2018-05-24, 23:30
Medlem
6ix9iines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Ancelotti tar över Napoli.
Snyggt
Citera
2018-05-25, 22:41
Medlem
myskankans avatar
https://www.youtube.com/watch?v=bcyv7823Vk8

Bari komer inte att spela sin play-off match på hemmaplan. Problem med löneutbetalningar tydligen. Kommer Bari någonsin att få ordning på sina saker? Allt kommer att skjutas upp i Serie B. Cittadella kommer att få fördelen att spela på hemmaplan.
Citera
2018-05-27, 13:30
Medlem
Återvänder till avslutningen av Serie A. Cagliaris två sista matcher var borta mot Fiorentina och sedan hemma mot Atalanta. Två bra lag som kämpade om EL-platser. Cagliari besegrade Fiorentina borta, och hemma mot Atalanta visade ultras att de nu var enade med laget i kampen om la Salvezza:

https://scontent-mxp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/33057528_1714185668702544_6108369927947681792_n.jp g?_nc_cat=0&oh=1e6ac2701e780d982d794bbe527950eb&oe =5B907E26

Förutsättningarna inför sista matchen (kl 18:00) var att ett av de tre lagen Cagliari 36 poäng, SPAL 35 p och Crotone 35p skulle åka ned till Serie B.

SPAL besegrade Sampdoria (3-1) medan Crotone förlorade borta mot Napoli (2-1). Atalanta höll i bollen medan Cagliari förtvivlat försökte vinna. Cossu kom in i 87:e minuten i vad som är hans sista match för Cagliari, och direkt gjorde Ceppitelli mål varpå arenan exploderade. Där borde det ha varit klart. Men då kom rapporten att Crotone reducerade till 2-1 i 90:e minuten samt på övertid så fick Atalanta en jävligt billig straff. Vafan i helvete händer!? Arenan kokar och exploderar när Caldara missar straffen. Sedan ägnar Cagliarispelarna de sista två minuterna med att sparka ned alla Atlantaspelare som vågade närma sig bollen medan alla stod upp och skrek.

Fantastisk avslutning på en usel säsong. Jag tror och hoppas att Barella stannar kvar minst en säsong till i Cagliari såvida det inte kommer ett monsterbud. Gigi Riva har personligen engagerat sig i frågan.
Citera
2018-05-27, 14:07
Medlem
Apopå Gattusos Milan, så har det gått riktigt bra sedan han tog över. Sitter och kollar lite på wiki så jag kan naturligtvis räkna fel.

Milan hade 20 poäng efter 14 omgångar, vilket kan vara ok med ett helt nytt lag som skulle spelas samman. Men det var för mycket investerade pengar för att nöja sig med att ligga under Bologna och Chievo i tabellen.

Gattusos Milan erövrade 44 poäng på de sista 24 omgångarna.

Juventus 61 poäng
Napoli 53 p
Roma 45 p
Atalanta 41 p
Lazio 40 p
Fiorentina 39 p
Inter 36 p

Och då började han tveksamt med endast fyra poäng på de första fem matcherna.

Så om vi räknar från 20:e omgången:

Juventus 48 poäng
Napoli 43 p
Milan 39 p
Roma 37 p
Atalanta 33 p
Lazio 32 p
Inter 31 p
Fiorentina 30 p

Och Gattuso har gjort detta med flera unga spelar som kan spela en stor roll de närmaste 10-15 åren i Milan.
Citera
2018-05-27, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vad är det för bisarra rapporter kring den här Yonghong Li (Milan-ägare) stup i kvarten? Senast är att han skall betala 10M euro, annars kommer han att plockas bort:

https://www.football-italia.net/121829/milan-set-li-deadline

Om det är en problematisk summa har han ju överhuvudtaget inget där att göra...

I övrigt så verkar gamle Udinese-stjärnan Iaquinta åka in på kåken tillsammans med farsan. Givetvis maffiakopplingar som ligger till grund för det. Ändå fascinerande hur stark maffian alltjämt är i Italien.

Även jag är lite osäker på kinesen. Jag hade gärna sett att en italienare, eller kanske en italiensk sammanslutning tog över. Men det känns inte realistiskt. Europa i allmänhet och kanske Italien i synnerhet är ett museum för kineserna. Men just när det gäller fotboll handlar det fortfarande om tech transfer. För där finns genuin och djup kunskap som ännu inte finns i Kina. Jämför gärna med industri där Kina redan har besegrat Europa i grunden.
Senast redigerad av Brille68 2018-05-27 kl. 14:28.
Citera
2018-05-28, 13:07
Avslutad
Då Sarri verkar ta över efter Conte så kollade jag lite närmare på italienska tränare i PL.

Totalt: 11(12) italienska tränare.
-Landet med flest tränare i PL efter Storbritannien+Irland(fler än Nordirland) genom tiderna.
Senast redigerad av J-dilla 2018-05-28 kl. 13:17.
Citera
2018-05-28, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Då Sarri verkar ta över efter Conte så kollade jag lite närmare på italienska tränare i PL.

Totalt: 11(12) italienska tränare.
-Landet med flest tränare i PL efter Storbritannien+Irland(fler än Nordirland) genom tiderna.

Och man har vunnit fyra av de nio senaste säsongerna. Med fyra olika tränare.

Och den senaste engelska tränaren som vann hogsta ligan var Howard Wilkingson med Leeds. Känns som en svunnen tid...
Citera
2018-05-28, 14:55
Medlem
På tal om svunnen tid. 28 maj 2003, för exakt femton år sedan besegrade Milan Juventus i CL-final:

http://www.magliarossonera.it/img200203/uff35_2003.jpg

Glory days.
Citera
2018-05-28, 20:53
Medlem
Vänskapsmatchen mot Saudiarabien han nu börjat. Det stora är att Mancini har tagit tillbaka Balotelli. Fyra år sedan senast och det var det gamla gardet som höll honom borta, dvs Buffon, Barzagli, Chiellini, Bonucci och De Rossi. Endast Bonucci som nu är kvar.
Senast redigerad av Brille68 2018-05-28 kl. 20:56.
Citera
2018-05-28, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Vänskapsmatchen mot Saudiarabien han nu börjat. Det stora är att Mancini har tagit tillbaka Balotelli. Fyra år sedan senast och det var det gamla gardet som höll honom borta, dvs Buffon, Barzagli, Chiellini, Bonucci och De Rossi. Endast Bonucci som nu är kvar.
ITALIA (4-3-3): Donnarumma, Zappacosta, Romagnoli, Bonucci, Criscito, Florenzi, Pellegrini, Jorginho, Politano, Balotelli, Insigne.
Ct Mancini

Ett svagt lag.

Ett riktigt svagt lag…

Och den enda som riktigt höjer dem är nog Verratti. Mycket mellanmjölk. Och i sammanhanget kan jag inte förstå varför spelare som Barella och Cutrone inte är med i truppen.

Oavsett var Balotelli hungrig och riktigt bra. Italien var överlägsna och borde såklart vinna med mycket mer mot ett så mediokert motstånd. Men då krävs en Cutrone eller Belotti, Berardi i form. Immobile? Nja 32 matcher i gli Azzurri och 7 mål….

https://twitter.com/RaiSport/status/1001188258057936896

Jag ser detta som ett nytt gli Azzurri som tar nästa EM som ett första steg tillbaka till eliten till nästa VM. Men då krävs det att det finns fler spelare med kvalitet i världsklass. Och det finns ett antal spelare i dagens startelva som jag inte ser kunna ta det steget. Då är det bättre att satsa på andra som eventuellt kanske kan vara där om fyra år.

Medelåldern i startelvan var 26 år och 8 dagar. Men det är i sig inte heller imponerande om man ska peaka om fyra år.
Citera
2018-05-29, 23:00
Medlem
Satt och funderade på Cagliaris enorma problem att göra mål. Förra säsongen var Borriello som 34-åring strålande i Cagliari; 16 mål i Serie A och 4 mål i CI.

Under de tre säsongerna innan gjorde han sammanlagt 9 mål i Serie A samt 1 mål i CI. Och säsongen efter Cagliari gjorde han 1 mål för Carpi i Serie A…

Därför sitter jag nu med ett glas vin och funderar på Gilardino. Även han har en avsomnad karriär, men jag inbillar mig att han skulle kunna avsluta med ett fint år på den vackra ön. En världsmästare och CL-mästare som nog är tillräckligt ödmjuk att förstå sin roll som mentor, men samtidigt tillräckligt skicklig att kunna avgöra viktiga matcher i slutminuterna.

Dock ingenting som diskuteras i Italien, utan endast i mitt något druckna sinne…
Senast redigerad av Brille68 2018-05-29 kl. 23:20.
Citera
2018-05-29, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
På tal om svunnen tid. 28 maj 2003, för exakt femton år sedan besegrade Milan Juventus i CL-final:

http://www.magliarossonera.it/img200203/uff35_2003.jpg

Glory days.

29:e maj för 33 år sedan, så är återigen Juventus med. Men det är tyvärr inte det sportsliga som vi minns...

https://pbs.twimg.com/media/DKMHnYXWAAAU7pM.jpg
Senast redigerad av Brille68 2018-05-29 kl. 23:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in