Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Men nu är väl inte förundersökningen släppt eftersom den är nedlagd va? Vi kan alltså inte veta allt som står i den egentligen. 12 kvinnor anklagar Virtanen för sextrakasserier och övergrepp , så det vet vi visst vad det handlar om. 12 personer kan man inte kasta bort som UG försökte med prao och 16 åringen samt CW i dag. Det visade sig bita dom hårdare i röven eftersom FV var svarslös på enkla redogörelser som lades fram i samband med frågorna i programmet.
Betett sig illa och sårat? Det är betydligt mer än så skulle jag vilja säga.
Förundersökningen är nog inte ”släppt”, men Uppdrag Granskning verkar ju ha tillgång till den. Så kanske går att få tag på?
Men gällande de tolv (tror iofs inte det står mycket i förundersökningen om dessa) så var min poäng att vad gäller sex av dem vet vi inte vad anklagelserna består i. Åtminstone jag själv har därför svårt att avgöra om jag tror på uppgifterna från dessa sex.
Anklagelserna från de övriga sex skiljer åt och är på lite olika nivå. FV var i början 2000-talet mer eller mindre missbrukare. Det inte sagt som ett försvar, tvärtom. När han säger att han inte har något minne av vissa av anklagelserna så tror jag att det kan stämma. Det innebär inte att han är komplett oskyldig.