2018-05-31, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
"16-åringen" är idag hela 28 år men inte fan ville hon trots det medverka i gårdagens Uppdrag Granskning och upprepa sina märkliga anklagelser mot FV, troligtvis undvek hon detta för att tumskruvarna börjar dras åt nu och obehagliga frågor börjar ställas. Det är förresten inget brott att ragga på en 16-åring men Kvarnen har en åldersgräns på 23 år så vad fan gjorde hon där inne då?

Du har visst inte hängt med, 16-åringen berättar nu vad som egentligen hände: https://instagram.com/p/BjaGd9OFwPk/
Citera
2018-05-31, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Jag tror faktiskt att CW kan åka dit ordentligt för det här. Hon driver just nu en omfattande förtalskampanj med mycket grova inslag. Självklart gör hon det för att lyfta sin karriär. Det ska bli intressant att se hur rättsväsendet hanterar frågan.

Hon löper definitivt stor risk att bli fälld för förtal. Det vet hon om, ändå gör hon det, vilket jag tycker är beundransvärt. Sedan förstår jag inte dem som tror att det är ett karriärsdrag, inte ett sörskillt smart sådant i så fall. Hon har redan förlorat uppdrag och är förmodligen portad från de stora tv-kanalerna efter det här. Hon är en gravid småbarnsmamma i en välbergad familj, så har svårt att se annan drivkraft än ideologi och ren och skär hämnd för vad hon blivit utsatt för.
Citera
2018-05-31, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nostradamos
Du har visst inte hängt med, 16-åringen berättar nu vad som egentligen hände: https://instagram.com/p/BjaGd9OFwPk/

Det hela påminner inte så lite om nån Kafkabok, där uråldriga orätter grävs upp och förutsätts vara sanna.
Citera
2018-05-31, 08:29
Medlem
Citat:
Hon är en gravid småbarnsmamma i en välbergad familj, så har svårt att se annan drivkraft än ideologi och ren och skär hämnd för vad hon blivit utsatt för.

Rättvisa kanske? Om hon nu anser att ett övergrepp begåtts och att hon inte fick rättvisa via polisen så kan man ju utkräva sin egen rättvisa. Vilket inte riktigt är samma sak som "hämnd", men snarlikt kanske.
Citera
2018-05-31, 08:51
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Men nu är väl inte förundersökningen släppt eftersom den är nedlagd va? Vi kan alltså inte veta allt som står i den egentligen. 12 kvinnor anklagar Virtanen för sextrakasserier och övergrepp , så det vet vi visst vad det handlar om. 12 personer kan man inte kasta bort som UG försökte med prao och 16 åringen samt CW i dag. Det visade sig bita dom hårdare i röven eftersom FV var svarslös på enkla redogörelser som lades fram i samband med frågorna i programmet.

Betett sig illa och sårat? Det är betydligt mer än så skulle jag vilja säga.

Förundersökningen är nog inte ”släppt”, men Uppdrag Granskning verkar ju ha tillgång till den. Så kanske går att få tag på?

Men gällande de tolv (tror iofs inte det står mycket i förundersökningen om dessa) så var min poäng att vad gäller sex av dem vet vi inte vad anklagelserna består i. Åtminstone jag själv har därför svårt att avgöra om jag tror på uppgifterna från dessa sex.

Anklagelserna från de övriga sex skiljer åt och är på lite olika nivå. FV var i början 2000-talet mer eller mindre missbrukare. Det inte sagt som ett försvar, tvärtom. När han säger att han inte har något minne av vissa av anklagelserna så tror jag att det kan stämma. Det innebär inte att han är komplett oskyldig.
Citera
2018-05-31, 09:15
Medlem
udons avatar
Citat:
Hon löper definitivt stor risk att bli fälld för förtal. Det vet hon om, ändå gör hon det, vilket jag tycker är beundransvärt. Sedan förstår jag inte dem som tror att det är ett karriärsdrag, inte ett sörskillt smart sådant i så fall. Hon har redan förlorat uppdrag och är förmodligen portad från de stora tv-kanalerna efter det här. Hon är en gravid småbarnsmamma i en välbergad familj, så har svårt att se annan drivkraft än ideologi och ren och skär hämnd för vad hon blivit utsatt för.

mnja, spelreglerna har ändrats verkar det som. Det är sociala medier som är scenen och där är hon drottning i #meetoo-rörelsen. Den här farsen gynnar definitivt den sidan av hennes karriär.....som är den viktigaste.
Citera
2018-05-31, 09:20
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Förundersökningen är nog inte ”släppt”, men Uppdrag Granskning verkar ju ha tillgång till den. Så kanske går att få tag på?

Men gällande de tolv (tror iofs inte det står mycket i förundersökningen om dessa) så var min poäng att vad gäller sex av dem vet vi inte vad anklagelserna består i. Åtminstone jag själv har därför svårt att avgöra om jag tror på uppgifterna från dessa sex.

Anklagelserna från de övriga sex skiljer åt och är på lite olika nivå. FV var i början 2000-talet mer eller mindre missbrukare. Det inte sagt som ett försvar, tvärtom. När han säger att han inte har något minne av vissa av anklagelserna så tror jag att det kan stämma. Det innebär inte att han är komplett oskyldig.

Drevet mot FV anser ju tydligt dock att han måste vara en våldtäktsman pga att eventuellt 12 andra kvinnor riktat anklagelser mot honom. Anklagelserna gäller olika saker och vi vet knappast om dom är sanna. Utifrån det anser alltså pöbeln att Wallins förträngda minnen måste vara sanna.

Det är intressant att jag som brukar kalla mig feminist (i ordets ursprungliga definition) känner att jag hamnat på totalt motsatt sida nu. Det har fullständigt spårat ur och vi verkar ha mängder med människor som anser att rättsstaten bör ställas åt sidan.
Citera
2018-05-31, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Programmet igår kväll var häpnadsväckande bra i sann UG-anda!

Väldigt bra! Det här bekräftar vad man haft på känn, och hur uppblåst hela metoo-kampanjen var, inte minst från media- och kändiseliten.

Jag fäller inga tårar för Virtanens öde eftersom han var en svinig översittartyp som spred politisk dynga från sin upphöjda tron i Aftonbladet-huset. Han förtjänar att kräla i stoftet. Däremot är det väl bra om han blir rentvådd från anklagelserna om våldtäkt.
Citera
2018-05-31, 09:25
Medlem
Troians avatar
Citat:

Det här måste anses stärka hennes trovärdighet. När hon var 16 år var FV 25-26, och han raggade då på henne.
Senast redigerad av Troian 2018-05-31 kl. 09:28.
Citera
2018-05-31, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Väldigt bra! Det här bekräftar vad man haft på känn, och hur uppblåst hela metoo-kampanjen var, inte minst från media- och kändiseliten.

Jag fäller inga tårar för Virtanens öde eftersom han var en svinig översittartyp som spred politisk dynga från sin upphöjda tron i Aftonbladet-huset. Han förtjänar att kräla i stoftet. Däremot är det väl bra om han blir rentvådd från anklagelserna om våldtäkt.

Det är han redan. Det är ju inte det som programmet handlar om utan det publicistiska haveriet. Plötsligt kan man namnge personer hur som helst utan att de ens är åtalade för brott. Det bevisar det skrämmande faktumet att PK står över ALLT i Sverige.
Citera
2018-05-31, 09:47
Medlem
UT64s avatar
Trots att gårdagens Uppdrag Granskning var en timmes rent försvarstal av Virtanen
tror jag inte hans status har stigit nämnvärt.

Alla vet vilken mobbare och vilken pk-pajas han varit, och skadeglädjen över att
han nu sitter och snyftar i svt är starkare än eventuell sympati för honom.

För övrigt lyfte han fram sin familj som särskilt drabbade = Han gömde sig bakom dem
som det fega kräk han är.
Citera
2018-05-31, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Det är han redan. Det är ju inte det som programmet handlar om utan det publicistiska haveriet. Plötsligt kan man namnge personer hur som helst utan att de ens är åtalade för brott. Det bevisar det skrämmande faktumet att PK står över ALLT i Sverige.

Det är inget publicistiskt haveri att påtala ett faktiskt sakförhållande, det vill säga att han polisanmäldes. Och då beskriva vad polisanmälningen går ut på.

USA är världens mest stämningsglada land men inte ens de skulle komma på tanken att det skulle vara något fel med det. Där får man alltid återge faktiska sakförhållanden. Att sanningen ska tystas i Sverige, det vill säga att man inte ens får berätta att någon polisanmälts, det är PK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in