2018-05-30, 13:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nej, hon problematiserar hur MeToo-drevet fick medierna att avstå att faktiskt journalistiskt granska och fundera igenom de uppgifter som fanns.

"När Metoo bröt ut stod det klart att kvinnor även här utsätts för förfärliga saker. Då kom ordförande Maos gamla maxim väl till pass, att alla revolutioner kräver några knäckta ägg. I den goda sakens namn fick journalister agera aktivister. Hallelujakörer och skampålar fick ersätta problematisering och källkritik.

Det är alla revolutioners förbannelse när medierna sänker sig ner till opportunism. När de, med Lina Makbouls ord, är rädda för att inte hamna på ”rätt sida om revolutionen”. Det är när medierna offrar all integritet, all professionalitet, som giljotinerna åker fram."
Tycker du inte det känns lite, skall vi säga "intressant", att det är just nu som SVT väljer att problematisera uthängningar. Jag kan inte dra mig till minnes några granskande samhällsprogram när drevet gick inför förra valet, folk fick hembesök, förlorade jobbet, smutskastades med namn & bild. Expressen smög runt i folks trädgårdar för att man skrivit något negativt om islam eller invandring på nätet. Som hemma hos Docent Jim. Då var det ingen på SVT som "problematiserade" ett skit.

Först nu när det är en vänsterprofil som drabbas så är det plötsligt viktigt att "problematisera" & diskutera "mediernas roll". Virtanen har själv aktivt drevat mot andra & då har inte SVT sett sig nödsakade att "problematisera".

SVTs trovärdighet är lika låg som Virtanens.

Public Service skall läggas ner och alla anställda skall avskedas.
Citera
2018-05-30, 13:04
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, journalister får fråga okända efter sex. Varifrån har du fått att det är förbjudet för dem?

Det är oetiskt, oprofessionellt och vittnar om dåligt omdöme. Dessutom, som några har påpekat, ser man att det är en mycket ung person på profilbilden (vilket gör det hela ännu osmakligare). Jag hoppas någon journalist gräver djupare i vänskapskorruptionen mellan Virtanen och Helin & Co.
Citera
2018-05-30, 13:05
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tycker du inte det känns lite, skall vi säga "intressant", att det är just nu som SVT väljer att problematisera uthängningar. Jag kan inte dra mig till minnes några granskande samhällsprogram när drevet gick inför förra valet, folk fick hembesök, förlorade jobbet, smutskastades med namn & bild. Expressen smög runt i folks trädgårdar för att man skrivit något negativt om islam eller invandring på nätet. Som hemma hos Docent Jim. Då var det ingen på SVT som "problematiserade" ett skit.

Först nu när det är en vänsterprofil som drabbas så är det plötsligt viktigt att "problematisera" & diskutera "mediernas roll". Virtanen har själv aktivt drevat mot andra & då har inte SVT sett sig nödsakade att "problematisera".

SVTs trovärdighet är lika låg som Virtanens.

Public Service skall läggas ner och alla anställda skall avskedas.

Ja, det är problematiskt. Linderborgs ord från dagens krönika passar bra som en kommentar även på det:

"När Metoo (invandringsproblematiseringen) bröt ut stod det klart att kvinnor (människor) även här utsätts för förfärliga saker. Då kom ordförande Maos gamla maxim väl till pass, att alla revolutioner kräver några knäckta ägg. I den goda sakens namn fick journalister agera aktivister. Hallelujakörer och skampålar fick ersätta problematisering och källkritik.

Det är alla revolutioners förbannelse när medierna sänker sig ner till opportunism. När de, med Lina Makbouls ord, är rädda för att inte hamna på ”rätt sida om revolutionen”. Det är när medierna offrar all integritet, all professionalitet, som giljotinerna åker fram.
Citera
2018-05-30, 13:10
Medlem
Baisers avatar
Angående Virtanen.

När jag ser honom sitta med gråten och tycka synd om sig själv så slås jag av:

14 kvinnor som bara skulle hitta på är lite väl många. Dessutom vet jag flera fall från min privata vänkrets av situationer där han uppträtt kränkande emot kvinnor. Ingen rök utan eld...

Jag har följt Virtanens Twitter @fvirtanen under några år, och kan av hans tweet bedöma att han är ett riktigt jäkla svin.

Bla hånar han Marcus Birro när denne blev av med jobbet.

""Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd & föraktad.
I brist därpå @MarcusBirro.
#hjalmar""

Ett annat tweetet är en lärare som undervisar sfi och skriver hösten 2015: jag kan inte nå mina undervisningsmål om de kommer mer elever i min redan överfulla klass.

Virtanen hotar anmäla läraren för dennes värdegrund. (Tweetet är numera borttaget..)

Så en person med så klar mobbning personlighet och översittare tendenser, varför skulle han inte va sån i sina intima situationer?

Virtanen fick vad han förtjänade.

Love Karma....
Citera
2018-05-30, 13:15
Medlem
udons avatar
Vilken fars det här har blivit.

Jag har fått nöjet att träffa på Virtanen ett antal gånger under diverse musikfestivaler och man kan väl milt uttrycka det som att jag såg honom som en skitstövel med storhetsvansinne. Men en skitstövel är inte detsamma som en brottsling. Vi lever i en rättsstat och följaktligen ska det vara " ställt utom rimligt tvivel" att någon är skyldig för varje givet brott för att dömas.

Här går folk ut i media och anklagar hej vilt utan att ha det minsta på fötterna. Journalister tar tillfället i akt att få glänsa lite. Jag hoppas nu att det här blir riktigt smutsigt och folk begriper att en åsikt eller påstående inte ska vara tillräckligt för att ge någon sparken och sabotera deras liv. Det handlar inte om vad Virtanen faktiskt förtjänar utan vad som är rätt och riktigt.
Citera
2018-05-30, 13:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Angående Virtanen.

När jag ser honom sitta med gråten och tycka synd om sig själv så slås jag av:

14 kvinnor som bara skulle hitta på är lite väl många. Dessutom vet jag flera fall från min privata vänkrets av situationer där han uppträtt kränkande emot kvinnor. Ingen rök utan eld...

Jag har följt Virtanens Twitter @fvirtanen under några år, och kan av hans tweet bedöma att han är ett riktigt jäkla svin.

Bla hånar han Marcus Birro när denne blev av med jobbet.

""Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd & föraktad.
I brist därpå @MarcusBirro.
#hjalmar""

Ett annat tweetet är en lärare som undervisar sfi och skriver hösten 2015: jag kan inte nå mina undervisningsmål om de kommer mer elever i min redan överfulla klass.

Virtanen hotar anmäla läraren för dennes värdegrund. (Tweetet är numera borttaget..)

Så en person med så klar mobbning personlighet och översittare tendenser, varför skulle han inte va sån i sina intima situationer?

Virtanen fick vad han förtjänade.

Love Karma....
Det är ju sådana slutsatser man INTE kan dra.

Sen att Virtanen har översittartendenser och är dryg gör honom inte till en våldtäktsman.
Senast redigerad av micro113 2018-05-30 kl. 13:20.
Citera
2018-05-30, 13:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Vilken fars det här har blivit.

Jag har fått nöjet att träffa på Virtanen ett antal gånger under diverse musikfestivaler och man kan väl milt uttrycka det som att jag såg honom som en skitstövel med storhetsvansinne. Men en skitstövel är inte detsamma som en brottsling. Vi lever i en rättsstat och följaktligen ska det vara " ställt utom rimligt tvivel" att någon är skyldig för varje givet brott för att dömas.

Här går folk ut i media och anklagar hej vilt utan att ha det minsta på fötterna. Journalister tar tillfället i akt att få glänsa lite. Jag hoppas nu att det här blir riktigt smutsigt och folk begriper att en åsikt eller påstående inte ska vara tillräckligt för att ge någon sparken och sabotera deras liv. Det handlar inte om vad Virtanen faktiskt förtjänar utan vad som är rätt och riktigt.
Precis.
Själv har jag valt att INTE läsa hans artiklar/krönikor eftersom jag uppfattar människan som helt förryckt i huvudet.
Det är däremot skilt från att han skulle vara en brottsling - och det är inte okej att denna uthängning och styckning skett medialt utan att det funnits några solida fakta att luta sig emot.
Citera
2018-05-30, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joyyy
Så då är det okej att skicka sexuella inviter eller?

Jag funderar på om han kanske ställde frågan "Vill du ligga med mig då?" i samma veva som Eric Amarillo hade en hit med låten där han sjöng så? Jag minns att låten fastnade, vare sig man ville eller inte och frasen "Vill du ligga med mig då?" var något folk sade skämtsamt och utan någon mening med det.
Citera
2018-05-30, 13:26
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Så du tycker Virtanens svar till en okänd person "så mycket att du vill ligga med mig?" är helt ok från en person i maktposition? Svaret visar vilken sliskig typ Virtanen är.

Undrar vilka hållhakar han har på Helin & Co.

Kan hända är han en sliskig typ men det är inget brottsligt eller ens ovanligt.

Eftersom detta är på hans privata facebook så är det inte alls underligt att man svara flirtande till någon som skrivet att hon avgudar en.

Det visar dock på vilka oärliga typer de är som kommer med anklagelserna- Att hitta på en historia om Prao plats. Men det gav henne en plats jämte CW i meeto gemenskapen och har säkert främjat hennes karriär.
Citera
2018-05-30, 13:28
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joyyy
Så då är det okej att skicka sexuella inviter eller?

Japp det är det, om man inte är en sipp, pryd, muslim eller pingst vän. Själv får jag alldeles för få sexuella inviter
Citera
2018-05-30, 13:31
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Kan hända är han en sliskig typ men det är inget brottsligt eller ens ovanligt.

Eftersom detta är på hans privata facebook så är det inte alls underligt att man svara flirtande till någon som skrivet att hon avgudar en.

Det visar dock på vilka oärliga typer de är som kommer med anklagelserna- Att hitta på en historia om Prao plats. Men det gav henne en plats jämte CW i meeto gemenskapen och har säkert främjat hennes karriär.

Är det flirtande? Snarare en utpressningsfråga, hur långt är du villig att gå? Det säger en hel del om Virtanens person.

Kanske inte ovanligt bland grisar, men jag har aldrig sett det på Facebook.

Edit: Du klagar över att du fått för få sexuella inviter, samtidigt som du säger att det inte är ovanligt. Hur ska du ha det?
Senast redigerad av Passepartout 2018-05-30 kl. 13:33.
Citera
2018-05-30, 13:32
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
För att tjejen, Fridah Jönsson, var 14 vid tillfället. På hennes profilbild såg hon däremot ut som max 12.

Du kan inte veta om FV tittade på bilden eller om han upfattade henne som 14 eller 18 så de är bara dina spekulationer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in