Citat:
Ursprungligen postat av
WalterSchmidt
Jag blir inte av med en känsla utav att han (SD) kanske är oskyldig. Det finns trots allt en hel del andra senarion som kan vara anledningen till att LW blev mördad. T.ex, låt oss anta att ett gäng vandaler härjade på området just den där kvällen. De kanske var på väg att stjäla någons cykel eller slog i sönder brevlådor etc. LW far ut och jagar vandalerna och hinner upp en av dem vid bullerplanket då de har för avsikt att fly över motorvägen. När det blir klart för dem att LW fått tag på en i gänget så springer resten tillbaka och handgemäng uppstår vilket urartar totalt och tragedin är ett faktum. Det här senariot skulle kanske förklara varför hon inte brydde sig om att stänga ytterdörren efter sig. Detta är som sagt bara ett exempel på hur det kan ha gått till. Finns så många andra senarion som kan ha inträffat den där kvällen. Det som gör mig tveksam när det gäller SD är att jag inte kan få ihop placeringen utav LW:s döda kropp och SD som person. Jag känner inte SD på något sätt. Men det lilla om honom, som jag tagit del utav säger mig att han borde vara smartare än att placera LW bara ett par hundra meter ifrån hemmet. Men det kan ju också mycket väl vara SD. Antar att det som gärningsman är lätt att bli fullständigt panikslagen när det går upp för honom/henne vad han/hon just i det ögonblicket ställt till med. Som avslutning på mitt inlägg så känner i alla fall jag att det är tragiskt och hemskt för SD att ,innan vi vet vad som verkligen hänt den där kvällen, dömma honom för något som han faktiskt kan vara oskyldig till.
Det har varit min tanke också hela tiden - den att hon fick syn på något genom fönstret när hon stod och slog in present till födelsedagsbarnet - och därför rusade ut för att det var något alarmerande som hände och på så sätt hamnade där hon gjorde. Vem eller vad vågar jag inte gissa. Hur man placerar SD i det scenariot t ex.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sh.Holmes
Jag tycker du ska vara tyst nu innan du gör bort dig ännu mer.
Nej, varför ska han/hon vara tyst? Tycker inte alls att vederbörande gör bort sig när han/hon säger det han/hon tänker. Bra skrivet är det också och jag förstår personen ifråga, därmed inte sagt att SD är oskyldig. Människor kan gå omkring med allt möjligt inombords som ingen vet något om.
Tänkte just skriva att jag inte känner någon mördare och kan relatera till hur det kan upplevas med förvåning, bestörtning och allt vad det innebär - men kom på att jag faktiskt gör det. En granne vid våra föräldrars lantställe hade ihjäl en annan och vi kände dem båda. Våra föräldrar var tyvärr inte där just då så att de eventuellt kunde ha avstyrt det. Helt hemskt. Mamma ringde mig och grät. Den som hade ihjäl den andre hade blivit rätt svårt provocerad, men han hade tydligen en del problem med humöret. Vi upplevde honom som väldigt snäll, en tomte. Det fanns en del tecken när man tänkte efter efteråt. Enstörigheten t ex, men aldrig att vi någonsin hade kunnat tro något sådant om honom. Vi kände honom inte alls visade sig. Den han dödade kunde vara rätt le men för farao...Mördaren åkte efteråt ut i skogen, hade ett rep i bilen och tänkte hänga sig men åkte in till polisen och anmälde sig själv istället. Rättspsyk blev det.
Ursäkta historien, kom på den medan jag skrev. Kanske kan någon tycka att det är lite intressant.