2018-05-30, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Ett sjukt inlägg i tråden är att när Lena Wesstöm jobbade som präst , så vigde hon SD o HD när dom gifte sig i kyrkan 2011-12 , Och t.o.m sjöng för dom sången av Kent " utan dina andetag...
Vad tycker ni om det?? Sjukt eller friskt?

Stämmer det verkligen? LW var väl aktiv inom frikyrkorörelser, det är nog inte många som gifter sig i en sådan utan att vara aktiv i församlingen? Jag vet inte alls hur det är men ifrågasätter det hela. Har en känsla av att H hade nuvarande efternamn mycket tidigare än så men det är jag förstås inte heller säker på. Det hela känns lite övermaga även för en eventuellt sexuellt utsvävande pastor......
Citera
2018-05-30, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Hade SD och LW påbörjat sin relation då?
Spelar iofs ingen roll visar på gränslöst beteende hos både präst och brudgum oavsett om relationen påbörjades före eller efter bröllopet.

DÅ var det knappast sjukt och låtvalet var väl enligt önskemål från brudparet.

Lena skötte bara sitt jobb.
Citera
2018-05-30, 21:47
Medlem
Enligt aftonpressen har ju intressanta fynd gjorts i bilen som beslagtogs på ARN, kan det då vara DNA från LW eller något annat de syftar på..Antar att SD då kommer att förklara det med att hon åkt med i bilen då de hade en ”relation”
Han har haft ett par veckor på sig att finslipa sin redogörelse (i samråd med ex-frun) då han drog iväg.
Citera
2018-05-30, 21:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filttoffla
Stämmer det verkligen? LW var väl aktiv inom frikyrkorörelser, det är nog inte många som gifter sig i en sådan utan att vara aktiv i församlingen? Jag vet inte alls hur det är men ifrågasätter det hela. Har en känsla av att H hade nuvarande efternamn mycket tidigare än så men det är jag förstås inte heller säker på. Det hela känns lite övermaga även för en eventuellt sexuellt utsvävande pastor......
Hon kan ju iofs varit godkänd som vigselförrättare för borgerliga vigslar?
Bortsett från det vet jag naturligtvis inte om påståendet stämmer eller är ännu en trådsanning.
Senast redigerad av DreamTwister 2018-05-30 kl. 21:51.
Citera
2018-05-30, 21:48
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Vad f-n, skitsnack så vitt jag vet. Vet att han jobbat på:

Oxygen och var omtyckt.
Apoteket AB och var omtyckt och känd som idéspruta

Därefter är det olika jobb som mättekniker eller något sådant och jag har aldrig hört något om att han skulle fått sparken trots att jag känner ett antal som umgåtts och umgås med honom. JG som ni nämner känns som någon jag skulle våga lämna mina barn med.

Att man skulle se på hans ögon (SD) att han är psykopat som jag uppfattar det att flera har skrivit är bara skitsnack. Jag har pratat med flera som känner honom mycket bättre än vad jag gör de senaste dagarna och alla är helt chockade. Utan anser att det är en social, flirtig typ som inte har något ont i sig. F-n vad fel det kan visa sig att vi har även om jag hoppas att något annat kommer ut av detta.

Dykbloggen är bara jargong, det var hur mycket sjukt snack som helst bland de människorna. ML och hela ML:s familj ingick i kretsen och de är högst normala människor skulle jag säga men i den här samlingen gick det till så här. Kan även hitta en kirurg och en halvkändis till polis (GW-kompis) bland de som verkar ha hängt på forumet så framtiden blir tuff om ni läser in för mycket i det tugget. Håll i organen om ni blir opererade och plånboken om ni träffar polisen.
Tack, låter som du har en vuxen syn på snackets värde. Det är mycket många skulle ha att stå till svars för här på fb också, somligt riktigt ruggigt.
De farligaste våldsmännen är de som får oss att lita på dem och trivas i deras sällskap, de som ser ut som galna mördare kommer sällan tillräckligt nära för att skada någon.
Tänk om alla visste vad folk runt ikring dem egentligen drömmer om och vissa verkligen gör...!
Citera
2018-05-30, 21:50
Medlem
Citat:
Ifrågasätter inte det men det innebär inte att alla poliser och kirurger är psykopater lika lite som att de som skriver på dyksidan är det (som SD). Ingen eller få verkar ha känt av detta till skillnad för de på FB som bara läst om honom och enkelt diagnostiserar honom som ett monster. Jag lovar att ni skulle vara precis lika förvånade som de flesta andra att det här händer. Allt känns helt sjukt!

Jag tror dig, det är nog därför den här typen av mord liksom familicidet i Bjärred leder till ett behov av att försöka förstå vad som ligger bakom och därmed massa spekulationer. När knarkgangsters skjuter ihjäl varandra finns inte samma behov.
Citera
2018-05-30, 21:52
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Har de två nya vännerna förekommit i tråden?

Nope. Tror inte det, och det är gamla vänner men jag såg att hon varit ute med dom vid olika tillfällen nyligen (geocaching). Skulle ju kunnat skapa avundsjuka om det spåret stämmer.

Har inte velat introducera fler namn i tråden så länge polisen verkar ha hittat något att fokusera på. Det är ju rörigt nog ändå.
Citera
2018-05-30, 21:58
Medlem
Citat:
Nej, jag har varit för långt bort de senaste åren. Har mer koll bakåt i tiden.

vet du något om hans uppväxt, var den ”harmonisk”?
Citera
2018-05-30, 22:00
Medlem
Citat:
Ett sjukt inlägg i tråden är att när Lena Wesstöm jobbade som präst , så vigde hon SD o HD när dom gifte sig i kyrkan 2011-12 , Och t.o.m sjöng för dom sången av Kent " utan dina andetag...

Om de inte hade en relation då så är det väl rätt friskt.
Citera
2018-05-30, 22:02
Medlem
Citat:

Trodde mig ha läst alla inlägg i tråden,men detta har jag missat.
Har dessa uppgifter verkligen postats i tråden?

För övrigt så tycks väldigt många vänner runt huvudpersonerna vara frireligiösa,om det nu har någon betydelse.
Citera
2018-05-30, 22:03
Medlem
Citat:

Men SD kanske såg det som en spännande utmaning att förföra prästen, särskilt om han nu var en narcissist.
Citera
2018-05-30, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Nope. Tror inte det, och det är gamla vänner men jag såg att hon varit ute med dom vid olika tillfällen nyligen (geocaching). Skulle ju kunnat skapa avundsjuka om det spåret stämmer.

Har inte velat introducera fler namn i tråden så länge polisen verkar ha hittat något att fokusera på. Det är ju rörigt nog ändå.
Sjukt mycket cacher har de inblandade iaf hittat. Kollade en nämnd persons sida och denne hade ca 12000... vet att det är off-topic...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in