2018-05-30, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Och jag kan bara hålla med dig i det sistnämnda att det är direkt förödande över människor som sitter och skyller på offret, sonen eller HD. Men därutöver så grottar du ner dig i ryktesspridning över hur BO är, agerat, känt sig och för mig förefaller det olämpligt att hänge sig åt sådan ryktesspridning. Det känns som du försöker piska upp en stämning. Att spekulera är som du säger det vi gör, men att brygga spekulation till sanning är tragiskt. Du verkar följa tråden minutiöst och precis som du säger så hoppas jag det är för du tycker fallet är så intressant. Men helt ärlig? Det du kallar den bedragna hustrun, har ju du ingen aning om? Du vet inte ens om de haft ett öppet förhållande? Så för mig är det bara för att förvränga verkligheten för att det skall vara än mera ofattbart för alla inblandade.
"Den misshandlade och hemliga älskarinnan"
"Den lurade hustrun"
"BO som inte kunde låta bli att träffas"
"Besöksförbud som inte ens funnits"

Intresset att följa tråd om oklara mord, verkar jag dela med andra. Hellre det än påhittade kriminalserier. Jag har inte lust att piska upp någon stämning och en del av dessa citat kommer inte ens från mig. Godnatt.
Citera
2018-05-30, 01:12
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BokmakareF
Det var nog så hon tänkte och kände, att han inte var så farlig. Jag har själv blivit både misshandlad och våldtagen.. men konstigt nog kände jag efteråt att allt jag ville var att de/den som gjorde det skulle be om förlåtelse och visa mig respekt. Att få känna sig omtyckt på riktigt av någon som gjort en illa tillsammans med hens ånger är ett ganska bra plåster känner jag.

Inte alls konstigt att hon inte valt att ta avstånd helt. Kan tyckas märkligt kanske. Men jag tror säkert att han fick henne att tro att hon förtjänade det och att han sa att om hon bara skötte sig så skulle han inte göra om det. Eller liknande. Och hon tyckte ju mycket om honom verkar det som efter flera års relation.

Otroligt godtroget och kanske naivt. Men inte onormalt och orimligt.

Tack för att du berättar. Jag trodde enfaldigt nog att det bara kunde vara så illa för kvinnor som lever ihop med dessa män, eller är i ett stadigt förhållande med. Visste inte om att det kunde vara likadant även för kvinnor som bara träffar männen ibland vid sidan av på grund av att någon av dem redan är gift o.s.v.
Citera
2018-05-30, 01:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Under förundersökningen råder alltid förundersökningssekretess och en förundersökning tar vanligtvis månader eller år. Så två veckor är snarast "en piss i Missisippi". Det är en låång väg till åtal och fram tills dess råder förundersökningssekretess = inga uttalanden eller information.

Nu närmast (torsdag) får vi se om det finns nog bevismaterial för att Åklagaren anser att det räcker för ett beslut om häktning för mord.

Jag håller med om att det är sekretess men jag har tyckt att man ändå gått ut med vissa detaljer som t.ex. den anhållne kön, ibland t.o.m. ålder.
Citera
2018-05-30, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag håller med om att det är sekretess men jag har tyckt att man ändå gått ut med vissa detaljer som t.ex. den anhållne kön, ibland t.o.m. ålder.

Sedan ett antal år tillbaka tillämpas en mer strikt förundersökningssekretess vilket har lett till effektivare och mer rättssäkra brottsutredningar.
Därigenom kan också de långa häktningstiderna förkortas.
Citera
2018-05-30, 01:36
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Om vi utgår från att SD är förövaren så skulle jag vilja veta mer om honom: har han en historia av att vara våldsam och hotfull mot kvinnor? Hur har HD haft det i deras relation? Har hon känt till SDs förhållande med LW men inte vågat/orkat/klarat av att säga ifrån?

För någonting säger mig att en person som kränker och misshandlar sin älskarinna knappast är världens bäste make mot hustrun, eller för den delen kvinnor han träffat innan HD?

Inläggen i dykbloggen var riktigt obehagliga och jag har svårt att släppa dem. En normal person beter sig inte som SD.

Det måste finnas någon i tråden som vet mer!
Kan du länka till "dykbloggen"?
Citera
2018-05-30, 01:53
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
https://www.dykarna.nu/dykare/2351.html
Ok...jag ser bild o att han gjort ett dyk 40 min. En gästbok med kompisars ointressanta hälsningar. Var tittar du för att hitta något av intresse?
Citera
2018-05-30, 02:17
Medlem
canoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Ok...jag ser bild o att han gjort ett dyk 40 min. En gästbok med kompisars ointressanta hälsningar. Var tittar du för att hitta något av intresse?

Du får titta bland hans meddelanden till en viss tjej. Riktigt creepy kille. Man märker direkt att SD inte är normal. Fattar inte ens vad HD & LW såg hos honom. Han är nog en charmig ”spännande” narcissist alt högavlönad pilot. För snygg och helt hundra där uppe e han ej.
Citera
2018-05-30, 02:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Ja hon har troligen låg IQ Hon borde väl också förhöras

Låg IQ?

Hon är sjuksköterska så det tror jag inte.

Däremot så kan hon vara hjärntvättad av sin
töntiga exmake.
Varför skulle hon annars ha varit tillsammans med
den tönten?
Citera
2018-05-30, 02:47
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canoe
Du får titta bland hans meddelanden till en viss tjej. Riktigt creepy kille. Man märker direkt att SD inte är normal. Fattar inte ens vad HD & LW såg hos honom. Han är nog en charmig ”spännande” narcissist alt högavlönad pilot. För snygg och helt hundra där uppe e han ej.
Gästboken?
Fattar inte var man ser hans svar?
Är oändligt trött så skyller lite på det.
Citera
2018-05-30, 03:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smarfor
Han plockade upp dom i sin bil. JG körde alltså bilen.

Så han får en massa sympati på sin Facebook
för att han har sorg och samtidigt så skjutsar
han runt på hennes mördare?
Fy17!
Citera
2018-05-30, 03:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Hon kan fortfarande ha sagt en sak till dig och gjort en annan
i så fall inte första gången, har hänt flera gånger förut att hon sagt en sak och gjort en annan
Ja jag kände henne med

Så du kände BO men försvarar SD med
näbbar och klor?
Nice!
Citera
2018-05-30, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Hittar inte heller hans kommentarer. Däremot är det nån tjej som han verkar ha nåt ihop med, yngre student. Sen har Magda Gad skrivit en kommentar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in