• 1
  • 2
2018-05-29, 21:04
Medlem
Jag har för nu dessa pengar i euro valuta med en ränta på 2% i mitt hemland, men jag vill överföra pengarna i Sverige eftersom det är lättare att få alla mina pengar här.

Var föreslår ni att jag skulle investera mina pengar?

Jag har bara 2 villkor:
- Jag vill ha en investering som har en räntesats om minst 2% (det jag redan har i mitt hemland)
- Jag vill kunna släppa pengarna om jag vill köpa en lägenhet i en brf denna eller nästa år
Citera
2018-05-29, 21:06
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soderguy
Jag har för nu dessa pengar i euro valuta med en ränta på 2% i mitt hemland, men jag vill överföra pengarna i Sverige eftersom det är lättare att få alla mina pengar här.

Var föreslår ni att jag skulle investera mina pengar?

Jag har bara 2 villkor:
- Jag vill ha en investering som har en räntesats om minst 2% (det jag redan har i mitt hemland)
- Jag vill kunna släppa pengarna om jag vill köpa en lägenhet i en brf denna eller nästa år

Läkemedelsaktier. Läs på.
Citera
2018-05-29, 21:11
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Guld.
Citera
2018-05-29, 21:14
Medlem
Flaskhalsats avatar
Vill du kunna ta ut pengarna inom två år så skall du inte investera pengarna.
Citera
2018-05-29, 21:21
Medlem
Om du vill ha en räntesats på minst 2% och kunna ta ut om/när det dyker upp en lägenhet?
Låt det stå kvar där du har pengarna nu, du kommer inte hitta något liknande här de närmsta åren.
Citera
2018-05-29, 21:49
Medlem
Minesto 50% av investeringen. 25% på Clavister holding. Dom har en fin resa framför sig. 25% på arocell. Så hade nog jag gjort. Lycka till!
Läs på om dessa företag.

Läste inte tillräckligt. Ingen investering är säker. Detta är högriskare som ser lovande ut som satan.
Senast redigerad av moonleaf 2018-05-29 kl. 21:51.
Citera
2018-05-29, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Läkemedelsaktier. Läs på.

Alla läkemedelsaktier är pump and dumps. Skulle aldrig investera i sådana.
Citera
2018-05-29, 21:50
Medlem
Argh123s avatar
Placera det i toppvinnande fonder. Kolla med din bank vilka fonder som varit starkast de senaste fem åren och placera därefter. Eftersom det är fonder är risken inte så stor att de från en månad till en annan skulle störtdyka. 20% avkastning per år kan du räkna med. Se bara till att sprida ut gärna ett handfull fonder med olika områden. Geografiskt och kategori. Ex Småbolag Amerika och Läkemedelsfond Europa.

Just ja, det går hur bra som helst att ta ut pengarna när du vill eller byta fond. Dessutom är det låg avgift i förhållande till det man oftast får ut.
Senast redigerad av Argh123 2018-05-29 kl. 21:56.
Citera
2018-05-29, 21:51
Medlem
JavalangIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moonleaf
Minesto 50% av investeringen. 25% på Clavister holding. Dom har en fin resa framför sig. 25% på arocell. Så hade nog jag gjort. Lycka till!
Läs på om dessa företag.

Har du inte läst trådstarten? Han vill kunna ta ut pengarna inom två år. Då finns det inget annat att rekommendera än att ha dem på ett sparkonto eller möjligen i räntepapper. Absolut inga förhoppningsaktier.
Citera
2018-05-29, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JavalangII
Har du inte läst trådstarten? Han vill kunna ta ut pengarna inom två år. Då finns det inget annat att rekommendera än att ha dem på ett sparkonto eller möjligen i räntepapper. Absolut inga förhoppningsaktier.

Läste dåligt. Du har helt rätt.
Citera
2018-05-29, 21:58
Medlem
Svantevits avatar
2% är rätt bra i dagsläget. Jag känner inte till något konto som ger den räntan i Sverige idag. Låt pengarna vara kvar tills du behöver dem om du inte är beredd att ta en lite högre risk och sätta dem i en aktiefond.
Citera
2018-05-29, 22:09
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
Alla läkemedelsaktier är pump and dumps. Skulle aldrig investera i sådana.

Dåså. Då kom du närmare ditt investeringsmål. Bra.
De kräver sitt förarbete, men vad gör inte det.
Pengar kommer sällan gratis.
Du kommer att få ett hastigt uppvaknande
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här