Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-31, 00:06
  #8785
Medlem
oshin.cantwells avatar
Bard goes full throttle.

https://twitter.com/Bardissimo/statu...38567587823616
https://twitter.com/Bardissimo/statu...37305609830401
https://twitter.com/Bardissimo/statu...34851963064320

Citera
2018-05-31, 00:08
  #8786
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Totalt ovidkommande då hon inte är expert på något plan. Vilket inte gäller dom andra 11 som anklagat Virtanen. Tror inte man behöver några samtal om bortträngda minnen då det gäller övergrepp heller så sett.

Det handlar väl snarare om att bortträngda minnen (vilket alltså inte är ett begrepp som Humanova verkar vilja använda sig av) kritiserats för att locka fram inte bortträngda, utan falska minnen.

Citat:
Enligt Elizabeth Loftus är majoriteten av bortträngda minnen, det vill säga traumatiska händelser som man glömt och senare drar sig till minnes, falska och inplanterade av terapeuter som använder sig av suggestiva metoder såsom hypnos och drömtydning.

https://fof.se/tidning/2014/3/artike...trangda-minnen

Vad jag förstår så har terapeuten var inne på det spåret? Att det kan röra sig om bortträngda minnen? Kan ha missuppfattat det.

(Allt detta innebär inte att det CW säger inte är sant.)
Citera
2018-05-31, 00:09
  #8787
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Birro grävde sin egen grop när han blev papist och började gapa om att alla kvinnor son gjorde abort var mördare.


Du har missat en hel del då det gäller Virtanens hat.
https://toklandet.wordpress.com/2014...-marcus-birro/
Citera
2018-05-31, 00:11
  #8788
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det handlar väl snarare om att bortträngda minnen (vilket alltså inte är ett begrepp som Humanova verkar vilja använda sig av) kritiserats för att locka fram inte bortträngda, utan falska minnen.



https://fof.se/tidning/2014/3/artike...trangda-minnen

Vad jag förstår så har terapeuten var inne på det spåret? Att det kan röra sig om bortträngda minnen? Kan ha missuppfattat det.

(Allt detta innebär inte att det CW säger inte är sant.)


Allt som rör den här typen så som psykiatri, psykologi osv är i mina ögon rent humbug.
Sorry det säger ingenting om anklagelserna som framkommit gällande 12 personer om just Virtanen.
Terapeuten redogör för att hon inte är en expert på något plan i UG. Hon är som vilken samtalspartner som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Bard goes full throttle.

https://twitter.com/Bardissimo/statu...38567587823616
https://twitter.com/Bardissimo/statu...37305609830401
https://twitter.com/Bardissimo/statu...34851963064320


Han är också en livrädd kränkt stackare Bard. Han fryser snart ute sig själv. Det väller ur honom och hans vidriga syn på detta är inget annat än att han skiter på sig.



Citat:
Svar till @Bardissimo @AsaLinderborg @fvirtanen
Nice seeing that you agree with commie-Åsa in defense of your rapist friend.
__________________
Senast redigerad av Moosky 2018-05-31 kl. 00:14.
Citera
2018-05-31, 00:20
  #8789
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Allt som rör den här typen så som psykiatri, psykologi osv är i mina ögon rent humbug.
Sorry det säger ingenting om anklagelserna som framkommit gällande 12 personer om just Virtanen.
Terapeuten redogör för att hon inte är en expert på något plan i UG. Hon är som vilken samtalspartner som helst.

Hon är inte vilken samtalspartner som helst. Hon säger själv att hon är utbildad vid Humanova, och Humanova företräder psykosyntesen, vilket är en en specifik inriktning inom terapin.

Naturligtvis säger det ingenting alls om något. Men om det är så att terapeuten använder sig av psykosyntetisk metod, och det är så CW kommit i kontakt med traumatiska minnen, så förtjänar det en varningsflagg. Sedan spelar det mindre roll om samtalsterapeuten är expert eller ej. Hon uttalar sig som samtalsterapeut, inte som vetenskaplig expert.

Sedan har du ju rätt i att FV anklagas för en massa annat, från att ha kallat en journalistkollega för hora till att ha försökt våldta en tjej på ett hotell. Men vi måste då nog komma ihåg att vi vet väldigt lite om det påstådda våldtäktsförsöket. Jag skulle inte hålla det för osannolikt att efter CW:s anmälan så kan en och annan falskeligen påstått saker om FV, kanske för att göra sig speciella eller hämnas för att han betett sig illa, exempelvis. Hälften av de tolv anklagelserna vet vi inte alls vad det handlar om.
Citera
2018-05-31, 00:25
  #8790
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hon är inte vilken samtalspartner som helst. Hon säger själv att hon är utbildad vid Humanova, och Humanova företräder psykosyntesen, vilket är en en specifik inriktning inom terapin.

Naturligtvis säger det ingenting alls om något. Men om det är så att terapeuten använder sig av psykosyntetisk metod, och det är så CW kommit i kontakt med traumatiska minnen, så förtjänar det en varningsflagg. Sedan spelar det mindre roll om samtalsterapeuten är expert eller ej. Hon uttalar sig som samtalsterapeut, inte som vetenskaplig expert.

Sedan har du ju rätt i att FV anklagas för en massa annat, från att ha kallat en journalistkollega för hora till att ha försökt våldta en tjej på ett hotell. Men vi måste då nog komma ihåg att vi vet väldigt lite om det påstådda våldtäktsförsöket. Jag skulle inte hålla det för osannolikt att efter CW:s anmälan så kan en och annan falskeligen påstått saker om FV, kanske för att göra sig speciella eller hämnas för att han betett sig illa, exempelvis. Hälften av de tolv anklagelserna vet vi inte alls vad det handlar om.

Nej, inte alls och jag har bara hört vad terapeuten sagt i UG. Där hon tydligt redogör för att hon inte är expert.
SvD har skrivit om dom 12 som anklagat Virtanen, och oavsett om han kallar folk hora eller tjatar på tjejer som är 16 trots att dom redogjort för sin ålder att dom ska med honom hem och dricka sprit så har han visat att han är kapabel till en hel del. Jag förminskar inte brottsoffer genom att inte tro på dom utan tvärtom jag tar ställning och tror på dom helt klart. Det spelar ingen roll om det lades ner då det är mer vanligt än att det går till åtal. Så det är lite så det sett ut att dom inte blir trodda och att blanda in någon terapeut och lägga skuld på det skulle aldrig falla mig in. Precis som inte CW visste vad som hände då och skulle sedan fått det klart för sig menar du då?
Citera
2018-05-31, 00:40
  #8791
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej, inte alls och jag har bara hört vad terapeuten sagt i UG. Där hon tydligt redogör för att hon inte är expert.

Hon säger att hon är utbildad vid Humanova. Hon säger även att hon inte är expert, men vad spelar det för roll? Det är i rollen som CW:s samtalsterapeut hon är hörd, inte som expert.

Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
SvD har skrivit om dom 12 som anklagat Virtanen, och oavsett om han kallar folk hora eller tjatar på tjejer som är 16 trots att dom redogjort för sin ålder att dom ska med honom hem och dricka sprit så har han visat att han är kapabel till en hel del. Jag förminskar inte brottsoffer genom att inte tro på dom utan tvärtom jag tar ställning och tror på dom helt klart. Det spelar ingen roll om det lades ner då det är mer vanligt än att det går till åtal. Så det är lite så det sett ut att dom inte blir trodda och att blanda in någon terapeut och lägga skuld på det skulle aldrig falla mig in. Precis som inte CW visste vad som hände då och skulle sedan fått det klart för sig menar du då?

Det är ändå ganska långt mellan att erbjuda en sextonåring sprit (om det ens hänt, och om hon sa att hon var 16), och att våldta. Men det säger så klart en del om FV.

Tycker att det är rimligt att vi inte kan förutsätta att det samtliga tolv kvinnor säger är sant. (I sex av fallen vet vi ju inte ens vad de påstår? Hur kan man då ta ställning till om man att tror på dem?) I synnerhet som en offenlig person, som kanske betett sig illa och sårat tjejer, är inblandad.

Jag har inte lagt skuld på terapeuten, men om är osäker på vem av FV och CW som beskriver vad som faktiskt hänt så kan det vara intressant att veta vad för typ av terapi som CW genomgått. Eller för den delen om FV träffat terapeut.
Citera
2018-05-31, 00:49
  #8792
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hon säger att hon är utbildad vid Humanova. Hon säger även att hon inte är expert, men vad spelar det för roll? Det är i rollen som CW:s samtalsterapeut hon är hörd, inte som expert.



Det är ändå ganska långt mellan att erbjuda en sextonåring sprit (om det ens hänt, och om hon sa att hon var 16), och att våldta. Men det säger så klart en del om FV.

Tycker att det är rimligt att vi inte kan förutsätta att det samtliga tolv kvinnor säger är sant. (I sex av fallen vet vi ju inte ens vad de påstår? Hur kan man då ta ställning till om man att tror på dem?) I synnerhet som en offenlig person, som kanske betett sig illa och sårat tjejer, är inblandad.

Jag har inte lagt skuld på terapeuten, men om är osäker på vem av FV och CW som beskriver vad som faktiskt hänt så kan det vara intressant att veta vad för typ av terapi som CW genomgått. Eller för den delen om FV träffat terapeut.


Men nu är väl inte förundersökningen släppt eftersom den är nedlagd va? Vi kan alltså inte veta allt som står i den egentligen. 12 kvinnor anklagar Virtanen för sextrakasserier och övergrepp , så det vet vi visst vad det handlar om. 12 personer kan man inte kasta bort som UG försökte med prao och 16 åringen samt CW i dag. Det visade sig bita dom hårdare i röven eftersom FV var svarslös på enkla redogörelser som lades fram i samband med frågorna i programmet.

Betett sig illa och sårat? Det är betydligt mer än så skulle jag vilja säga.


SvD
Citat:
Vi har läst polisanmälningar, intervjuat vittnen och gått igenom dokument från den aktuella tiden. De granskade händelserna sträcker sig från början av 2000-talet till 2015.


Citat:
En av kvinnorna berättar om hur hon i början av 2000-talet följt med Virtanen till stadshotellet i Eskilstuna på efterfest. Hon tackade nej till kokain, men ja till glaset som han erbjöd henne. Därefter blev det svart. Sedan vaknar hon av att han ligger över henne med nerdragna byxor och försöker få henne att suga av honom. Men hon lyckades fly därifrån. Hon säger att hon inte vågade polisanmäla eftersom hon var rädd att hon inte skulle bli trodd.

En annan berättar att hon följde med honom på efterfest efter att ha varit på Spy Bar 2006. Hennes historia liknar den första kvinnans. Efter att ha druckit ett glas vin som hon fått av honom blir hon medvetslös. Hon vågade polisanmäla först fem år senare. I förhören säger hon att han slet av henne kläderna och utförde en oral våldtäkt.

Båda anmälningarna är nedlagda, en för att brott inte gick att stryka och den andra för ett preskriptionstiden gått ut.

En tredje kvinna berättar om hur hon som 20-åring hörde av sig till Fredrik Virtanen och berömde honom för hans Aftonbladet-blogg. Hon säger att Virtanen dök upp utanför hennes hem och ville ligga med henne. Hennes föräldrar var inte hemma och hon vågade inte säga nej. Efteråt ska Virtanen ha skickat en film som han spelat in under akten. Hon upplevde det som ett hot.
Citera
2018-05-31, 00:56
  #8793
Medlem
Borde inte Fridah Jönsson få en egen skvallertråd? Hon verkar ha ett extremt bekräftelsebehov. Som 14-åring sökte hon den hos äldre män som Fredrik Virtanen (enligt hennes blogg skriver hon i och för sig tydligen fortfarande till folk till högre och vänster hur mycket hon avgudar dem). Som 25 åring sökte hon bekräftelsen hos Cissi Wallin och andra #metoo-hysteriker.
Att söka bekräftelse genom att falskt utmåla en person som pedofil är så snurrigt. Hon stalkade en gubbe. Han svarade skämtsamt eller i tron om att hon flirtade (han hade säkerligen storhetsvansinne på den tiden). Hon fortsätter skriva och han svarar inte. Hur gör det honom till en pedofil? Vore han pedofil vore det väl öppet mål? Det är väl mer troligt att han förstod hur gammal hon var först när hon började yra om praoplats. Skumt också att hon fortfarande klär sig och ser ut som en 14-åring.
Citera
2018-05-31, 02:01
  #8794
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Programmet igår kväll var häpnadsväckande bra i sann UG-anda!

Det som slog en mest var denna oerhörda feghet hos de som eldat på hatkampanjen mot FV, flera kvinnliga journalister och framträdande mediapersonligheter vågade inte medverka i programmet, inte heller ville de kvinnor som anklagat FV uttala sig med CW och Jönsson som patetiska undantag och den där hemska kvinnan Skäringer har man tappat all respekt för nu. Snacka om ynkedom!

Och visst måste det nog ha gått en eller flera proppar hos CW, hennes väninnas vittnesmål var ju extremt besvärande för CW eftersom hon glatt ringt upp denna väninna när hon lämnade FV:s lägenhet efter sitt nattliga besök där och trumpetade ut att nu hade hon minsann "legat" med honom det lilla våpet

Om jag får gissa så är nog den egentliga anledningen till att CW hängde ut den oskyldige FV i samband med #metoo förra året att hon ville boosta sin egen mediakarriär på FV:s bekostnad och använde då #metoo som en trampolin för att uppnå sina syften.

FV å sin sida gav ett trovärdigt intryck när han gav svar på tal och man kan dessutom fråga sig om denna "CW" sover gott om nätterna efter att ha försökt krossa en familj bara för att hon är mitt uppe i någon sorts livskris och letar syndabockar som ska ta smällen bara för att hon är knäpp, bitter och hatisk?
__________________
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2018-05-31 kl. 02:04.
Citera
2018-05-31, 02:25
  #8795
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Ok,tack ,men jag tyckte inte man fick reda på vad dessa övergrepp bestod av , det var något om att han hade raggat på någon tjej som var 16år utan för någon restaurang ,restaurangen hade ju tydligen en 20 års gräns ,så det verkar ju fullt rimligt att han antog att hon var minst 20 år , är det förresten olagligt att ragga på en 16-åring?

"16-åringen" är idag hela 28 år men inte fan ville hon trots det medverka i gårdagens Uppdrag Granskning och upprepa sina märkliga anklagelser mot FV, troligtvis undvek hon detta för att tumskruvarna börjar dras åt nu och obehagliga frågor börjar ställas. Det är förresten inget brott att ragga på en 16-åring men Kvarnen har en åldersgräns på 23 år så vad fan gjorde hon där inne då?
Citera
2018-05-31, 07:01
  #8796
Medlem
udons avatar
Jag tror faktiskt att CW kan åka dit ordentligt för det här. Hon driver just nu en omfattande förtalskampanj med mycket grova inslag. Självklart gör hon det för att lyfta sin karriär. Det ska bli intressant att se hur rättsväsendet hanterar frågan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback