2018-05-30, 15:34
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Vilket program har ni sett ? Kan förstå att det gör ont när era teorier om FV rasar ihop som korthus men har ändå uppfattat er som realister. Att komma med konspirationsteorier som mothugg när ni blir motbevisade är inte snyggt eller klädsamt.

Vad säger ni om 14-åringen frågade hon om Prao eller ljög hon i sin anklagelse ?
Hela programmet är en timmes försvarstal av Fredrik Virtanen!

En av Sveriges värsta politruker och mobbare har "fått sitt liv krossat" snyft, snyft..

Den känns som hela programmet är en present till Virtanen från sin käre gamle chef
och vän Jan Helin.
Citera
2018-05-30, 15:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Håll dig till sanningen, hon började inte skriva om det förrän efter terapin och polisanmälan, under två år efter händelsen var hon polare med Virtanen.
Du har säkert rätt. Då lyckades hon bara "förtränga" minnet i två år.
Citera
2018-05-30, 15:39
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Med tanke på att hon skrivit om händelsen under många år, utan att nämna namn, så kan minnet inte ha varit "förträngt" speciellt länge.

Hon hade ju inte skrivit om det innan mötet med "samtalsterapeuten" eller har jag missat nåt?
Citera
2018-05-30, 15:40
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Hela programmet är en timmes försvarstal av Fredrik Virtanen!

En av Sveriges värsta politruker och mobbare har "fått sitt liv krossat" snyft, snyft..

Den känns som hela programmet är en present till Virtanen från sin käre gamle chef
och vän Jan Helin.

Mobbare och "politruker" förtjänar alltså att hängas ut som våldtäktsmän utan rättslig prövning menar du? Eller vänta lite nu.....det har gjorts en rättslig prövning och man ansåg att det inte gick att väcka åtal.
Citera
2018-05-30, 15:41
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Vilken jävla bullshit UGs program är!

SVD skrev psykolog när det "bara" var en samtalsterapeut..

Och så rullar det på med ordmärkeri och insinuationer om hur opålitlig Cissi Wallin är.

För övrigt ser den feta grisen Virtanen rätt tillplattad ut.

Kommer du ihåg hur Virtanen ledde hatdrevet mot Marcus Birro, för denne givit uttryck för fel åsikter och dessutom blev av med alla sina uppdrag?
Citera
2018-05-30, 15:46
Medlem
Citat:
Vilket program har ni sett ? Kan förstå att det gör ont när era teorier om FV rasar ihop som korthus men har ändå uppfattat er som realister. Att komma med konspirationsteorier som mothugg när ni blir motbevisade är inte snyggt eller klädsamt.

Vad säger ni om 14-åringen frågade hon om Prao eller ljög hon i sin anklagelse ?

Uppenbarligen minns hon fel, eller undanhöll vissa fakta. Hon frågade om prao, men först senare i konversationen, så här löd den inledande konversationen i verkligheten:

14-åringen: "Jag avgudar dig!"
Virtanen: "Så mycket att du vill ligga med mig?"

Men allmänheten tolkade det snarare så här efter att läst i media:

14-åringen: "Hej jag avgudar dig och vill ha en praoplats"
Virtanen: "Så mycket att du vill ligga med mig"

En väsentlig skillnad, 14-åringen som nu är vuxen visade en skärmdump för UG där praoplatsen kom på tal, men det nämns i ett meddelande efter första ordväxlingen. Sen är det inte helt lätt att se hur gammal en person är, skulle Virtanen beställt en åldersbedömning på en okänd person som kontaktat honom på Facebook?
Senast redigerad av echoesofglory 2018-05-30 kl. 15:58.
Citera
2018-05-30, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Kommer du ihåg hur Virtanen ledde hatdrevet mot Marcus Birro, för denne givit uttryck för fel åsikter och dessutom blev av med alla sina uppdrag?

2018-05-30, 15:59
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Uppenbarligen minns hon fel, eller undanhöll vissa fakta. Hon frågade om prao, men först senare i konversationen, så här löd den inledande konversationen i verkligheten:

En väsentlig skillnad, 14-åringen som nu är vuxen visade en skärmdump för UG där praoplatsen kom på tal, men det nämns i ett meddelande efter första ordväxlingen. Sen är det inte helt lätt att se hur gammal en person är, skulle Virtanen beställt en åldersbedömning på en okänd person som kontaktat honom på Facebook?

Eller så är man inte så sliskig att det första man svarar med är att fråga om det är tillräckligt för att få sig ett nyp.
Citera
2018-05-30, 16:03
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser

Ingenting av det som hänt Virtanen senaste halvåret är någon han själv inte skulle deltagit i, jublande och rytande av hatisk glädje, om det rört någon annan, någon som varit "rätt" och "safe" att hata och dreva mot. Birro är ett utmärkt exempel.

Våldtäkts-Virre blev bara avrättad av ett medieklimat han själv varit med och skapat och byggt upp.

Så kan det gå.

Har jag medlidande? Inte så jävla mycket faktiskt.
Citera
2018-05-30, 16:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory

Profilbilden:
https://cdn3.cdnme.se/102748/8-3/skarmavbild_2017-10-18_kl_192405_59ea43432a6b2284e7de9163.png

Behövs nog inte beställas någon åldersbedömning där.

Hade han skrivit något liknande till min dotter i den åldern så hade nog #metoo varit det minsta av hans problem.
Citera
2018-05-30, 16:08
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du har säkert rätt. Då lyckades hon bara "förtränga" minnet i två år.
Bara så vi är helt på det klara så är konceptet med förträngda minnen bluff och båg som främst förespråkas av diverse "terapeuter" medan nästan inga psykologer tror på det hela. Om det är grunden för anklagelserna mot Virtanen så är han heller inte den förste som drabbats. Stora mängder män har anklagats oskyldiga med frampratade "minnen" som grund och många har fått livet förstört eller till och med straffats.

Citat:
Vilken jävla bullshit UGs program är!

SVD skrev psykolog när det "bara" var en samtalsterapeut..

Och så rullar det på med ordmärkeri och insinuationer om hur opålitlig Cissi Wallin är.

Det är inte alls bara ordmärkeri. Samtalsterapeut är inte en skyddad titel. Det kan vilken skojare och charlatan som helst kalla sig. Psykolog är en akademisk utbildning.

Att det är en terapeut som varit i farten styrker tanken att Cissi Wallin fått nya minnen frampratade i efterhand. Det kan till och med vara så hemskt att hon verkligen tror att dessa nya minnen är verkliga och därmed mår dåligt på grund av ett inbillat övergrepp.
Citera
2018-05-30, 16:13
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Ingenting av det som hänt Virtanen senaste halvåret är någon han själv inte skulle deltagit i, jublande och rytande av hatisk glädje, om det rört någon annan, någon som varit "rätt" och "safe" att hata och dreva mot. Birro är ett utmärkt exempel.

Våldtäkts-Virre blev bara avrättad av ett medieklimat han själv varit med och skapat och byggt upp.

Så kan det gå.

Har jag medlidande? Inte så jävla mycket faktiskt.
Jag har noll medlidande. Drevet mot Birro var något av det vidrigaste som någonsin skådats. Det värsta svinet var Alex Shulman.

https://www.expressen.se/noje/efter-mystiken--nu-ager-alex-schulman-birro-tavlan/

Att Virtanen gott kan gå under i långsam rövcancer betyder dock inte att Cissi Wallin har rätt. Det måste gå att gå och tugga tuggummi samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in