2018-05-30, 16:53
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Jag googlade om skillnaden psykopat-narcissist. Dom är ganska lika. Den största skillnaden är att narcissisten älskar sin spegelbild som bekant, han/hon vill ha beröm/ bekräftelse ideligen. Ju mer beröm han får ju mer drivs han att briljera. Han/ hon klarar inte av kritik. Medans psykopaten skiter i vilket. Han bryr sej inte om varken beröm eller kritik. Känslokall helt.
Väldigt intressant att läsa. Ville inte länka in eftersom det kanske inte hör till tråden eg.

Intressant, tack. Det händer även att personer har en kombination av dessa drag/ personlighetsstörningar.
Citera
2018-05-30, 17:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Nej. Ingen har rätt att gnugga händerna mot någons huvud, punkt slut. Gm höll fast LW i bilen, det är något kontraproduktivt att få en person att lämna en bil genom att hålla fast den.

Fast det är kanske svårt att från bilder dra någon slutsats om hur skadorna uppkommit. Om hon hade märken så skulle det ju teoretiskt kunna svårt att säga med visshet om de uppkommit på sätt hon uppger eller att han försökt fösa eller dra henne ur bilen.

Frågan som ställdes var varför åklagaren lade ned trots att dokumentation på skador fanns. Åklagaren kunde inte säkerställa att det gått till som LW uppgivit, därför lades det ned. Eftersom åklagaren i beslutet refererartill att en person äger att ta till visst fysiskt tvång för att avvisa denne ur sin bil så antar jag att det är något sådant SD hävdat.
En annan tänkbar omständighet skulle kunna vara att BO sedan den första anmälan om ofredande, som togs tillbaka, varit den som fortsatt kontakta SD (om detta kunde visas med sms, mejl etc) . Detta är inte klarlagt men det skulle kunna vara så. Om nu åklagaren nämner rätten att vissa fall avvisa en person med fysiska medel i sitt nedlägningsbeslut.

Det finns ju en del i tråden som nämner att LW var väldigt energisk i ordalag att detvar charmigt. Någon annan att hon kunde ha ett svart vitt sätt att se saker. Men alla kanske inte ser det som charmigt att få en strid ström av sms nätterna igenom. Visserligen kan man ha telefonen i ett annat rum eller stänga av den. Men man kanske av olika skäl vill kunna bli nådd även mitt i natten men för den skull inte få nattsömnen störd av plingande sms från någon som pysslar och filosoferar i allmänhet?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-30 kl. 17:16.
Citera
2018-05-30, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Intressant, tack. Det händer även att personer har en kombination av dessa drag/ personlighetsstörningar.

Jag har träffat några personer med sådana avvikelser,via jobbet (som inte har med psykiatri att göra). De var välutbildade,etablerade personer som konstigt nog fick behålla sina jobb trots straff för kvinnofridskränkning, barnmisshandel mm. Det som var mest slående var, att de går ett steg för nära den zon vi alla har runt oss. Tittar en rakt i ögonen och slår på stora charmleendet. Det fanns absolut ingen anledning att försöka charma mig,det var bara ett reflexbeteende som de antagligen hade med alla, vi diskuterade en teknisk jobbfråga. Jag upplevde det hela som synnerligen obehagligt,den korta tiden jag talade med dem.
Citera
2018-05-30, 17:12
Medlem
flixa81s avatar
Expressen skriver att han bodde i samma område som LW, det var väl HD som bodde i samma radhusområde som LW?
Citera
2018-05-30, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Expressen skriver att han bodde i samma område som LW, det var väl HD som bodde i samma radhusområde som LW?

Alla tre bor i Nya Hjärsta, han bor bara några hundra meter från LW.
Citera
2018-05-30, 17:16
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Jag fattar det som att HD och SD bodde tillsammans, någon av dom (HD?) flyttade till en annan lägenhet väldigt nära och en bodde kvar i deras "gamla"
Alla tre bodde alltså nära?
Har för mig att ngn hade gjort en bra karta över detta någonstans i tråden...hm.

Edit. Tvåa
Citera
2018-05-30, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Hoppas polisen har tillräckligt med teknisk bevisning Tror aldrig han kommer erkänna om det är han som är mördaren

Håller med. Ang teknisk bevisning/mobilpejlning (temsning el vad det kallas): är det någon som vet om det är möjligt att i detalj 'se' hur SD:s mobil har rört sig i området/mellan eget och LW:s boende/fyndplatsen?
Antar att det spelar in hur många mobilmaster som finns 'tillgängliga' där, som det är möjligt att bli uppkopplad gentemot? Mobiler söker väl efter den 'starkaste' signalen etc.

OM SD är GM och inte planerade dådet så borde han nog haft med sig sin mobil.

Edit: vill inte skapa trådsanning; antar att SD äger en mobil.
Citera
2018-05-30, 17:22
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Jag fattar det som att HD och SD bodde tillsammans, någon av dom (HD?) flyttade till en annan lägenhet väldigt nära och en bodde kvar i deras "gamla"
Alla tre bodde alltså nära?
Har för mig att ngn hade gjort en bra karta över detta någonstans i tråden...hm.

Edit. Tvåa

Det var HD som bodde nära LW nu det sista
Citera
2018-05-30, 17:23
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Håller med. Ang teknisk bevisning/mobilpejlning (temsning el vad det kallas): är det någon som vet om det är möjligt att i detalj 'se' hur SD:s mobil har rört sig i området/mellan eget och LW:s boende/fyndplatsen?
Antar att det spelar in hur många mobilmaster som finns 'tillgängliga' där, som det är möjligt att bli uppkopplad gentemot? Mobiler söker väl efter den 'starkaste' signalen etc.

OM SD är GM och inte planerade dådet så borde han nog haft med sig sin mobil.

Edit: vill inte skapa trådsanning; antar att SD äger en mobil.

Taxiföraren Dusanka Petren mördades 1991 på ett sätt som till det yttre skulle kunna se ut som ett rånmord. Hennes man/exman med vilken skilsmässan var slitig på grund av att de gemensamt drivit taxirörelse. Det var främst ekonomiska motiv. Dock fann de ju via hans telefon att han hade befunnit sig i ganska nära anslutning till platsen fastän hans roll var anstiftare. Så jo, det går nog iefterhand att se om någon varit i hyfsad närhet. Men hur exakt nära vet jag inte. HD bodde ju väldigt nära BO. SD bodde väl inte heller längre bort än knappt någon minut i promenadavstånd så dessa kanske från början ändå finns inom samma masts räckvidd.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-30 kl. 17:26.
Citera
2018-05-30, 17:23
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolitabonita
Alla tre bor i Nya Hjärsta, han bor bara några hundra meter från LW.

Okej! Då bor alltså HD ännu närmare LW, hörde att det är samma länga t.om
Citera
2018-05-30, 17:24
Medlem
zippzons avatar
Citat:

Här är en bild som visar var dom bor

http://forumbilder.se/H6T3M/hjarsta
Citera
2018-05-30, 17:24
Medlem
sommarljums avatar
Lite OT kanske men vän till SD skämtar om att SD brukar bli tagen av polis. Träffade kommentar så här i efterhand, han visste nog inte då hur rätt han hade 😜

https://www.facebook.com/groups/9967440491/permalink/10155249414555492/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in