2018-05-30, 23:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Själv säger han att de som tog ut pengar bara gick när de kom ut på gatan utan att ta notis om honom. Men de som tog ut pengar säger att de sa något till AB om hans idé att vänta och att de inte gillade den idén och fortsatte gå. Det har nog ingen större betydelse mer än att - jag får i alla fall det intrycket - AB var fullare än vad han uppgett.

Jo det har betydelse eftersom användaren Ivan-To-Er levde upp till sitt användarnamn när hen påstod att AB inte var tillförlitlig eftersom han lämnat sina kamrater. Fast AB faktiskt var kvar på platsen medan kamraterna hann så långt bort att de inte ens hörde skotten.
Det handlar väl mer om att användaren inte ser AB som tillförlitlig eftersom AB händelsevis arbetade på Bofors men eftersom man vet att det är ett diffust kärringargument så vill man krysta fram något mer konkret från händelsen. Och så blev det lite fel då.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-30 kl. 23:59.
Citera
2018-05-31, 00:05
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Jag tycker du förenklar problemet!. Han har sagt att det är nyckelromaner så det är en blandning mellan fiction och fakta. Frågan är vad som är vad?.
Det leder till komplikationer. B.la gäller det beskrivningen av OP i "Landsförrädaren" som ,om det var en faktabok" skulle ses som karaktärsmord. Det påverkar också synen på AJ:S seriositet. Vem är han och vilken agenda har han?
Jag har skrivit om det här i flera inlägg, främst i juni 2011

Frågetetecknen kring AJ har ökat efter hans kappvänderi om Säpo (Se "Spionerna på Säpo)

Det är kappvänderi eftersom positionsförflyttningarna inte har motiverats. Vissa påstår att AJ "snurrats upp" av en desinfo-kampanj. Man vet inte vad man skall tro

En författare av nyckelromaner riskerar alltid att hamna knät på sina källor. Väldigt lätt hänt att börja anamma åsikter från en person som man samtalar med i tio tals timmar , ibland mer. Att Anders Jallai påverkats av sina samtal med Olle Frånstedt syns tydligt i de senare böckerna. Om det gjorde att han kom närmare eller längre ifrån lösningen på MOP vet vi först när facit föreligger.
Citera
2018-05-31, 01:05
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qoz
En frisk vind som drar genom tråden det senaste, 299792458 tackar vi för det i form av en metodisk analys av händelsernas centrum, korta och koncisa inlägg uppbyggda av sakliga argument och respektfullt bemötande gentemot övriga rakt igenom. Man behöver inte hålla med i teorierna men att kunna erhålla dessa utan att för sakens skull behöva acceptera dem är det minsta intellektuella kravet.

299792458 skrev för några veckor sen att LP skämdes för att delta i rekonstruktionen och har nyligen återkommit med anledningen; skammen som bottnar i skuld. Mycket fin och elegant slutledningsförmåga! Har inte sett någon av dem gamla drakarna i tråden ta det 299792458 framfört alltför seriöst (syftar på NF alt AB som potentiella GMs) och inväntar mer av en pardans framgent (skulle exempelvis vara intressant att veta hur Natteknik ser på saken, behövs fler vassa kritiker).

Det är många (väldigt många och ni vet ju själva vilka ni är) skribenter som är vassa och beundransvärda, synd att Furiren drar sig tillbaka exempelvis, och jag vill bara säga till Er gamla drakar att det inte finns en enda normalbegåvad förmåga i det här landet som går på alla tama och uppenbara försök till desinformation i tråden, ni behöver inte ens bemöda er med att besvara dessa eftersom det är inga genier vi har att göra med direkt. Har personligen inte läst ett enda ord Iesho skrivit senaste 3000 sidorna, kommentarer överflödiga. Om man rör sig från Sveavägen till nån Gaddy kors över Atlanten genom att copy pasta tusentals ord i tråden, som Heheho gör, så förstår ju varje normalbegåvad person i det här landet precis vad det handlar om.

Med det sagt, vill jag återgå till den stora bilden; den Boboslacke drivit på genom åren. Den som kanske Myllo drivit på genom åren. Den som vi alla innerst inne egentligen vet; Stay Behind, Försvaret, "bakgården" and all that jazz. Donald Forsbergs tunga kan vägas i Bitcoin och nu är vi närmare än nånsin, snart spricker dammen Barbro, det är tydligt.

Vill tacka er å hela svenska folkets vägnar för den här tråden. För 10 år sedan var det enda jag visste om MOP att han blev skjuten av sina egna, en ensam galning vid namn CP. Idag vet jag att han blev skjuten av sina egna, ett gäng galningar!
Citat:
Ursprungligen postat av Qoz
För att ingen frisk människa tänker så, finns inget pris för sanningen. 50 miljoners priset ska man se som ett symboliskt värde, alltså inget reellt, vem fan bryr sig om att få dem där pengarna, har du inget jobb eller?

På tal om alla skojare som skriver, det är ju sällan en idiot kommer in hit och spammar helt ensam så fort tråden rör sig i rätt riktning.

Vart tog den där siffernörden som gojade om Fauzzi konstant? Vart är heheho, som påstår att han är professor i kemi/fysik lol, som gapade om Gaddys fram o tillbaks kors och tvärs atlanten med kilometer av text i tråden? Den här iesho, vad har han blivit nu 20-30 ggr bannad senaste åren? Nån Cinelli som tydligen var kär i Svarten. Ni ordbajsar konstant, precis som media, det finns idag alltså inte en enda normalintelligent person oavsett ålder som tror på Skandiamannen etc. Inte en enda, det alla däremot har fattat är dit strålkastarna riktats, att där finns det grejer att nysta i: knarkspan/WT.
Professor heheho har blivit avstängd (multipla konton), men var det inte deBKatzenbach som var intresserad av Gaddy och EAP?
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Jo det finns en historisk koppling. Vem skötte sådant 1986? Vad vi vet är att knarkspan och "Säpo" samverkade vid t ex Kurdspaningen. Vi vet att knarkspan saknade egna tekniska resurser för buggning och telefonavlyssning. Självklart är det så att resurser som DF berättat att han jobbat med jobbade för olika herrar även om man formellt hörde till Säpo eftersom t ex den militära sidan inte fick spana inrikes men ändå hade en inrikesavdelning.

Ganska praktiskt sätt att dölja resurser och utan tvivel en karriärväg Polis-span-säpo och ÖBs verksamhet in och utrikes. Osynliga gränser.

Kanske därför det blir så osynligt och förvirrande. SSI resurser som spanar mot känsliga personer som är svåra att skilja från knarkspanare eller kontraspionage eller författningsskydd ens för insattta. Minns att Kurdspåret är överskottsinformation från just knarkspaning. Ergo lätt att få politiker mfl att Svälja någon slags knarkspaning som förklaring kring Palmemordet utan frågor.
Men hur är det? Är det två olika SSI eller ett och samma? Nu har du chansen att minska förvirringen i tråden.
Senast redigerad av iesho 2018-05-31 kl. 01:11.
Citera
2018-05-31, 02:01
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Så sant. Även underligheter i utredningen kan man också undra över om det verkligen var olycksfall i arbetet eller något avsiktliga. Men det är ju inte ett vanligt BO heller.

Jag brukar ibland fundera på en sak:

Eftersom vi alla i 32 år fingranskat varenda känd millimeter av Palmeutredningen vet vi en enorm massa saker om vad ett gäng namngivna poliser gjorde var, när och hur. Och så grubblar vi oss gråa över om de medvetet eller omedvetet begick misstag utan att någonsin komma fram till något begripligt svar.

Nu till min poäng - vad skulle vi upptäcka om vi alla lika ingående granskade någon eller några andra mordutredningar? Skulle det även där förekomma oförklarliga klantigheter? Och vad skulle vi dra för slutsatser av det i så fall?

Det kan alltså vara så enkelt att svensk polis 1986 inte var bättre än så här. De många misstagen var kanske det normala sättet att bedriva mordutredningar. Oförmågan att finna mordkulorna, den begränsade avspärrningen, det fruktansvärt sena rikslarmet, polisernas ovilja att springa efter mördaren, Dahlsgaards märkliga agerande, sjabblet i sambandscentralen, oförmågan att svara på LL:s larmsamtal mm.

Jag tillhör ju inte dem som varit särskilt imponerade när Ölvebro, Krusell, Almblad, Helin, Björk, Lindström osv uttalat sig om mordet. Istället undrar man stillsamt från vilken skyddad verkstad de letats fram (för att nu överdriva i syfte att vara tydlig).

De flesta av dem har för mig framstått som obegåvade, prestigefyllda och tvärsäkra när de borde vara begåvade, öppensinnade och lyssnande.

Och när poliserna efter några minuter fick veta att det var Palme som var mördad så gick precis varenda säkring överallt och alla bara yrade omkring och gjorde misstag på misstag.

De enda som framstår som lite kyliga var de som var satta att styra landet. Jag anar Ingvar C:s hand över mycket som skedde på mordnatten och första dygnet.

Jag tror alltså att IC beordrade Säpochefen till polisens sambandscentral för att där så fort som möjligt säkra utredningen. Inga obehagliga överraskningar. IC skulle ha kontroll över allt in i minsta detalj. Säpo skickade LC till Sabb och LC rapporterade om problemet Rimborn som då snabbt hanterades.

Förnekandet av Rimborns uppgifter, rikslarmet som ändrades, tillsättandet av HH och - när den värsta krutröken lagt sig - inriktningen på den ofarlige ensamme galningen.

Mitt intryck är att IC inte endast ville detaljstyra för att detaljstyra utan för att han i grunden var skräckslagen över det inträffade. Han kastades in som statsminister i den värsta situation landet upplevt. Nu gällde det att med blixtens hastighet säkra landet och se till att alla viktiga personer, inklusive IC själv, skyddades dygnet runt.

Och att inga som helst obehagliga överraskningar dök upp. Palmeutredningen var alltså, det är mitt intryck, från första timmen inte en vanlig mordutredning utan ett regisserat skådespel i avsikt att snarast avvecklas ungefär som när man lägger en obehaglig statlig utredning längst ner i en byrålåda.

Tyvärr för IC och hans entourage - som med säkerhet kontrollerade nyhetsförmedlingen om mordet i början - infann sig snabbt en massa folk med massor av kritiska frågor. Lars Borgnäs gjorde ett fantastiskt jobb men behandlades som en vettvilling. Vi minns alla utfrågningen där Borgnäs tappade behärskningen. Det var rätt att tappa behärskningen. Åklagarna o Ölvebro stod faktiskt och sa att de inte mindes hur det förhöll sig med helt centrala delar av utredningen. De ljög naturligtvis och det såg Borgnäs och alla intelligenta tittare.

Det hjälpte inte ett dugg att HH svamlade om PKK, att UK lade allt i viloläge, att Ölvebro jagade en knarkare, att Helin&Co hittade på att LP sett mördaren, att Dahlsten viftade bort alla WT-män, att Åsgård försökte se trovärdig ut när han hittade på att GM agerade ensam, att Guillou, Kanger m fl hamrade på om den ensamme GM etc.

Tvärtom framstod polisledningen och själva den socialdemokratiska staten som alltmer förljugen. Storyn höll inte. Folk trodde inte på dem, ja förutom den oinformerade allmänheten då som i alla år litat på fantasin CP.

Men polisledningen/staten pumpade på och kallade Ulla S "baglady", hittade på nån falsk historia om tipsaren på Kungsgatan, raderade Dallas farliga berättelse, babblade om bandyklubbor för att förlöjliga alla seriösa vittnen som sett WT-män, städade undan polisspåret med en handfull usla förhör osv.

Och det tunga järnlocket ligger fortfarande kvar. Självklart ska vi inte få veta sanningen.

Tyvärr för mörkläggarna så avslöjades TN:s falska spel och Ölvebros inkompetens. Och nu har duktiga människor här i tråden även funnit att SE-utspelet från Filter bara är dumheter.

Om vi undantar Borgnäs/Bresky, UG och några till så har ju faktiskt svensk media totalt abdikerat i frågan om Palmemordet. Det görs under 32 års tid nästan inte en enda seriös granskning med fokus på fakta. Vad har exempelvis TV3:s clowner pysslat med i alla år? Hur är det ens möjligt att någon tänkande människa i en enda sekund lyssnar på någonting som Fylking säger om Palmemordet?

Det hela framstår från början till slut som en fars. Därför är det befriande att läsa och skriva i den här tråden där insatta människor gör kompetenta analyser.
Senast redigerad av Basfakta 2018-05-31 kl. 02:09.
Citera
2018-05-31, 02:16
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Jag brukar ibland fundera på en sak:

Eftersom vi alla i 32 år fingranskat varenda känd millimeter av Palmeutredningen vet vi en enorm massa saker om vad ett gäng namngivna poliser gjorde var, när och hur. Och så grubblar vi oss gråa över om de medvetet eller omedvetet begick misstag utan att någonsin komma fram till något begripligt svar.

Nu till min poäng - vad skulle vi upptäcka om vi alla lika ingående granskade någon eller några andra mordutredningar? Skulle det även där förekomma oförklarliga klantigheter? Och vad skulle vi dra för slutsatser av det i så fall?

Det kan alltså vara så enkelt att svensk polis 1986 inte var bättre än så här. De många misstagen var kanske det normala sättet att bedriva mordutredningar. Oförmågan att finna mordkulorna, den begränsade avspärrningen, det fruktansvärt sena rikslarmet, polisernas ovilja att springa efter mördaren, Dahlsgaards märkliga agerande, sjabblet i sambandscentralen, oförmågan att svara på LL:s larmsamtal mm.

Jag tillhör ju inte dem som varit särskilt imponerade när Ölvebro, Krusell, Almblad, Helin, Björk, Lindström osv uttalat sig om mordet. Istället undrar man stillsamt från vilken skyddad verkstad de letats fram (för att nu överdriva i syfte att vara tydlig).

De flesta av dem har för mig framstått som obegåvade, prestigefyllda och tvärsäkra när de borde vara begåvade, öppensinnade och lyssnande.

Och när poliserna efter några minuter fick veta att det var Palme som var mördad så gick precis varenda säkring överallt och alla bara yrade omkring och gjorde misstag på misstag.

De enda som framstår som lite kyliga var de som var satta att styra landet. Jag anar Ingvar C:s hand över mycket som skedde på mordnatten och första dygnet.

Jag tror alltså att IC beordrade Säpochefen till polisens sambandscentral för att där så fort som möjligt säkra utredningen. Inga obehagliga överraskningar. IC skulle ha kontroll över allt in i minsta detalj. Säpo skickade LC till Sabb och LC rapporterade om problemet Rimborn som då snabbt hanterades.

Förnekandet av Rimborns uppgifter, rikslarmet som ändrades, tillsättandet av HH och - när den värsta krutröken lagt sig - inriktningen på den ofarlige ensamme galningen.

Mitt intryck är att IC inte endast ville detaljstyra för att detaljstyra utan för att han i grunden var skräckslagen över det inträffade. Han kastades in som statsminister i den värsta situation landet upplevt. Nu gällde det att med blixtens hastighet säkra landet och se till att alla viktiga personer, inklusive IC själv, skyddades dygnet runt.

Och att inga som helst obehagliga överraskningar dök upp. Palmeutredningen var alltså, det är mitt intryck, från första timmen inte en vanlig mordutredning utan ett regisserat skådespel i avsikt att snarast avvecklas ungefär som när man lägger en obehaglig statlig utredning längst ner i en byrålåda.

Tyvärr för IC och hans entourage - som med säkerhet kontrollerade nyhetsförmedlingen om mordet i början - infann sig snabbt en massa folk med massor av kritiska frågor. Lars Borgnäs gjorde ett fantastiskt jobb men behandlades som en vettvilling. Vi minns alla utfrågningen där Borgnäs tappade behärskningen. Det var rätt att tappa behärskningen. Åklagarna o Ölvebro stod faktiskt och sa att de inte mindes hur det förhöll sig med helt centrala delar av utredningen. De ljög naturligtvis och det såg Borgnäs och alla intelligenta tittare.

Det hjälpte inte ett dugg att HH svamlade om PKK, att UK lade allt i viloläge, att Ölvebro jagade en knarkare, att Helin&Co hittade på att LP sett mördaren, att Dahlsten viftade bort alla WT-män, att Åsgård försökte se trovärdig ut när han hittade på att GM agerade ensam, att Guillou, Kanger m fl hamrade på om den ensamme GM etc.

Tvärtom framstod polisledningen och själva den socialdemokratiska staten som alltmer förljugen. Storyn höll inte. Folk trodde inte på dem, ja förutom den oinformerade allmänheten då som i alla år litat på fantasin CP.

Men polisledningen/staten pumpade på och kallade Ulla S "baglady", hittade på nån falsk historia om tipsaren på Kungsgatan, raderade Dallas farliga berättelse, babblade om bandyklubbor för att förlöjliga alla seriösa vittnen som sett WT-män, städade undan polisspåret med en handfull usla förhör osv.

Och det tunga järnlocket ligger fortfarande kvar. Självklart ska vi inte få veta sanningen.

Tyvärr för mörkläggarna så avslöjades TN:s falska spel och Ölvebros inkompetens. Och nu har duktiga människor här i tråden även funnit att SE-utspelet från Filter bara är dumheter.

Det stämmer nog. Det kan ju vara så att mycket av fel och underligheter var beroende av den speciella BOn. Att politiker i viss mån tillåts styra i ärende bortom deras kompetensområde och journalist Ebbe som skulle vara delaktig i polisarbetet. Men vissa saker hade nog kanske med brister hos plis och andra rättsvårdande myndigheter. Den nedlåtande jargongen om vittnen, omfattande läckor som dels kan påverka vittnen, eller att man tappar vittnens förtroende. Eller att visa överseende mot vissa tips. Jag menar nu inte att alla tips är utredningsvärda men ibland kan det väl vara vettigt att utreda envetna påståenden för att till syvende och sist kunna säga "vi har granskat detta och finner inte det och de styrkt på grund av detta och detta"
Citera
2018-05-31, 02:23
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Det stämmer nog. Det kan ju vara så att mycket av fel och underligheter var beroende av den speciella BOn. Att politiker i viss mån tillåts styra i ärende bortom deras kompetensområde och journalist Ebbe som skulle vara delaktig i polisarbetet. Men vissa saker hade nog kanske med brister hos plis och andra rättsvårdande myndigheter. Den nedlåtande jargongen om vittnen, omfattande läckor som dels kan påverka vittnen, eller att man tappar vittnens förtroende. Eller att visa överseende mot vissa tips. Jag menar nu inte att alla tips är utredningsvärda men ibland kan det väl vara vettigt att utreda envetna påståenden för att till syvende och sist kunna säga "vi har granskat detta och finner inte det och de styrkt på grund av detta och detta"

Precis, det är ju den monumentala arrogansen som är så provocerande. Att inte ens bemöda sig om att finna trovärdiga svar. Jag minns när Borgnäs åkte till USA och frågade FBI och erfarna mordutredare i NY vad de skulle göra om de fick veta att ett gäng oidentifierade WT-män rört sig runt Palme dagarna före och under mordkvällen.

De svarade genast att det var mycket intressant information som de självklart ville veta allt om.

Men inte PU inte. Nej, nej. Här visste man själva utan att kolla någonting att det naturligtvis var en knarkare som utan synbar anledning mördat statsministern. Och folk trodde på detta övertydliga falsarium.

Ett svenskt grundproblem - med historisk förklaring som jag inte kan redogöra närmare för på denna lilla yta - är just allmänhetens godtrogenhet gentemot staten. Folk tror i verkligheten på vad politiker och polischefer säger oavsett vad de säger.
Citera
2018-05-31, 03:52
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Fast han lämnade dem inte, han blev ju kvar och sällskapet lämnade alltså honom där?
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Själv säger han att de som tog ut pengar bara gick när de kom ut på gatan utan att ta notis om honom. Men de som tog ut pengar säger att de sa något till AB om hans idé att vänta och att de inte gillade den idén och fortsatte gå. Det har nog ingen större betydelse mer än att - jag får i alla fall det intrycket - AB var fullare än vad han uppgett.
Jag försöker lägga pussel. Såväl SE som bankomatgänget kom ut på Sveavägen precis efter att LOP hade passerat. SE såg dem från sin position i receptionen medan AB gav något tecken. Bakom Palme uppstår något virrvarr som IM erfar men inte kan minnas. SE går från trottoarkanten mot bankomatlokalen, AB går nära reklampelaren, Boforsgänget plus eventuell följeslagare kommer ut på den gata som LP uppfattat som folktom, AB börjar gå efter LOP på några meters avstånd, en man går ikapp paret och skjuter, AB går in i porten. Man som enligt LP liknar CP flyr in i gränden. SE "snubblar" på OP. Boforsgänget låtsas varken ha sett eller hört något och går norrut i normal takt.

Jag tror att gm blev kvar på platsen - utan vapen. Gm behövde bara befinna sig på platsen, få ett vapen och skjuta. Han behövde aldrig fly. Kanske är han ett förhört vittne eller så blandade han sig i mängden och försvann obemärkt. Lars-Kristian Bergh avböjde Dan Klöfverskjölds erbjudande, men någon annan tog uppdraget i stället.
Citera
2018-05-31, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Om vi leker med tanken att Palme verkligen var landsförrädare, vari består förräderiet, vad var incitamentet, och vilken skada kan ha åstadkommits?

Detta har framförts:

http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/polisens-stallning-i-krig-prop-19858615_G902254

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/proposition/om-polisens-stallning-i-krig_G90315/html
Citera
2018-05-31, 07:09
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwexitNow
-------------------------

Näe, inte är du tråkig, men v.g läs följande;

http://palmemordet.eu/palmemordet/mordaren/

Det står om jag minns rätt att han skulle förevisa sin .357:a först -92, stämmer inte ö.h.t, suck, alla .357r plockades in för ballistisk kontroll redan under 1986, den som skötte dessa tester hette Sonny Björk, Rotelchef på Tekniska avdelningen

I dansk media går mycket lättare att finna saker på datorn (Jeg leder efter dansk). - Den förening denne person tillhörde hette APK och Holmér, utöver att han lät hämta in alla S&W ansåg att det var den klubben d.v.s APK (akademiska pistolklubben) samt Magnumsällskapet som med all sannolikhet utfört mordet, dessvärre hade Polismyndigheten fel, det finns mig veterligt tre andra märken på revolvrar som ger likadan bommar och räffling.

Denne Christer har i själva verket sålt det till en riktig Palmehatare, (de som anlände först till B-banan brukade sätt upp nidbilder av Palme som de sedan sköt med, hur kan jag känna till det? Elementärt, känner en polis i Stockholm) har läst att de höll till i Stockholm vid Kaknäs och de sköt visst på B-banan. I dansk press har det även framkommit att det rörde sig om optioner han förlorade sina pengar på.

Vad som däremot är högintressant att denne gubbe alltjämt är i livet, han är bl.a med i Timmermansorden och har utav dem erhållit en bostad i Gamla stan ..., där han med dahlia alltjämt bor ...
Det finns bara två Dahlia i Gamla Stan och båda verkar vara för unga för att bo sambo med någon som mördade Palme för drygt 32 år sedan.
Citera
2018-05-31, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwexitNow
Själva gm lever således alltjämt

Nej, men skojaren Paul från Dannmark som tidigare i sitt liv ägnat sig åt desinformation som socialt expriment lever väl. Han är källan och spåret dött.
Citera
2018-05-31, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Professor heheho har blivit avstängd (multipla konton), men var det inte deBKatzenbach som var intresserad av Gaddy och EAP?

Men hur är det? Är det två olika SSI eller ett och samma? Nu har du chansen att minska förvirringen i tråden.

Historiskt sett har det varit verksanheter som man vill dölja av naturliga skäl. Samma personer och kompetenser delas då som nu mellan olika "herrar". Sverige är inte större än så.

Minns Tommy Turbos affärer... Minns att Ebbes smugglare angav Säpo som referens... Osv...

Till och med för inblandade kan det vara oklart... Skilja från uppdrag till uppdrag.
Citera
2018-05-31, 07:41
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Historiskt sett har det varit verksanheter som man vill dölja av naturliga skäl. Samma personer och kompetenser delas då som nu mellan olika "herrar". Sverige är inte större än så.

Minns Tommy Turbos affärer... Minns att Ebbes smugglare angav Säpo som referens... Osv...

Till och med för inblandade kan det vara oklart... Skilja från uppdrag till uppdrag.
Det var alltså inte SSI som infiltrerade Mauritz Andersson liga. Bara ditt hittepå.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in