2018-05-30, 18:09
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Jag har träffat några personer med sådana avvikelser,via jobbet (som inte har med psykiatri att göra). De var välutbildade,etablerade personer som konstigt nog fick behålla sina jobb trots straff för kvinnofridskränkning, barnmisshandel mm. Det som var mest slående var, att de går ett steg för nära den zon vi alla har runt oss. Tittar en rakt i ögonen och slår på stora charmleendet. Det fanns absolut ingen anledning att försöka charma mig,det var bara ett reflexbeteende som de antagligen hade med alla, vi diskuterade en teknisk jobbfråga. Jag upplevde det hela som synnerligen obehagligt,den korta tiden jag talade med dem.

Mycket givande läsning. Jag vill tacka dig för den. Din berättelse kunde varit min.
Citera
2018-05-30, 18:09
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Är det någon som figurerat i tråden förut? Det blir lätt förvirring med olika initialer och nick. Kan du skriva med asterisker?
Kan det vara den JH som nämns i tidigare inlägg? (FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-05-30, 18:12
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggman-FL
Kan vi slå fast redan nu att HD är helt utan skuld till detta SD verkar ha agerat helt ensam eftersom det bara är han som är gripen ?!

Nej det kan vi inte slå fast. Hur skulle vi kunna det? Har du insyn i utredningen eller?
Citera
2018-05-30, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Men det där var ju lite skumt. Det har ju sagts tidigare i tråden att BO hade en knäskada på grund av en skidolycka i vintras ...

Sammanträffande eller något helt annat?
Handgemäng dem emellan?
Citera
2018-05-30, 18:17
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Kan det vara den JH som nämns i tidigare inlägg? (FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Ingen aning, men Beh*lderX är den hårigare figuren i bild.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/fc9a73b3-9dd3-4935-949d-20f4be8cb5eb_l.jpg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo precis, de bor ju alla så nära varandra så det var därför jag undrade om det är möjligt att se via mobilrörelser om den ene gått hem till den andre osv.
Jag gissar att om deras telefoner är kopplat till GPS, då, kunde polisen se deras rörelse. Och jag tror vidare att om det är fler master som är inkopplad till telefonen, då blir enklare att ta fram koordinater. Men om det är bara en mast som täcker hela området, då, kan man inte räkna fram koordinater. Det var bara min gissning som jag skrev!
Citera
Medlem
Citat:
Är ganska säker på att denne JH heter Ji**y Hol*quist
Senast redigerad av MistressAdelharde 2018-05-30 kl. 18:18. Anledning: Ej färdigskrivet
Citera
2018-05-30, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Intressant. Hittade en geocache-diskussion från tidigare i år, där bl.a. BeholderX och Herr Team Dav*dsson (samt ev. Systerhax=HD?) deltar i diskussionen. Utifrån inläggen verkar dessa tre känna varandra

https://www.geocaching.com/geocache/GC5QN7Z_sirius-black?guid=6aca71db-23fb-4b15-97ac-61dd932f2483
Ursäkta om jag trampar någon på fötterna nu, men på mig ger geocachingen intryck av vuxendagis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Intressant. Hittade en geocache-diskussion från tidigare i år, där bl.a. BeholderX och Herr Team Dav*dsson (samt ev. Systerhax=HD?) deltar i diskussionen. Utifrån inläggen verkar dessa tre känna varandra

https://www.geocaching.com/geocache/GC5QN7Z_sirius-black?guid=6aca71db-23fb-4b15-97ac-61dd932f2483

Nej, det där är ingen diskussion, det är inga inlägg, det är deras loggar! Jösses vilka halmstrån det greppas efter i den här tråden.
Citera
Medlem
zippzons avatar
Citat:

Tror inte det han är lärare scout och kristen , har haft ett förhållande med LW men tidigare
Citera
2018-05-30, 18:20
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Håller med. Ang teknisk bevisning/mobilpejlning (temsning el vad det kallas): är det någon som vet om det är möjligt att i detalj 'se' hur SD:s mobil har rört sig i området/mellan eget och LW:s boende/fyndplatsen?
Antar att det spelar in hur många mobilmaster som finns 'tillgängliga' där, som det är möjligt att bli uppkopplad gentemot? Mobiler söker väl efter den 'starkaste' signalen etc.

OM SD är GM och inte planerade dådet så borde han nog haft med sig sin mobil.

Edit: vill inte skapa trådsanning; antar att SD äger en mobil.

Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Det behövs fler master för att kunna triangulera en mobil och då kan man få positioner på när en meter +/-. Kan ju alltid hoppas på det.
I tätbebyggda områden finns det oftast flera master. Om man promenerar och samtidigt tittar på var man befinner sig på Maps i telefonen så behöver man inte gå många steg (ofta bara 4-5 steg) för att det ska synas på kartan vart man rör sig.
Citera
2018-05-30, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Ingen aning, men Beh*lderX är den hårigare figuren i bild.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/fc9a73b3-9dd3-4935-949d-20f4be8cb5eb_l.jpg

Menar du personen längst till höger, i orange tröja och gröna byxor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in