2018-05-31, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Okej jag får tacka för svaret! Som jag misstänkte lite, för att motverka IV missbruk. Men någon sa även att naloxonet har förmågan att slå ut andra opioider/opiater i kroppen om man nu skulle ha det i systemet och sen ta Naloxon liksom?
Precis.. naloxone för att motverka kicken men naloxone har mycket kort halveringstid därför får man effekt av suboxonet även i.v men det tar längre att del kickar in och som sagt missar man den första, bästa kicken. Nasalt spelar naloxonet mindre roll men påverkar såklart lite. Har undrat över naloxonet när man tar sublingualt. Har suboxonet mindre förstoppande effekt än vanlig sub?? Vet att naloxone peros är effektivt vid opiatinducerad förstoppning och används vid specialfall. Nästan jämförbar effekt men inte lika våldsam som Relistorinjektion har.. Hittar ingenting i literatur om att just suboxonet skulle vara mer gynsamt än sub utan naloxone gällande förstoppning/obstipation. Jag tycker min mage fungerar bättre nu med suboxone än franska 8mg.. Erfarenheter? Skulle va jäkligt kul o undersöka saken bättre.
Senast redigerad av Dr.Bushman 2018-05-31 kl. 11:53.
Citera
2018-05-31, 12:06
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Bushman
Precis.. naloxone för att motverka kicken men naloxone har mycket kort halveringstid därför får man effekt av suboxonet även i.v men det tar längre att del kickar in och som sagt missar man den första, bästa kicken. Nasalt spelar naloxonet mindre roll men påverkar såklart lite. Har undrat över naloxonet när man tar sublingualt. Har suboxonet mindre förstoppande effekt än vanlig sub?? Vet att naloxone peros är effektivt vid opiatinducerad förstoppning och används vid specialfall. Nästan jämförbar effekt men inte lika våldsam som Relistorinjektion har.. Hittar ingenting i literatur om att just suboxonet skulle vara mer gynsamt än sub utan naloxone gällande förstoppning/obstipation. Jag tycker min mage fungerar bättre nu med suboxone än franska 8mg.. Erfarenheter? Skulle va jäkligt kul o undersöka saken bättre.
Tack!

Hmm, har inte märkt av någon skillnad på de två, blir nästan alltid lika förstoppad vare sig det är Subutex eller Suboxone
Citera
2018-06-01, 08:16
Medlem
Milldues avatar
Istället för en ny tråd då..

Hur fungerar buprenorfin ihop med ex oxycodone ?
Jag läste i Fass att buprenorfin tar bort effekten av ex heroin är det det samma med effekten av morfin ?
och oxycodone. Har ordinerats både oxy och buprenorfin plåster samt gabapentin samtidigt.

Råkade för en del år ut för en fall olycka och haft oxy och gaba mot nervsmärtor.
oxy 30-60mg / dag oach Gabapentin 2x250mx och nyligen också Norspan 2x10 mikrogram med ett möjligt tillägg på egen hand med 5 mikrogram efter behov.

Någon som är mer insatt ?
Citera
2018-06-01, 09:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Istället för en ny tråd då..

Hur fungerar buprenorfin ihop med ex oxycodone ?
Jag läste i Fass att buprenorfin tar bort effekten av ex heroin är det det samma med effekten av morfin ?
och oxycodone. Har ordinerats både oxy och buprenorfin plåster samt gabapentin samtidigt.

Råkade för en del år ut för en fall olycka och haft oxy och gaba mot nervsmärtor.
oxy 30-60mg / dag oach Gabapentin 2x250mx och nyligen också Norspan 2x10 mikrogram med ett möjligt tillägg på egen hand med 5 mikrogram efter behov.

Någon som är mer insatt ?

Ta bupenorfinet först så du inte får akut abstinens.. annars så är oxyt först o sen väntar du att du får abstinenssymptom så sätter du på plåstret.
Oxyt tappar effekt om du har bupenorfin i systemet.
Citera
2018-06-01, 12:57
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Att snorta eller ta sublingualt ger i stort sett samma effekt, Den stora skillnaden är att du känner av det fortare om du snortar, och att det krävs lite mindre mängd om man snortar eftersom Buprenorfin har lite bättre upptag nasalt än sublingualt.
På tok för sent svar för dig, men kanske nyttig info för alla nya då denna fråga ständigt kommer upp
Klart att bupredonrfin har bättre uptagsnings förmåga, är ju alltid Bättre än oralt helst iv ☺️ Men tänkte på den där munsönderfallande den va otroligt Nice dela på,
2mg av den nya, jävlar va den slog på men vart som kartong i konsistens som ja slet i sär snorta halva tog resten i mun,
Blev ovanligt skon Nice mentol smak.
I snoken samt god och
Fräsch.
Men det kändes som en underbar opioid typ som rykten om suboxone filmen den skulle va så satans grym rena skiten blir typ endast frisk och rastlös,
Citera
2018-06-01, 15:08
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Att snorta eller ta sublingualt ger i stort sett samma effekt, Den stora skillnaden är att du känner av det fortare om du snortar, och att det krävs lite mindre mängd om man snortar eftersom Buprenorfin har lite bättre upptag nasalt än sublingualt.
På tok för sent svar för dig, men kanske nyttig info för alla nya då denna fråga ständigt kommer upp
Men snälla bion är ju max 20 oralt typ 25 30 sen bror det på lite från person till person jag har alltid fullat mig med mina båtar ja fick på Psych vart typ dålig om ja inte snorta dom. Men detta kan ju vara psychit för de var ju alltid så att ja började bli dålig av den där jävla suben,
Men oavset vad det där nya suben uplevde jag att kroppen tog upp ass mycket bättre den där nya med typ mint aktiv smak kommer ej ihåg namn.
Men men orifarmen har jag upplevt fungerar bäst att lösa upp och inta iv så har hjort detta kanske till och från varje.
Citera
2018-06-01, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snusaren92
Men snälla bion är ju max 20 oralt typ 25 30 sen bror det på lite från person till person jag har alltid fullat mig med mina båtar ja fick på Psych vart typ dålig om ja inte snorta dom. Men detta kan ju vara psychit för de var ju alltid så att ja började bli dålig av den där jävla suben,
Men oavset vad det där nya suben uplevde jag att kroppen tog upp ass mycket bättre den där nya med typ mint aktiv smak kommer ej ihåg namn.
Men men orifarmen har jag upplevt fungerar bäst att lösa upp och inta iv så har hjort detta kanske till och från varje.

Visst är det Espanor du menar?
Citera
2018-06-01, 23:55
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Bushman
Visst är det Espanor du menar?
Yes shit var länge sen en sin förtrolla något i mitt liv som dessa dagar,
Så jag säger tummen upp
Citera
2018-06-02, 17:09
Medlem
AllmäntOupptäcks avatar
Citat:
Det tar ganska lång tid för Suboxone att kicka in. Efter 30-40 minuter börjar det kännas (motsvarande 20 minuter för Subutex) och det har sannolikt med Naloxonet att göra.
1-2 mg borde räcka för dig, annars är det bara att fylla på
I regel så får man inte mer välmående om man överstiger 2 mg Buprenorfin. Alla doser över 2 mg resulterar oftast i ett mkt tyngre och tröttare rus än om man skulle ta låg dos, 0,5 mg - 2 mg.
Det tror jag att många här inne kan skriva under på.

Tom. nasalt? Shit alltså! Och jag var så förvånad, jag blev så fucked på 1mg första gången men antar att efter lite bruk och en låg tolerans skulle jag säga så kunde jag göra nästan 4 mg utan att jag kände mer än den vanliga opiattröttheten. Men tack som fan för tipset med att över 2mg inte ger mer välmående, det är bra att veta! Kan man grunda med typ upp till 2mg och sen ta något annat. Kör tram nu och lite vallar Som sagt tolerans på allt och vallarna är väldigt svaga, och tar enbart 200mg tram depot så ska inte vara någon fara!

Tack för svar annars! Har en subutex nu som jag funderar på att använda.... Men kan naloxonet verkligen ta bort så mycket av effekten?
Citera
2018-06-02, 17:10
Medlem
AllmäntOupptäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Det läggs till för att substansen inte ska missbrukas lika lätt IV. Försöker du IV:a suboxone så kommer du enbart få en AT som inte går att bota med hjälp utav mer opiater. Blir väl nästan lite som opiaternas antabus. Men folk tycks ju göra även det, ändå få effekt och inte få en akut AT. Så det är väl mer av en risk än en tilläggande faktor i medicinen.

Men detta gör väl ingen skillnad nasalt isf? För detta hade jag förstått men fick också infon att detta därför inte spelar roll nasalt.
Citera
2018-06-03, 16:02
Medlem
raven101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllmäntOupptäck
Men detta gör väl ingen skillnad nasalt isf? För detta hade jag förstått men fick också infon att detta därför inte spelar roll nasalt.

Nej som jag hört så påverkar det inte vid nasalt bruk. Någon får gärna rätta mig ifall jag har fel.
Citera
2018-06-03, 16:17
Medlem
Jag har tagit Subutex ett par gånger endast och första gången tog jag för stor dos tror jag och spydde hela natten. Blev även besviken på ruset. Tog det nasalt.

En gång hade jag ett sånt där plåster på mig med buprenorphine i, kommer inte ihåg dosen. När jag sedan intog Lyrica fick jag ett väldigt bra rus. Kan det vara så att jag tagit för mycket sub tidigare, har läst något om att tar man mer så får man sämre/inget rus alls osv?

Hur skiljer sig nasalt mot sublingualt? Tänkte om man ska prova att smälta den under tungan istället. Vilken dos rekommenderar ni efter typ ett halvårs uppehåll från alla opiater?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in