2018-05-31, 18:25
Medlem
boneheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Man behöver inga satelliter för kommunikation eller i ditt fall, tv. Det går mycket bra genom marknät. Att någon påstår att det svärmar skrot, satelliter runt jorden och att du har din satellit-tv gör det hela inte sant. Vart är alla satelliter på alla foton och videos som ska föreställa jorden från rymden? Dom bilderna och videorna borde svämma över av satelliter. Eller är foton och videos av jorden från rymden inte riktiga, utan fake?

Så varifrån kommer signalen till min TV som är kopplad till parabolen?
Citera
2018-05-31, 18:27
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Jag förnekar inte satelliter, jag förnekar att de befinner sig i rymden. Jag tror inte vi kan komma ut ur vår värld.
Satelliter kanske är en personlig upplevelse i varje enskild antenn-själ.
Citera
2018-05-31, 18:39
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
"Börjar bli riktigt trött om detta babblande om att kraften inte är bevisad när vi ser effekte av den hela tiden." Återigen effekter, inga bevis. Att stenen faller till marken bevisar att stenen faller till marken, det är allt.

Jag förnekar inte satelliter, jag förnekar att de befinner sig i rymden. Jag tror inte vi kan komma ut ur vår värld.

Om dom inte befinner sig i rymden, vart befinner dom sig då?
Citera
2018-05-31, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Du kanske kan förklara hur det kommer sig att människor kan flyta i luft, om både människorna och luften befinner sig i ett slutet rum (som ett flygplan) i fritt fall? Om det vore densiteten som höll reda på vad som är upp/ned i flygplanet skulle detta inte ske.

Vilket beror på att luften runt ballongen också påverkas av gravitationen. Luften är tyngre och hamnar därför under ballongen och trycker den uppåt.
Vad händer med heliumballonger i ovanstående experiment med flygplanet? Svar, de stiger inte. Allt i flygplanet blir tyngdlöst, trots att densiteten är olika.
Luften blir kanske mer dens ju högre upp man kommer(mer luft ju högre upp man kommer)
Luften kanske har elektriskt, ju mer elektriskt eller ju mindre elektriskt desto sämre faller man.

NU får jag säkert höra att det elektriska är redan bortbevisat. Men lilla rara, ge mig demonstrationer på det isf, ord förklarar inte verkligheten. Inte heller mattematik.
Senast redigerad av Kungadolf 2018-05-31 kl. 19:12.
Citera
2018-05-31, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Om dom inte befinner sig i rymden, vart befinner dom sig då?
Uppe i luften. Så här ser det ut när de skickas upp.

https://www.google.se/search?q=balloon+satellite&source=lnms&tbm=isch&sa =X&ved=0ahUKEwiDgoivu7DbAhVGESwKHcn4AjQQ_AUICigB&b iw=1278&bih=636#imgrc=niPPizzpYJYM1M:
Citera
2018-05-31, 19:30
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Luften blir kanske mer dens ju högre upp man kommer(mer luft ju högre upp man kommer)
Luften kanske har elektriskt, ju mer elektriskt eller ju mindre elektriskt desto sämre faller man.

NU får jag säkert höra att det elektriska är redan bortbevisat. Men lilla rara, ge mig demonstrationer på det isf, ord förklarar inte verkligheten. Inte heller mattematik.
Att luften tvärtom får lägre densitet desto högre upp man kommer är välkänt. Det behöver man bara åka en snabb hiss eller t ex ta kabinbanan upp på Åreskutan för att känna av så att luften skulle bli mer dens desto högre upp man kommer kan du glömma.
Citera
2018-05-31, 19:33
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

https://www.google.se/search?q=balloon+satellite&source=lnms&tbm=isch&sa =X&ved=0ahUKEwiDgoivu7DbAhVGESwKHcn4AjQQ_AUICigB&b iw=1278&bih=636#imgrc=niPPizzpYJYM1M:
Stämmer inte med hur vi riktar in våra paraboler. Genom att studera hur vinkeln man måste ställa in en parabol på för att nå samma satellit t ex från Nairobi och Stockholm så kan man enkelt räkna ut vilken höjd den ligger på och då kan man mycket enkelt konstatera att det inte är ballonger.
Citera
2018-05-31, 19:33
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Då skulle man ju märka skillnad även när planet kör rakt fram. Det är bara när gravitationen neutraliserad som ”densitetskraften” slutar att fungera.

Citat:
Om det vore elektricitet så skulle det också bli samma sak när planet flyger rakt fram. Varför skulle fritt fal på verka elektriciteten i luften i planet?
Citera
2018-05-31, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
På kvantnivå är det enkelt att se världen som uppbyggd av pixlar, det finns rätt mycket som pekar på att vi är i en simulation, där allt är precis perfekt och där allt har fallit på plats så extremt otroligt och perfekt att det är svårt att tro att det inte finns någon skapare bakom det hela. Genom the dubble slit experiment ser man att partiklar bara beter sig som materia då det finns någon observatör. Big bang kan enkelt förklaras och blir lättare att förstå om man ser på det som en simulation, där inget finns egentligen tills man startar upp och ens observerade omgivning tar till sig form för att återgå till endast vågor då observatören förflyttar sig. Kan du bevisa att mainstreamvetenskapens syn på det hela är korrekt? Om jorden var en glob så skulle man hela tiden vara tvungen att styra flygplanet nedåt för att följa jordens kurvatur, annars skulle man inte åka längs med jorden. Vatten har en förmåga att alltid plana ut, det kan du själv testa hur enkelt som helst, lycka till att få vatten att ligga som en kurva. Testa att stå på stranden och titta på en båt som seglar bort mot horisonten, då båten tycks försvinna kan du ta en kikare eller zooma in med en kamera och då ser du att båten dyker upp igen inom synhåll vilket betyder att den inte åkt ner för en kurvatur, hade jorden vart en glob så hade du inte kunnat se båten igen bara genom att ta en kikare eller zooma med en kamera. Ett team testade att skicka radiovågor från en sida till en annan sida över vatten på ett så stort avstånd att kurvaturen borde ha gjort att vattnet inte ligger i en rak linje utan att kurvan blir ett par meter, alltså skulle inte radiovågorna kunna färdas rakt till andra sidan så att dom kunde kommunicera men gissa vad, vattnet gick i en rak linje. Det finns hur mycket som helst men alltså du borde ju redan ha koll på alla argument samt alla experiment som gjorts och resultaten av dom.

Så kvantfysik är fullt begripligt men gravitationen är det inte?
Ditt snack om att flygplan behöver rikta nosen nedåt för att hålla jämn höjd är inte genomtänkt. Hur gör båtar på en rund jord tror du? Behöver de dyka lite för att inte lyfta?
Citera
2018-05-31, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Att luften tvärtom får lägre densitet desto högre upp man kommer är välkänt. Det behöver man bara åka en snabb hiss eller t ex ta kabinbanan upp på Åreskutan för att känna av så att luften skulle bli mer dens desto högre upp man kommer kan du glömma.
Så luften blir mindre dens? Kan förklara varför man "flyter" högt upp.
Citera
2018-05-31, 19:44
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Så luften blir mindre dens? Kan förklara varför man "flyter" högt upp.
Man flyter inte högt upp per definition. Tyngdlöshet orsakas antingen av att man är ombord på en farkost som rör sig i 28 000 km/h och därmed ligger i konstant fritt fall eller att man är ombord på t ex en parabolflygning. Har inget med luftens densitet att göra.
Citera
2018-05-31, 19:49
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Borde dessa satteliter med en så extrem stor ballong vara väldigt enkel att se?

Hur håller dessa ballonger sig helt stilla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in