2018-05-30, 14:24
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Nu är ju meetoo snarare en pöbelkampanj där man haft låg eller ingen kontroll på alla anklagelser som kastas ut åt alla håll. Har folk redan glömt våldtäktsanklagelserna mot Ulf Malmros? Kan inte Mia Skäringer skriva ett snyftigt inlägg om honom också? Dom är ju ändå nära kollegor.
Det där är ytterligare en taktik som UG kommer att använda tror jag.

Att ta upp några andra fall, där det visat sig ha förekommit felaktiga anklagelser,
och sedan antyda att även deras kelgris Virtanen kan blivit drabbad av det.
Citera
2018-05-30, 14:28
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64

Att ta upp några andra fall, där det visat sig ha förekommit felaktiga anklagelser,

Det är ju relevant för att belysa att det krävs substans i det man påstår. Wallins vittnesmål låter exakt som något en terapeut hjälp henne att värka fram. Ett "förträngt minne".
Citera
2018-05-30, 14:30
Medlem
MadBalts avatar
Citat:

De flesta här inne har redan kollat på svtplay. Att du sitter och gissar på innehållet framstår som rätt korkat. Spoiler - nej de tog inte upp något annat fall.

Edit https://www.svtplay.se/video/18177558/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-metoo-och-fredrik-virtanen-metoo-och-fredrik-virtanen
Citera
2018-05-30, 14:31
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
De flesta här inne har redan kollat på svtplay. Att du sitter och gissar på innehållet framstår som rätt korkat. Spoiler - nej de tog inte upp något annat fall.
Ok, då skall jag kolla på de.
Citera
2018-05-30, 14:53
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Det är ju relevant för att belysa att det krävs substans i det man påstår. Wallins vittnesmål låter exakt som något en terapeut hjälp henne att värka fram. Ett "förträngt minne".

Hur mycket inflytande och lidande har inte konceptet "förträngda minnen" orsakat. alltifrån Eva Lundgrens fantasier om manliga nätverk av djävulsdyrkande pedofil sekter, Quick fallet, Kevin fallet, de otaliga fall av falska anklagelser av incest. Någon borde göra en större sammanställning av allt detta och de charlataner till professorer, psykologer och terapeuter som skapar dessa minnen.
Citera
2018-05-30, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Angående Virtanen.

När jag ser honom sitta med gråten och tycka synd om sig själv så slås jag av:

14 kvinnor som bara skulle hitta på är lite väl många. Dessutom vet jag flera fall från min privata vänkrets av situationer där han uppträtt kränkande emot kvinnor. Ingen rök utan eld...

Jag har följt Virtanens Twitter @fvirtanen under några år, och kan av hans tweet bedöma att han är ett riktigt jäkla svin.

Bla hånar han Marcus Birro när denne blev av med jobbet.

""Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd & föraktad.
I brist därpå @MarcusBirro.
#hjalmar""

Ett annat tweetet är en lärare som undervisar sfi och skriver hösten 2015: jag kan inte nå mina undervisningsmål om de kommer mer elever i min redan överfulla klass.

Virtanen hotar anmäla läraren för dennes värdegrund. (Tweetet är numera borttaget..)

Så en person med så klar mobbning personlighet och översittare tendenser, varför skulle han inte va sån i sina intima situationer?

Virtanen fick vad han förtjänade.

Love Karma....

14 personer är inte alls lite väl mycket då det handlar om en offentlig person, betyder förvisso inte att dom ljuger men tycker att det komplicerar det hela att den utpekade är en kändis.

Kikar man t ex med hur många som tagit på sig Palme-mordet så räcker förmodligen inte dina fingrar när du skall räkna ut det och jämför det mot hur många som tar på sig vilket, relativt, okänt mord som helst så är väl det oftare än sällan ens någon som tar på sig skulden för det.

Så bara för att många personer om vittnar samma sak så behöver det inte alls betyda att personen är skyldig, och tyvärr kanske är sådana röster inte lika mycket värda som när det sker mot en vanlig Svensson för i sådana fall hade det varit rätt enkelt att få bort t ex polikter då man mycket enkelt hade kunnat gå ihop 14 personer och hävda att den personen har gjort något.
Citera
2018-05-30, 15:12
Medlem
UT64s avatar
Vilken jävla bullshit UGs program är!

SVD skrev psykolog när det "bara" var en samtalsterapeut..

Och så rullar det på med ordmärkeri och insinuationer om hur opålitlig Cissi Wallin är.

För övrigt ser den feta grisen Virtanen rätt tillplattad ut.
Citera
2018-05-30, 15:21
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:

Och så rullar det på med ordmärkeri och insinuationer om hur opålitlig Cissi Wallin är.

Får nog hålla med här. Det här är ett beställningsjobb från Jan Hellin som gjorts i utbyte mot att Virtanen ska hålla käften om Hellins snusk i sin nya "bok" som han tydligen sitter och petar med mellan gråtfyllorna. Uppenbarligen har Virre någon slags hållhake på Hellin. Men vad? Säkert är det något ganska allvarligt annars skulle inte Hellin anstränga sig så mycket för att sätta Våldtäkts-Virre i så djup tacksamhetsskuld.

Virtanen framstår i mina ögon som ännu mer skyldig efter programmet. Vilken extremt obehaglig människa!
Citera
2018-05-30, 15:26
Medlem
MadBalts avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Får nog hålla med här. Det här är ett beställningsjobb från Jan Hellin som gjorts i utbyte mot att Virtanen ska hålla käften om Hellins snusk i sin nya "bok" som han tydligen sitter och petar med mellan gråtfyllorna. Uppenbarligen har Virre någon slags hållhake på Hellin. Men vad? Säkert är det något ganska allvarligt annars skulle inte Hellin anstränga sig så mycket för att sätta Våldtäkts-Virre i så djup tacksamhetsskuld.

Virtanen framstår i mina ögon som ännu mer skyldig efter programmet. Vilken extremt obehaglig människa!

Vilket program har ni sett ? Kan förstå att det gör ont när era teorier om FV rasar ihop som korthus men har ändå uppfattat er som realister. Att komma med konspirationsteorier som mothugg när ni blir motbevisade är inte snyggt eller klädsamt.

Vad säger ni om 14-åringen frågade hon om Prao eller ljög hon i sin anklagelse ?
Citera
2018-05-30, 15:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Med tanke på att hon skrivit om händelsen under många år, utan att nämna namn, så kan minnet inte ha varit "förträngt" speciellt länge.
Citera
2018-05-30, 15:31
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Edit https://www.svtplay.se/video/18177558/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-metoo-och-fredrik-virtanen-metoo-och-fredrik-virtanen

"Mäns övergrepp och maktmissbruk", börjar kvinnan att säga.
Jo, tjena!
Citera
2018-05-30, 15:33
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Med tanke på att hon skrivit om händelsen under många år, utan att nämna namn, så kan minnet inte ha varit "förträngt" speciellt länge.

Håll dig till sanningen, hon började inte skriva om det förrän efter terapin och polisanmälan, under två år efter händelsen var hon polare med Virtanen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in