.

Kanske är det en sådan rutinhistoria bakom det här mordet? Därav den extrema förundersökningssekretessen, för att dölja att åklagarmyndigheten gjort galet som inte först, med kontaktförbud, skyddat det rätta brottsoffret och sen utrett misshandelsmålet?
Citera
2018-05-31, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Ja, jag har också tänkt så. Om han är oskyldig har detta forumet i princip förstört hans liv.
Skrämmande faktiskt.
Personligen tror jag inte han är oskyldig.

Nja, nu överdriver du fb betydelse. Är han oskyldig har skvallret här ingen betydelse. Mer orolig för hur sonen mår, att det sprids ut att han har haft konflikt med modern måste ge honom svåra skuldkänslor. Säkerligen älskade de varandra innerst inne.
Citera
2018-05-31, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Kvinnomördare står lägst i kurs av alla på fängelset. Hoppas mera på en kniv i halsen...
Må han brinna i helvetet

Tänk att myter är så långlivade...!
Kanske var det så för länge, länge sen, vad vet jag.
Men kvinnomördare sitter med andra mördare, dvs likasinnade stördon i olika grader!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in