2018-05-29, 16:31
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag har aldrig påstått att man inte kan ta bort rätten att bära vapen - tyvärr gjorde inte Q det heller, för det är ju vad han borde ha skrivit istället för att påstå att man skulle ta bort 2:a tillägget (2nd amendment).

Jo, det gjorde han för det är det som 2nd amendment reglerar.

Citat:
För nej, du kan inte ta bort ett tillägg, du kan bara upphäva det genom att ersätta det med ett annat (vilket kräver en utdragen process och en förkrossande majoritet för att gå igenom - man måste först få med sig 2/3 av kongressen och därefter måste förslaget ratificeras av 75% av alla delstater.)

Är Bill of Rights en naturlag?
Citera
2018-05-29, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Mycket bra analys av Suzie Dawson och jag tror Q måste omgruppera eller sluta posta
https://twitter.com/Suzi3D/status/1000060035140083712

Är Q Deep State så har deep state trampat i klaveret eftersom de med operationen har "red pilled" så många att man fått massor som förstår korruptionen.

Suizie går igenom operationen men kort kan man säga processen känns igen, så här gör de alltid. Om det är så är Soros som tar över feministrörelser eller miljörörelser. Alternativt att poliser och underrättelseverksamhet skall nästla sig in.

1: Man skapar förtroende, visar att man är äkta och ger äkta information. Det mesta av vad Q skrivit är sant.
2: När förtroende vunnits gör man bra saker (ett tag). Om det Soros som kapar en feministrörelse måste de göra gott (ett tag).
3: Nu har man vunnit många hjärtan och kan börja vrida gruppen åt sitt håll

Nummer 3 ser ut att misslyckas för deep state har förmodligen missat hur misstänksamma många är. Exempelvis outade man "infowars" och där förlorades ett bra verktyg och man har lärt väldigt många om hur man duperar stora grupper.

Det trista med det här är att vi troligen kan glömma åtal mot clinton och andra höjdare i tidigare administration.
Det positiva är att nu har deep state avslöjat sig för så många fler, lärt dem hur de lurar grupper så de kommer ha mycket svårt att göra det igen.

Har hon beskrivit vad som skulle vara Deep States "mål" med att infiltrera nationalisterna? Hur skulle de vrida en grupp om kanske 5-10-20-30 miljoner människor och i vilken riktning?
Citera
2018-05-29, 17:02
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Har hon beskrivit vad som skulle vara Deep States "mål" med att infiltrera nationalisterna? Hur skulle de vrida en grupp om kanske 5-10-20-30 miljoner människor och i vilken riktning?

Nej, det har hon inte mer än att det är till fördel för "intelligence community", något varför har hon inte svarat på mig veterligen och hon definierar det inte vidare heller. Hennes tes bygger i princip på att metoden är snarlik andra psyops, vilken är en halvsanning som bäst, därför kan avsändaren endast vara deep state.
Senast redigerad av BushwickBill 2018-05-29 kl. 17:05.
Citera
2018-05-29, 17:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Jo, det gjorde han för det är det som 2nd amendment reglerar.
Nej, Q skrev att man skulle förbjuda försäljning av vapen (vilket inte ens står i strid med rätten att inneha eller bära dem även om det förstås är gränsfall) samt att man skulle ta bort 2nd amendment:

Ban sale of firearms (2nd amen removal)

Citat:
Är Bill of Rights en naturlag?
Nej, det är ett samlingsnamn på de tio första tilläggen (amendments).
Citera
2018-05-29, 19:04
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Nej, Q skrev att man skulle förbjuda försäljning av vapen (vilket inte ens står i strid med rätten att inneha eller bära dem även om det förstås är gränsfall) samt att man skulle ta bort 2nd amendment:

Ban sale of firearms (2nd amen removal)

Ja, dom kan både ta bort din 2nd amendment right(det han menar med removal då det är rättigheten han pratar om) samt ta bort hela 2nd amendment om dom vill och har resurser.

Citat:
Nej, det är ett samlingsnamn på de tio första tilläggen (amendments).

Då kan man ta bort den från en dag till en annan.
Senast redigerad av BushwickBill 2018-05-29 kl. 19:09.
Citera
2018-05-29, 19:49
Medlem
Citat:
Den där länken har postats tidigare och diskuterats ingående. Hon har en del faktafel som avslöjar hennes undermåliga efterforskning och hennes analys är även den bristfällig.

Suzie Dawson blev ännu mer trovärdig av att Wikileaks har retweetat den med kommentaren "This analysis, unfortunately, increasingly appears that it may be correct". Sen nästa dag skrev de
While we suspect that the "Qanon" phenomena is likely 4chan trolls engaging in a Live Action Role Play (LARP) version of the Delphic Oracle it is also clear that many are aware of its manipulative potential and will usurp it if they have not already.
Det tycker jag är en relevant aspekt bland tappade lösenord och nya trippkoder, är det verkligen samma grupp som i början? (Kommer det nåt nytt nu förresten? Både på qanonposts.com och qanon.pub slutar det den 22 maj nu.)
Citera
2018-05-29, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Det handlar i princip alltid om kontroll
Har du spelat poker någon gång? En skicklig pokerspela kan förlora och förlora tills insatsen blir tillräckligt stor, då sätter man in stöten.

Jag tror inte hon vet och jag vet inte heller men även jag började bli misstänksam för någon eller några månader sedan. I början sköttes det bra men sedan började det bli lite väl mycket lek över det hela för att vara professionellt. Därmed inte sagt att det är viktig information att ta del av.

Något jag är ganska säker på är att man lagt om strategin när Trump kommit till makten och förändringarna i Saudiarabien samt att skuldsättningen är så extrem för vissa länder så det fungerar inte längre. Det är många med pengar som vill lösa det utan att hela systemet kollapsar.

Något jag är ganska säker på är att man inte vill att Europa skall gå ekonomiskt bra, det är gemensamt för USA och Saudiarabien. Jag tror också man kommer fortsätta försöka avsätta Assad och på något sätt få kontroll över Iran samt sätta hårdare press mot ryssarna.

Det här är gemensamma intressen för USA, Israel och Saudiarabien
Citera
2018-05-29, 20:57
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okynne
Suzie Dawson blev ännu mer trovärdig av att Wikileaks har retweetat den med kommentaren "This analysis, unfortunately, increasingly appears that it may be correct". Sen nästa dag skrev de
While we suspect that the "Qanon" phenomena is likely 4chan trolls engaging in a Live Action Role Play (LARP) version of the Delphic Oracle it is also clear that many are aware of its manipulative potential and will usurp it if they have not already.

Assange har gjort två passningar till Q, dels när han postade schackbrädet på Capablanca-Marshall timmar efter att anon listade ut att det var den Q refererade till med sina drag sen när han bytte ut en bokstav i två kapitel i Wolffs bok mot Q. Efter att Assange försvann har det varit tyst fram till i förrgår tror jag. Rådande teori på 8ch är att Wikileaks inte vet vad dom gör nu när Assange har dragit och en riktigt out-there teori är att Assange är i USA. Den som sköter Wikileaks Twitterkonto för närvarande är inte högt i kurs hos anon även om JA är hjälteförklarad

Citat:
Ursprungligen postat av Okynne
Det tycker jag är en relevant aspekt bland tappade lösenord och nya trippkoder, är det verkligen samma grupp som i början? (Kommer det nåt nytt nu förresten? Både på qanonposts.com och qanon.pub slutar det den 22 maj nu.)

Så gott som bevisat att det är samma Q, se min post några dagar bakåt, han har postat en bild från en tidigare bildserie.
Citera
2018-05-29, 21:20
Medlem
BushwickBills avatar
Det är ju två frågar som man inte ska blanda ihop men som väldigt många, Susan inkluderad, tvunget gör ändå. Hon konstaterar exempelvis att eftersom det är "intelligence community" som är avsändare är det automatiskt en dunkem människofientlig operation, det är oerhört slappt tänkt som bäst. Överlag är Qanons metadebatt i offentliga kanaler på en oerhört korkad nivå, med inget undantag såhär på rak arm.
Citera
2018-05-29, 21:27
Medlem
Citat:
Assange har gjort två passningar till Q, dels när han postade schackbrädet på Capablanca-Marshall timmar efter att anon listade ut att det var den Q refererade till med sina drag sen när han bytte ut en bokstav i två kapitel i Wolffs bok mot Q.

Vad har den här så kallade Capablanca attacken lett till? Än har vi inte sett några åtal

Vi vet alla att politiker i USA gjort sig skyldiga till extrem brottslighet men jag tror inte de kommer åka dit. Jag tror Trump gör vad han kan, men jag tror inte vi kommer få se den utrensning vi hoppas på

Och det kan faktiskt vara så att det är Qs uppgift, att förhindra folklig vrede
Citera
2018-05-29, 21:37
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Vad har den här så kallade Capablanca attacken lett till? Än har vi inte sett några åtal

Vi vet alla att politiker i USA gjort sig skyldiga till extrem brottslighet men jag tror inte de kommer åka dit. Jag tror Trump gör vad han kan, men jag tror inte vi kommer få se den utrensning vi hoppas på

Så det du konstaterar är att det gått för lång tid? När var brytpunkten och hur motiverar du den?

Citat:
Och det kan faktiskt vara så att det är Qs uppgift, att förhindra folklig vrede

Och då tycker du det är rätt taktik att samla alla på ett anonymt forum och sen peka vart det går att hitta information om de kriminella högdjuren och hur relationerna ser ut mellan dom? Är det rätt taktik för att begrava något tycker du?
Citera
2018-05-29, 21:45
Medlem
Citat:
Assange har gjort två passningar till Q, dels när han postade schackbrädet på Capablanca-Marshall timmar efter att anon listade ut att det var den Q refererade till med sina drag

Du syftar på denna JA:s tweet från 13 januari. Kan du länka till vad som var skrivet innan som detta skulle kommentera? Jag kommer bara ihåg att jag såg analyser/gissningar efteråt.

Citat:
sen när han bytte ut en bokstav i två kapitel i Wolffs bok mot Q.

Du syftar på att Wikileaks (inte Assange) den 7 januari twittrade en länk till Michael Wolffs bok om Trump "Fire and Fury" som pdf på Google Drive. Varför den som lagt upp detta bytt ut en del bokstäver vet jag inte, men jag har inget skäl att tro att det var någon på Wikileaks som gjorde mer än att länka till ett tips de fått.

Citat:
Efter att Assange försvann har det varit tyst fram till i förrgår tror jag.

Vad skulle ha hänt i förrgår? Assange är fortsatt isolerad. "Julian Assange" skriver ibland på twitter, men som det står där, "Account run by legal campaign" och "tweets by the #FreeJulian campaign".

> Rådande teori på 8ch är att Wikileaks inte vet vad dom gör nu när Assange har dragit och en riktigt out-there teori ...

Ja, naturligtvis kommer det vansinnesteorier, precis som det gjorde slutet av 2016 när Assange var utan Internet. Plötsligt fanns det en stor mängd människor på olika nätforum som spred sådana. Ingen av dem hade rätt.

Citat:
Så gott som bevisat att det är samma Q, se min post några dagar bakåt, han har postat en bild från en tidigare bildserie.

Jag menade inte nödvändigtvis den sista övergången, utan vilken som helst av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in