2018-05-30, 23:40
Medlem
Troians avatar
En detalj, som kan vara fullkomligt ointressant eller helt avgörande, som framkom i dagens program är att CW:s samtalsterapeut är utbildad vid Humanova.

Humanova företräder en alternativ teori kallad för psykosyntes. Grundare av psykosyntesen är Roberto Assagioli. Psykosyntesen utgår från en modell där människans psyke kan liknas vid ett ägg. I den nedre delen av ägget, "det lägre omedvetna", ryms ofta traumatiska erfarenheter. Teorin då är att psykosyntesen kan hjälpa patienten att komma i kontakt med dessa minnen.

Se exempelvis:

Citat:
HumaNovas teoretiska ursprung
HumaNova grundades med Psykosyntes som grundteori och metodik. När psykosyntesens grundare Roberto Assagioli i tidningen Psychology Today fick frågan vad psykosyntesens svaghet var svarade han att dess svaghet som han kunde se var att den var för omfattande, för inkluderande.

https://www.humanova.com/om-oss/vara-teorier-och-metoder/integrativ-teori/

https://www.humanova.com/om-oss/vara-teorier-och-metoder/psykosyntes/

...som hänvisar vidare till en engelsk text för den som vill veta mer om psykosyntes. Se exempelvis om trauman och minnen, och hur psykosyntesen som metod kan hjälpa patienten att komma i kontakt med (traumatiska) minnen som finns i de nedre delarna av ägget.

Citat:
For example, many of the deeper layers of our psyche contain wounds from traumatic experiences of helplessness and victimization. Thus, when these memories begin to re-emerge and disrupt our lives, it is often necessary to enter into a full experiencing of the powerlessness characteristic of the original painful events. Only in this way can we accept, love, and then begin to heal them. Plumbing these depths shows true disidentification and love, because here one may actually choose to give up for a time any sense of independence and freedom, in order to embrace and redeem wounded aspects of ourselves.

https://www.synthesiscenter.org/PDF/Seven%20Concepts.pdf

Begreppet bortträngda minnen verkar inte användas, men så vitt jag förstår skiljer sig inte den biten från psykoanalysen – även om man använder andra begrepp. Psykosyntesen grundar sig också i psykoanalysen.
Citera
2018-05-30, 23:41
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Birro grävde sin egen grop när han blev papist och började gapa om att alla kvinnor son gjorde abort var mördare.

Okej, så enligt dig så är det okej att man förlorar jobbet när man blir katolik och abortmotståndare, men helt fel när man behandlat kvinnor som hundskit under minst ett decennium...okej...intressant slutsats.
Citera
2018-05-30, 23:42
Medlem
Fy fan vilken partsinlaga och snyftare för Virtanen! Vad har hans barn och känslor kring det här att göra? När brukar de som hängs ut i media få sådana här vinklade utvik där de får snyfta?

Det märks att Jan Helin, fd Aftonbladets chefredaktör, numer är chef på SVT...
Citera
2018-05-30, 23:44
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Här kan du se hur flickan på 14 såg ut vid den tid han frågade henne om hon ville ligga. Inte exakt den formuleringen men det handlade om sex. Du tycker inte själv att flickan ser ung ut?
http://indiepopochskit.blogg.se/2017/october/soon-ill-grow-up-and-i-wont-even-flinch-at-your-name.html

Har du sett hur hon ser ut idag? Ser ju fortfarande ut att vara 12 år

Flickan; Jag avgudar dig!

FV; så mycket att du vill ligga med mig?

Utifrån den responsen dömer folket alltså FV till pedofil. Jag har sett en del från Fi uttalat sig om Virtanen. I samma stund försvarar dom muslimer som dyrkar en profet som i sin tur låg med 11-åringar. Host host.
Citera
2018-05-30, 23:46
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Återigen, ord mot ord och lite fakta. Vem som helst kan hitta på fantasier om vad som helst utan att det för den skull behöver innehålla ett uns sanning. Jag är inte kränkt för fem öre, eller är det jag som lipar med påhittade våldtäkter i sociala medier? Däremot var nog Cissi Wallin lite kränkt över att Fredde var för full för att trycka på henne ordentligt i tvåan vilket hon innerst inne drömmer om i sin präktiga lilla feministpottfrilla.

Nåja om du nu inbillar dig saker som du skriver om här så är rådet att söka någon slags hjälp. Du är helt klart i gränslandet för att vara en potentiell våldtäktsman med dom åsikterna du bär på. CW har säkert spytt några gånger vid tanken på vad FV gjorde mot henne. Nej, det här är ingen juridik eller brottstråd och om du nu tror att FV blir mindre skyldig för att ärendet lades ner så tror du fel. 12 pers ljuger inte det är lite för många för att dina ord ska se trovärdiga ut. Sluta smårunka nu till ord som tvåan och feminister. Du verkar ju livrädd lilleman.
Senast redigerad av Moosky 2018-05-30 kl. 23:48.
Citera
2018-05-30, 23:48
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
En detalj, som kan vara fullkomligt ointressant eller helt avgörande, som framkom i dagens program är att CW:s samtalsterapeut är utbildad vid Humanova.

Humanova företräder en alternativ teori kallad för psykosyntes. Grundare av psykosyntesen är Roberto Assagioli. Psykosyntesen utgår från en modell där människans psyke kan liknas vid ett ägg. I den nedre delen av ägget, "det lägre omedvetna", ryms ofta traumatiska erfarenheter. Teorin då är att psykosyntesen kan hjälpa patienten att komma i kontakt med dessa minnen.

Se exempelvis:

...som hänvisar vidare till en engelsk text för den som vill veta mer om psykosyntes. Se exempelvis om trauman och minnen, och hur psykosyntesen som metod kan hjälpa patienten att komma i kontakt med (traumatiska) minnen som finns i de nedre delarna av ägget.

Begreppet bortträngda minnen verkar inte användas, men så vitt jag förstår skiljer sig inte den biten från psykoanalysen – även om man använder andra begrepp. Psykosyntesen grundar sig också i psykoanalysen.

Hah! Suck....och tack för infon.

Nog tror jag Virtanen kan ha passerat linjen både 1 och 2 gånger för vad som är okej men Wallins historia blir allt mindre trovärdig.
Citera
2018-05-30, 23:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Här kan du se hur flickan på 14 såg ut vid den tid han frågade henne om hon ville ligga. Inte exakt den formuleringen men det handlade om sex. Du tycker inte själv att flickan ser ung ut?

http://indiepopochskit.blogg.se/2017/october/soon-ill-grow-up-and-i-wont-even-flinch-at-your-name.html
På min profilbild är jag ett år gammal.... Gissa hur mycket det berättat om min ålder.
Citera
2018-05-30, 23:53
Medlem
Citat:
Nåja om du nu inbillar dig saker som du skriver om här så är rådet att söka någon slags hjälp. Du är helt klart i gränslandet för att vara en potentiell våldtäktsman med dom åsikterna du bär på. CW har säkert spytt några gånger vid tanken på vad FV gjorde mot henne. Nej, det här är ingen juridik eller brottstråd och om du nu tror att FV blir mindre skyldig för att ärendet lades ner så tror du fel. 12 pers ljuger inte det är lite för många för att dina ord ska se trovärdiga ut. Sluta smårunka nu till ord som tvåan och feminister. Du verkar ju livrädd lilleman.

Återigen är det inte jag som inbillat mig saker utan vissa andra vilket UG:s avsnitt ikväll tydligt visat på. Men du verkar hopplöst faktaresistent och verkar gå rakt av på känsloargument vilket iofs är symptomatiskt för neurotiska batiktomtar av din sort. Du slår dessutom snyggt hål på dina egna argument när du hävdar att det finns 12 målsäganden och inte en jävel lyckas få igenom sin sak i en juridisk prövning. Det säger väl det mesta om hela den här bluffen.
Citera
2018-05-30, 23:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Se exempelvis:

Nej, det tycks ju vara just teorin om bortträngda minnen som det handlar om ... fast man pratar om ägg istället.
Citera
2018-05-30, 23:55
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
På min profilbild är jag ett år gammal.... Gissa hur mycket det berättat om min ålder.

Det borde nästan vara så att en riktigt sund människa undrar ålder om man ser profilbilden.
Och oavsett vilken ålder hon har så skriver man inte på det viset som Virtanen. Jaha, ingen du talar med som frågar hur gammal du är egentligen eller dom kanske inte frågar om du vill ligga med dom?

Citat:
Nej, det tycks ju vara just teorin om bortträngda minnen som det handlar om ... fast man pratar om ägg istället.

Totalt ovidkommande då hon inte är expert på något plan. Vilket inte gäller dom andra 11 som anklagat Virtanen. Tror inte man behöver några samtal om bortträngda minnen då det gäller övergrepp heller så sett.
Citera
2018-05-30, 23:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det borde nästan vara så att en riktigt sund människa undrar ålder om man ser profilbilden.
Och oavsett vilken ålder hon har så skriver man inte på det viset som Virtanen. Jaha, ingen du talar med som frågar hur gammal du är egentligen eller dom kanske inte frågar om du vill ligga med dom?

Totalt ovidkommande då hon inte är expert på något plan. Vilket inte gäller dom andra 11 som anklagat Virtanen. Tror inte man behöver några samtal om bortträngda minnen då det gäller övergrepp heller så sett.
Nej, ingen frågar efter min ålder. Vilka förslag jag får i övrigt angår dig väl knappast.

Edit
Jag tror du missade poängen med att lyfta fram äggteorin.
Citera
2018-05-31, 00:02
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Nej, ingen frågar efter min ålder. Vilka förslag jag får i övrigt angår dig väl knappast.

Edit
Jag tror du missade poängen med att lyfta fram äggteorin.

Hahhahaha, nä visst, men då var din kommentar ganska ovidkommande för profilbilden på den 14 åriga flickan. Du vill gärna prata om dig själv och dina erfarenheter och nu din profilbild, men inte svara på en enkel fråga. Nej, jag missar inte dom 12 som anklagat Virtanen och jag har hört terapeuten så min bild är glasklar.

Ska man fråga någon om att ligga bör man se efter så att åldern är inne. Det gäller även hans vurm för att övertjata på nästa 16 åring som redogör sin ålder för honom. Man skriver inte ens på det viset som han gjorde. Men han hade ju rockstjärnestatus enligt honom själv då. Fuckface fick inget så han var tvingad att droga dom.
Senast redigerad av Moosky 2018-05-31 kl. 00:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in