2018-05-31, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Spännande. Då kanske du kan förklara hur verkligheten fungerar?
Tråden är full med obesvarade frågor som många gärna vill ha svar på.

Hur fungerar till exempel det här med solen. Hur kommer det sig att solen går upp rakt i öster på vårdagjämningen?
Det blir offtopic och gå in på andra ämnen, men du skulle inte lyssnat ändå för du tror "vetenskapen" är klar i dom ämnena.
Det är därför jag får så svårt och tro på dig när du är så trångsynt rent generellt. Varför skulle du då inte vara lika ignorant när det kommer till planeten?
Citera
2018-06-01, 00:12
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Det blir offtopic och gå in på andra ämnen, men du skulle inte lyssnat ändå för du tror "vetenskapen" är klar i dom ämnena.
Det är därför jag får så svårt och tro på dig när du är så trångsynt rent generellt. Varför skulle du då inte vara lika ignorant när det kommer till planeten?

Att veta att "elektricitet" inte är förklaringen till tyngdkraft är inte trångsynthet, det är kunskap.
Citera
2018-06-01, 00:16
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Jag ställer åter frågan: Vad är elektricitet?
Citera
2018-06-01, 00:24
Medlem
Citat:
Du fick en fråga. Istället för att svara på den hasplar du ur dig en massa gallimatias. Svara på varför solen går upp rakt i öster på vårdagjämningen!
Citera
2018-06-01, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Jag ställer åter frågan: Vad är elektricitet?
Nånting som får saker och röra sig. Nånting som kan attrahera. Och nånting som kan få ämnen(objekt) och hålla ihop.
Citera
2018-06-01, 00:30
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Hur jag ska ha det? Vad snackar du för skit nu?
Jag säger att anledningen kan vara antingen eller, jag har inte bestämt hur det är.
Jag kan inte veta ifall atmosfären är mer eller mindre ju högre upp man kommer, det är hörsägen jag måste gå på.

Plattjord modellen säger också att det är mer atmosfär när man kommer upp. Så jag lägger upp det på ett sätt så det går och diskutera. Fattar du ?
Fast nu vet vi att det inte är mer atmosfär när man kommer upp utan att det tvärtom. Luften blir tunnare och tunnare desto högre upp man kommer. Det kan vem som helst mäta upp med en vanlig barometer.
Även om man inte har en barometer så behöver man bara sina egna trumhinnor för att känna tryckförändringen så en plattjordsmodell som säger att det blir mer atmosfär när man kommer längre upp är uppenbart gjord av någon som inte vet vad han talar om.
Citera
2018-06-01, 00:32
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Nånting som får saker och röra sig. Nånting som kan attrahera. Och nånting som kan få ämnen(objekt) och hålla ihop.

Kära Kungadolf.
Kan du svara Ja eller Nej på följare frågor:

Finns Australien?
Finns gravitationen?
Finns det en kant?
Finns solsystemet?
Finns satelliter?
Är månen sfär?
Finns det en dome?

Tack på förhand
Din Tricky…
Citera
2018-06-01, 01:14
Medlem
boneheads avatar
Citat:

Får jag inget svar på följande post?

(FB) Flat Earth--Jorden är platt
Citera
2018-06-01, 03:57
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Så kvantfysik är fullt begripligt men gravitationen är det inte?
Ditt snack om att flygplan behöver rikta nosen nedåt för att hålla jämn höjd är inte genomtänkt. Hur gör båtar på en rund jord tror du? Behöver de dyka lite för att inte lyfta?

Ja det tycker jag.

Vad är det som inte håller med flygplanet? Ett flygplan håller sin kurs genom resan men planet styr inte nedåt hela tiden vilket den behöver göra på en glob. Vad har båtar med plan att göra? Båtar följer ju längs med vattnet, som också ligger rakt.
Citera
2018-06-01, 03:59
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonehead
Så varifrån kommer signalen till min TV som är kopplad till parabolen?

På samma sätt som du får in allt annat, genom marknät.
Citera
2018-06-01, 04:03
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nej så är det inte. Nedåt är alltid mot jordens centrum. Alla vattenfall faller mot jordens centrum (nedåt) oberoende var på klotet de är. Du kanske skulle skaffa lite grundläggande kunskaper om modellen du så ivrigt kritiserar.

Vilken ”skapare” refererar du till?
Har platån någon kant?

Det är en simulation så det finns ingen kan du kan ramla över om det var det du undrade, när du åker längst väster ut eller vice versa så kommer du in på andra sidan.

Skaparen är förmodligen en superintelligent supreme entity eller så kan det vara framtidsfolk som skapat och håller igång våran värld.
Citera
2018-06-01, 04:05
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Oj vilket svammel.

Men faktum kvarstår: Vi vet att det finns en nedåtriktad kraft. Om du vill kalla kraften för "att jorden är som den är" är helt OK men du bör acceptera att vi andra kallar kraften för gravitation.

Du är bombsäker på din gravitation, den enorma kraften som inte ens kan dra ner en heliumballong till sig, det borde den kunna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in