2018-05-30, 06:28
Medlem
80-talists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Från UG
Virtanen säger att [han och Wallin] inte hade sex, tafatta försök gjordes men ingen hade ork att fullfölja.

Sen när har man inte ork att fullfölja ett samlag när man är hög på kokain?

Citera
2018-05-30, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80-talist
http://virtanensoffer.blogspot.com/

Ska bli intressant att följa fortsättningen på det där lilla bloggäventyret. Hoppas verkligen inte det är Cissi själv som har plitat ihop det där. Skulle det visa sig vara det så kan bör Virtanen kunna återvända till Aftonbladets ledarredaktion i lectica med lagerblad bakom öronen. Tycker åtminstone det där "internetforumet för ungdomar" borde namnges som en trovärdighetsåtgärd.
Senast redigerad av oshin.cantwell 2018-05-30 kl. 07:01.
Citera
2018-05-30, 07:57
Medlem
ace_secs avatar
Uppdrag Gransknings program är nu upplagt:
https://www.svtplay.se/video/18177558/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-metoo-och-fredrik-virtanen-metoo-och-fredrik-virtanen
Citera
2018-05-30, 08:18
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Ska bli intressant att följa fortsättningen på det där lilla bloggäventyret. Hoppas verkligen inte det är Cissi själv som har plitat ihop det där. Skulle det visa sig vara det så kan bör Virtanen kunna återvända till Aftonbladets ledarredaktion i lectica med lagerblad bakom öronen. Tycker åtminstone det där "internetforumet för ungdomar" borde namnges som en trovärdighetsåtgärd.
Det där var minsann smaskigt så det stänker om det... Är detta Virtanens vanliga modus, så är han en större gris än jag ens vågat hoppas på. Tror faktiskt inte detta är en förtalskampanj som orkestrerats av uppmärksamhetskåta, utan detta är nog fan allt bona fide snuskigheter! Äckel!
Citera
2018-05-30, 08:26
Medlem
ace_secs avatar
Citat ur programmet:

Citat:
Det var ett mycket utsvävande liv. Mycket sex, droger och partajande.... Krogen nästan varje kväll. Nattklubb 3 gånger i veckan... Det var ett dekadent liv
Citat:
16 oktober börjar som en helt vanlig dag. Ska hämta barnen från skolan. Då får jag ett sms från folk på Aftonbladet om att Wallin skrivit ett inlägg om att jag är en våldtäktsman. Allt känns jättekonstigt hemskt förvirrande.
Citat:
Aftonbladets säkerhetsavdelning hör av sig till Virtanen. De anger i procent hur stor risk det är att han kommer bli mördad.
Citat:
Då kräks jag vid en busskur. Då kändes det som att livet var slut.
Citat:
Är det bäst för barnen om jag inte finns längre? De får växa upp i en skam.
Citat:
Ska jag kasta mig framför Buss 3 eller Buss 4. Det måste se ut som en olycka. Men nej, min fru är bortrest. Någon måste ta hand om barnen. Det är bäst för familjen om jag fortsätter leva.
Citera
2018-05-30, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Citat ur programmet:

Oj, vad synd det är om honom, borde kanske ha tänkt till före istället.
Citera
2018-05-30, 08:45
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Att det existerar falskanmälningar är den krassa verkligheten och man kan fråga sig varför du automatiskt tar kvinnans version för given när det finns en rad domar de senaste åren där olika kvinnor dömts för falsk tillvitelse? Nu diskuterar vi uthängningen av FV och den nedlagda förundersökningen 2012 gällande en påstådd våldtäkt och fakta är att det finns fortfarande inga bevis att FV gjort sig skyldig till detta.

Återigen, det går inte att ta kvinnans berättelse för given sanning när två olika versioner av händelseförloppet kolliderar. Du har helt uppenbart bestämt dig för att FV ljuger och att han är skyldig trots att förundersökningen lades ned, visst är det så? En fråga nu, utesluter du helt att det istället kan vara CW som far med osanning?

Nu använder du dig av en rätt undermålig debatteknik för att misstänkliggöra FV men vi kan för sakens skull vända på din fråga, man kan fråga sig hur många fall av falsk tillvitelse som undgått rättslig prövning?

Nej det är ju så att vi kvinnor "förutses" göra falskanmälningar. Än sen då! Män är ju för det mesta "oskyldiga och utsatta". Egentligen kan man undra om det är någon som helst ide att göra en anmälan. Och så jädra kul är det inte att sitta i timtal i förhör när det ändå inte leder till någonting.

De flesta anmälningar läggs ju ner.Men att en utredning läggs ner innebär inte per definition att mannen är oskyldig. Det handlar ju om bevis. Ord står mot ord. Som en jurist sa:"Rättvisa är en sak.Juridik en annan".

Tycker det är strongt av Cissi Wallin som vågat träda fram. Nu får hon ju lida för det naturligtvis. Jag skulle nog inte vågat.
Citera
2018-05-30, 08:47
Medlem
Troians avatar
Spolade igenom programmet på tio min i morse. Verkar inte framkomma så mycket nytt rent sakligt - inriktningen är snarare mediebevakningen än skuldfrågan.

Nytt för mig är att FJ inte skrev att hon sökte praoplats, enligt programmet. Hon skrev ”Jag avgudar dig”. Förändrar väl lite, men inte allt.

Gällande tjejen på Kvarnen så uppget FV att han inte minns det, men att det väl är 20-årsgräns på Kvarnen och att det skulle kunna förklara att han inte förstod att hon var 16, om det har hänt.

Eskilstuna går man också igenom, men den delen spolade jag förbi.
Citera
2018-05-30, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
En anledning till att människor inte lagförs för misstänkta våldtäkter är att kvinnans uppgifter inte stämmer vid en närmare kontroll av dessa. Polisen inom vissa distrikt säger ju själva att de falska anmälningarna ökat. Du kan inte heller använda dig av argumentet att bara för att FV inte blev lagförd så är han nog ändå skyldig till våldtäkt för det är precis det du insinuerar.

http://www.corren.se/nyheter/falska-valdtakter-problem-for-polisen-4276983.aspx

Anmäls det 100 000 sexualbrott varje år? Vart har du hittat den siffran och vad har det med FV att göra förresten förutom att han blev anmäld 2011 men att den utredningen lades ned 2012 pga låg tilltro till kvinnans berättelse?

Jag vill få dig att förstå att det finns många som begår övergrepp som aldrig blir lagförda. Hur många som helst!

Jag skrev tidigare mer detaljerat hur statistiken ser ut. Om du hade läst så kanske du hade lagt det på minnet. Istället för att fortsätta tjata om alla oskyldiga och alla falska anmälningar.
Citera
2018-05-30, 08:49
Medlem
dirtyrobber2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Vilka as det finns. Kan bara föreställa mig hur det känns att bli antastad/våldtagen och sedan behöva samla bevis som nån fucking jävla Sherlock Holmes på det!
Jag kräks! Oj vad jag kräks.😝
Nej är nej. Kan alla megaäckel fatta det någonjävlagång???!!!

Så du menar alltså att vem som helst ska kunna påstå att hen blivit våldtagen och sen ska den anklagade bli inlåst helt utan bevis?
Citera
2018-05-30, 08:51
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Uppdrag Gransknings program är nu upplagt:
https://www.svtplay.se/video/18177558/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-metoo-och-fredrik-virtanen-metoo-och-fredrik-virtanen

Mycket intressant och han framgår nu mer som helt skyldig.
Citera
2018-05-30, 08:52
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Det luktar brandmannen i Boden om den dar bloggen. Storyn ar lite for perfekt. Att CW just nu genomfor ett preventivt anfall pga Uppdrag Granskning - komplett med toksignalen i Nujens fotspar att ha sitt eget kamerateam pa plats och sanda sin egen spin pa sociala medier innan hon ens sett vad UG har att komma med - gor ju inte att man blir mindre misstanksam.

Just det faktum att det bara finns tva personer som gatt ut med namn ar det storsta problemet nar det galler att satta dit Virtanen en gang for alla. Att den ena ar professionell (bloggare, kolumnist, poddare och nyligen organisationsgrundare) rabiat extremfeminist och verkar minst halvgalen (Cissi Wallin) gor ocksa caset samre. Det andra fallet (tjejen som var 14) ar inte lika starkt enligt principen att en gang ar ingen gang och att de kunde varit ett misstag.

Om storyn om Virtanen som flickdrogande overgreppsman som svinat runt i atminstone ett artionde ar sann sa borde det finnas tjogtals offer, till och med hundratals dar han bara varit ett svin over gransen. Om bara ett par, tre stycken trader fram med namn nu sa ar han slut. Om det inte sker sa kan han mycket val vara tillbaka nar domstolarna ar klara med Cissi Wallin (objektivt/juridiskt sett ar detta ett av de klaraste fall av fortal man kan tanka sig).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in