2018-05-30, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Nope. Tror inte det, och det är gamla vänner men jag såg att hon varit ute med dom vid olika tillfällen nyligen (geocaching). Skulle ju kunnat skapa avundsjuka om det spåret stämmer.

Har inte velat introducera fler namn i tråden så länge polisen verkar ha hittat något att fokusera på. Det är ju rörigt nog ändå.

Javisst kan det också skapat svartsjuka om L varit ute med några manliga vänner.
Det är nog klokt som du säger, att inte introducera ytterligare namn i tråden.
Citera
2018-05-30, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filttoffla
Stämmer det verkligen? LW var väl aktiv inom frikyrkorörelser, det är nog inte många som gifter sig i en sådan utan att vara aktiv i församlingen? Jag vet inte alls hur det är men ifrågasätter det hela. Har en känsla av att H hade nuvarande efternamn mycket tidigare än så men det är jag förstås inte heller säker på. Det hela känns lite övermaga även för en eventuellt sexuellt utsvävande pastor......

Var inte LW fortfarande gift då? Hon hade i vart fall tre stycken minderåriga barn hemma. Då gjorde hon bara sitt jobb som vigselförättare.

Man kan inte moralisera över händelser som skedde i dåtid utifrån dagens situation. Då hamnar man ofelbart helt fel.
Citera
2018-05-30, 22:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Uscha mig är du dålig. Det var inte menat vara otrevlig mer en reflektion. Ber ödmjukt om ursäkt om jag var för burdus.
Vad kvinnor smickras av på dykbloggar Intresserar mig inte det minsta

Men du tyckte det var en rubbad grej att tycka det var något över gränsen sättet som SD kommenterade? För det handlar väl egentligen inte om att smickra dem, i sammanhanget skulle han väl då kommenterat något om deras dykning, att de utvecklats mycket på kort tid eller liknande? Nu är väl kommentarerna idykbloggen drygt tio år gamla så det kanske inte är karakteristiskt för honom om han hade en 30-års kris eller nåt.

Det är lite som när man får vänförfrågningar på Facebook från män som raggar liksom iblindo och de inleder med att på ett distinkt sätt beskriva hur de vill att man ska vara.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-30 kl. 22:11.
Citera
2018-05-30, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Nope. Tror inte det, och det är gamla vänner men jag såg att hon varit ute med dom vid olika tillfällen nyligen (geocaching). Skulle ju kunnat skapa avundsjuka om det spåret stämmer.

Har inte velat introducera fler namn i tråden så länge polisen verkar ha hittat något att fokusera på. Det är ju rörigt nog ändå.

Date-caching?
Citera
2018-05-30, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
vet du något om hans uppväxt, var den ”harmonisk”?

Egentligen inte, träffade honom i vuxen ålder för ca 20 år sedan men har vid några tillfällen träffat andra från Västerås som är hans kompisar från den tiden (om jag minns rätt). De jag träffat har varit trevliga och gett ett allmänt bra intryck.
Citera
2018-05-30, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Sjukt mycket cacher har de inblandade iaf hittat. Kollade en nämnd persons sida och denne hade ca 12000... vet att det är off-topic...

Tyder på ett mått av mani eller besatthet tycker jag...
Kvalitet är ju bättre än kvantitet, även inom geocaching
Citera
2018-05-30, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Var inte LW fortfarande gift då? Hon hade i vart fall tre stycken minderåriga barn hemma. Då gjorde hon bara sitt jobb som vigselförättare.

Man kan inte moralisera över händelser som skedde i dåtid utifrån dagens situation. Då hamnar man ofelbart helt fel.

Jag tänkte mer i linje med att först viga ett par och senare ha sex med mannen som fortfarande är gift. Känns som om man hoppat över en relativt viktig del i sin utbildning till pastor i det fallet.
Citera
2018-05-30, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Enligt aftonpressen har ju intressanta fynd gjorts i bilen som beslagtogs på ARN, kan det då vara DNA från LW eller något annat de syftar på..Antar att SD då kommer att förklara det med att hon åkt med i bilen då de hade en ”relation”
Han har haft ett par veckor på sig att finslipa sin redogörelse (i samråd med ex-frun) då han drog iväg.

Jag hoppas att det är något som binder honom till kroppen.
Citera
2018-05-30, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPAMZ
Bilen ger nog inte så mycket. Hon hittades 150m från bostaden. Hade han haft henne i bilen hade han nog dumpat kroppen längre bort... Dessutom är det inte så konstigt om hennes DNA skulle finnas i bilen eftersom hon troligen åkt med någon gång efter den gången han misshandlade henne...
DNA från LW lär inte heller hittas på hans kropp efter 2 veckor... Möjligen om de hittar de kläder han hade på sig den dagen. men soptömningen har garanterat åkt förbi på deras gata minst en gång sedan dess :-(
Det kan finnas dna från brottoffret under hans naglar.
Det finns spår och vi har bra dna teknik nuförtiden och jag tror inte han har alibi när brottet ägde rum.
Citera
2018-05-30, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filttoffla
Jag tänkte mer i linje med att först viga ett par och senare ha sex med mannen som fortfarande är gift. Känns som om man hoppat över en relativt viktig del i sin utbildning till pastor i det fallet.

Det är väl snarast han som borde ha betänkligheter och känna skuld inför sin fru.
Citera
2018-05-30, 22:23
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag hoppas att det är något som binder honom till kroppen.
Ja nån form av stärkande bevisning måste blå laget ha ansett sig få i veckan (min gissning var besked från NFC och rättsläkare) eftersom man plockade in SD. Det som dock oroar mig är att det "bara" är skäliga misstankar (även om vi förra veckan i ett rätt uppmärksammat fall fick se att även sannolika skäl och häktning med restriktioner plötsligt kan smulas ner till snudd på ingenting).
Man undrar hur pass stark bevisningen/indicierna egentligen är?
Citera
2018-05-30, 22:26
Medlem
Citat:
Det är väl snarast han som borde ha betänkligheter och känna skuld inför sin fru.

Självklart men nu pratade vi väl om L?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in