2018-05-29, 22:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Ja, dom kan både ta bort din 2nd amendment right(det han menar med removal då det är rättigheten han pratar om) samt ta bort hela 2nd amendment om dom vill och har resurser.

Då kan man ta bort den från en dag till en annan.

Möjligtvis med en militärkupp - enligt amerikansk lag kan man dock inte ta bort amendments - de måste fortfarande ersättas av ett nytt amendment som upphäver det tidigare - det betyder dock inte att de tidigare försvinner, de finns kvar men neutraliseras av det nya. Ska du fortsätta bara säga tvärtom får du förklara varför...

Citat:
Jo, det gjorde han för det är det som 2nd amendment reglerar.

Nej, man kan inte ta bort rätten att bära vapen genom att ersätta eller (icke möjligt) ta bort 2nd amendment. 44 stater av 50 har inskrivet i sina egna konstitutioner att medborgarna har rätt att äga och bära vapen - detta kan inte kongressen ta bort vare sig med eller utan 2nd amendment.
Citera
2018-05-29, 22:23
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okynne
Du syftar på denna JA:s tweet från 13 januari. Kan du länka till vad som var skrivet innan som detta skulle kommentera? Jag kommer bara ihåg att jag såg analyser/gissningar efteråt.

Denna tråd startades flera timmar innan Assanges Twittermeddelande.

https://8ch.net/qresearch/res/32223.html#32223

Citat:
Du syftar på att Wikileaks (inte Assange) den 7 januari twittrade en länk till Michael Wolffs bok om Trump "Fire and Fury" som pdf på Google Drive. Varför den som lagt upp detta bytt ut en del bokstäver vet jag inte, men jag har inget skäl att tro att det var någon på Wikileaks som gjorde mer än att länka till ett tips de fått.

Jag har svårt att se att det inte åtminstone skummade igenom filen innan de lade upp den.

Citat:
Vad skulle ha hänt i förrgår? Assange är fortsatt isolerad. "Julian Assange" skriver ibland på twitter, men som det står där, "Account run by legal campaign" och "tweets by the #FreeJulian campaign".

Det var då Wikileakskontot började skriva om Q.

Citat:
> Rådande teori på 8ch är att Wikileaks inte vet vad dom gör nu när Assange har dragit och en riktigt out-there teori ...

Ja, naturligtvis kommer det vansinnesteorier, precis som det gjorde slutet av 2016 när Assange var utan Internet. Plötsligt fanns det en stor mängd människor på olika nätforum som spred sådana. Ingen av dem hade rätt.

Ja, det trodde jag var implicit när jag kallade det en out-there teori.

Citat:
Jag menade inte nödvändigtvis den sista övergången, utan vilken som helst av dem.

Det är sex månader mellan att han postade bilderna, nov till maj, det är precis samma taktik som när dom avslöjade Alex Jones och samma trolltaktik som Trump använder sig av. Skapa och/eller bejaka ett illvilligt rykte, låt alla positionera sig och släpp sen ett övertydligt bevis, då har du dels genomfört ett lojalitetstest samtidigt som du skadar dina motståndares trovärdighet.
Citera
2018-05-29, 22:43
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Möjligtvis med en militärkupp - enligt amerikansk lag kan man dock inte ta bort amendments - de måste fortfarande ersättas av ett nytt amendment som upphäver det tidigare - det betyder dock inte att de tidigare försvinner, de finns kvar men neutraliseras av det nya. Ska du fortsätta bara säga tvärtom får du förklara varför...

Jag vet inte när jag gav intrycket av att inte förstå hur amendments fungerar?

Citat:
Nej, man kan inte ta bort rätten att bära vapen genom att ersätta eller (icke möjligt) ta bort 2nd amendment. 44 stater av 50 har inskrivet i sina egna konstitutioner att medborgarna har rätt att äga och bära vapen - detta kan inte kongressen ta bort vare sig med eller utan 2nd amendment.

Jo, genom våld kan du det, man kan tom troligtcis göra hela USA till en gun-free zone med lite lagvrängeri och rätt Majoritet i SC.
Citera
2018-05-29, 22:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag vet inte när jag gav intrycket av att inte förstå hur amendments fungerar?
När du har hävdat att man kan ta bort amendments (hela Bill of rights som du skrev)

Citat:
Jo, genom våld kan du det, man kan tom troligtcis göra hela USA till en gun-free zone med lite lagvrängeri och rätt Majoritet i SC.

Ja givetvis kan du göra vad som helst med en militärkupp, men du kan inte göra det på laglig väg.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-05-29 kl. 22:55.
Citera
2018-05-29, 23:00
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
När du har hävdat att man kan ta bort amendments.

Jag har förklarat för dig varför det är ett sant påstående.

Citat:
Ja givetvis kan du göra vad som helst med en militärkupp, men du kan inte göra det på laglig väg.

Det blir en definitionsfråga.
Citera
2018-05-29, 23:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag har förklarat för dig varför det är ett sant påstående.

Du har påstått att det är ett sant påstående - förklaring och källor saknas ännu.

Citat:
Det blir en definitionsfråga.
Vad är det du vill definiera? Statskupp?
Citera
2018-05-29, 23:07
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Du har påstått att det är ett sant påstående - förklaring och källor saknas ännu.

Ska jag ge dig en källa på att revolutioner kan hända?

Citat:
Vad är det du vill definiera? Statskupp?

Laglig, såklart! Ett exempel är att det kan komma en tid då de anses lagligt av Amerikaner att anta en ny konstitution, efter ett nytt inbördeskrig exempelvis.
Citera
2018-05-29, 23:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ska jag ge dig en källa på att revolutioner kan hända?
Nej tack, jag hoppades på en källa att Bill of rights med dess 10 amendments kan tas bort på en dag.

Citat:
Laglig, såklart! Ett exempel är att det kan komma en tid då de anses lagligt av Amerikaner att anta en ny konstitution.

Efter en statskupp eller efter väldigt många år av enhetligt styre i ett land med absolut och enhetlig politisk majoritet kanske.
Citera
2018-05-29, 23:14
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Nej tack, jag hoppades på en källa att Bill of rights med dess 10 amendments kan tas bort på en dag.

Och jag förklarar gång på gång att genom revolution kan du göra det.

Citat:
Efter en statskupp eller efter väldigt många år av enhetligt styre i ett land med absolut och enhetlig politisk majoritet kanske.

Ja, precis, där har du ett till exempel på första frågan.
Citera
2018-05-29, 23:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Och jag förklarar gång på gång att genom revolution kan du göra det.

Ja, precis, där har du ett till exempel på första frågan.

Ok, då låtsas vi att det var en statskupp Q hänvisade till för att ta bort 2nd amendment - har du någon tanke om varför det i sånt fall skulle behövts en plan omfattande 16 år för en statskupp? Och varför skulle HRC behövt vinna? En statskupp innebär ju vanligen inte krav på att man redan sitter vid makten...
Citera
2018-05-29, 23:22
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Påstår du alltså att det inte går att förändra vapenlagarna i USA? Varför tar du inte bara upp telefonen då och ringer Amerikanarna och säger "Vajföj debattejaj ni vapenjagaj då det äj ett AMÄÄÄÄNDMENT?!?!" Lycka till! Eftersom konsensus är att det visst går att ändra Amerikanska vapenlagar kan du väl starta en tråd i konspirationsforumet där du redogör för varför hela USA inte förstår hur sina Amendments fungerar, och då har vi inte ens berört alla, för närvarande, olagliga sätt man kan använda sig av för att ta bort rätten att bära vapen.

Nej, det du vill, då jag har läst sönder hur dina två hjärnceller konspirerar, är att jag ger exempel på hur man kan förändra vapenlagarna i USA så att du sen kan skicka din bajssnöboll i rullning, det är DESSUTOM långt utanför topic för tråden.

Läste att du var bara fem år så jag låter min 2,5 åring översätta din text åt mig.

Aha, du är full av skit som vanligt när du pressas på något du inte vet något om. Som vanligt.

Självklart kan vapenlagarna ändras i Usa, men pratar vi 2:a tillägget här så är det en enorm process som inte 2 i rad sittande demokratiska presidenter hade mäktat med att förändra. Först behövs 2/3 majoritet i båda kamrarna för ett nytt tillägg som motverkar det nuvarande, och sedan ska detsamma köras i genom i alla delstats senater. Menar du att republikanerna skulle stå passiva inför Obama och HRC när de ämnat utföra detta? Herr BullshitBill.
Citera
2018-05-29, 23:23
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ok, då låtsas vi att det var en statskupp Q hänvisade till för att ta bort 2nd amendment - har du någon tanke om varför det i sånt fall skulle behövts en plan omfattande 16 år för en statskupp? Och varför skulle HRC behövt vinna? En statskupp innebär ju vanligen inte krav på att man redan sitter vid makten...

Nej, det betyder inte att det var det som Q menade, jag har redan förklarat för dig att han prattade om rättigheten, det förstår alla. Är din hypotes alltså att Q inte förstår hur komstitutionen fungerar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in