Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-29, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Dulnys beteende var just barnsligt och omanligt. Det är inte första gången Dulny fått hjärnsläpp. Han var en belastning för SD, han vore det även för AfS om de ger honom inflytande.
Jag skiter i hur många halmgubbar du försöker skapa av vad jag skrev, och din övriga argumentation är för den delen lika korkad. Jag hoppas inte du är aktiv inom AfS... ditt pucko.

Orkar du berätta mer om vad du anser vara manligt beteende i politiska sammanhang?

Ni kan kontrasignalera bäst ni vill. Kommer inte att fungera. Inga shekels skramlar i våra kistor.
Citera
2018-05-29, 19:53
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
För att hylla när länder spärrar in fler nationalister är en fin väg framåt? Halmgubbe eller inte, så är Tommy-gate väldigt talande för debattklimatet just nu.
Robinson är inte nationalist. Han är counterjihadist.

Säger man inget när nationalister spärras in bör man verkligen hålla käft när en counterjihadist spärras in.
Citat:
Ja, inte kommer det var du, hemmafruar eller politiskt insatta bögar från Södermalm. Hade du förväntat dig att det skulle vara regnbågsflaggor eller tyrrunor? Det är lika idiotiskt, oavsett vad svaret blir.
Du var enligt egen utsago gammal motgiftare, va? Ni är ju experter på att förstöra allt ni tar i. Det är verkligen olyckligt om ni känner att det är ni som dirigerar AfS.
Citera
2018-05-29, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Dulnys beteende var just barnsligt och omanligt. Det är inte första gången Dulny fått hjärnsläpp. Han var en belastning för SD, han vore det även för AfS om de ger honom inflytande.
Jag skiter i hur många halmgubbar du försöker skapa av vad jag skrev, och din övriga argumentation är för den delen lika korkad. Jag hoppas inte du är aktiv inom AfS... ditt pucko.
Dulnys skyltstamp är det närmaste vi har kommit en svensk motsvarighet till Trumps Twitter-käftsmällar om "Crooked Hillary" och liknande, som fick amerikanska borgare att kissa ned sig och skrika i högan sky under valrörelsen.

Du låter som en Never Trump-republikan som vill ha "respectability" från vänstern, i stället för att dra undan mattan för skrikfeminism och krossa toffelbeteende.
Citera
2018-05-29, 20:05
Medlem
baggebo1s avatar
"Om det är nån som undrar varför svenska kvinnor och svenska flickor i allt större utsträckning blir sexuellt trakasserade och våldtagna, så finns svaret i koranen."

Jeff Ahl 5:35 in här: https://www.youtube.com/watch?v=FURZvzp-vYA

Om jag läser statistiken och undrar varför afrikaner är betydligt mer överrepresenterade än MENA-folk i våldtäkter i Sverige. Var ska jag då läsa svaret?

Counterjihadism är inte fel för att det är counterjihadism. Counterjihadism är fel för att det gör folk till idioter. Om man har fel förklaring av ett problem kan man aldrig hitta rätt lösning. Om man tror att koranen är mer skyldig än biologin i våldtäktsfrågan är man liksom redan halvvägs till liberalismen. Hur få slut på våldtäkter om man tror på den counterjihadistiska förklaringen? "Få dem att sluta läsa koranen", så klart. Och "ta in fler kristna afrikaner".

Det här var delar av SD-ismen jag trodde AfS skulle lämna bakom sig.
Citera
2018-05-29, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är bara islam nu. Böneutrop och pajasen Tommy Robinson. Tja, vi får väl se. Den här "återhållsamma" (tack stabskapten ) baggebo kan nog bli mindre återhållsam om det fortsätter åt samma håll. Sverige behöver inte mer counterjihadism, och med den här tilltagande SD-iseringen gör sig AfS onödiga. Uppropet för Robinson (som visste vad han gjorde och hur lagen såg ut) är faktiskt rent oanständig när vi pratar om ett land som de senaste åren spärrat in nationalister på löpande band, BARA för deras åsikter.

Även om AfS undviker de djupare frågorna, råder det ändå en enorm klyfta mellan AfS och SD. SD är rena ramat multikulti-partiet nu med Åkesson, Karlsson, Jomshof och Bieler. Det känns mer nu som att jag vill att AfS ska komma in för att jag avskyr SD, snarare än att jag gillar AfS. Vi behöver helt enkelt en ersättare till SD i riksdagen och så fort som möjligt, och då känns AfS så jävla mycket bättre med företrädare som känns genuina och mer äkta än den karriäristiska toppen av SD. Det är min syn på saken.
Citera
2018-05-29, 20:24
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Dulnys skyltstamp är det närmaste vi har kommit en svensk motsvarighet till Trumps Twitter-käftsmällar om "Crooked Hillary" och liknande, som fick amerikanska borgare att kissa ned sig och skrika i högan sky under valrörelsen.

Du låter som en Never Trump-republikan som vill ha "respectability" från vänstern, i stället för att dra undan mattan för skrikfeminism och krossa toffelbeteende.
Jaha, och du låter som en dum nazist.
Jävligt omanligt att ge sig på en tjej, jävligt barnsligt att hoppa på en skylt, jävligt korkat att blanda sig i AfS möte. Jag är övertyga om att AfS egna är kapabla nog att mota bort vänstertjejen om de velat. Om de velat, för det kanske var lika åskådliggörande för deras publik att se Afa-vänstern göra bort sig ännu en gång.
Men eftersom du resonerar som en dum nazist, begriper du antagligen inte den psykologin. Våld är inte lösningen på allt. När slog du din fru sist förresten?
Citera
2018-05-29, 20:29
Bannlyst
Citat:

Säger man inget när nationalister spärras in bör man verkligen hålla käft när en counterjihadist spärras in.

Du var enligt egen utsago gammal motgiftare, va? Ni är ju experter på att förstöra allt ni tar i. Det är verkligen olyckligt om ni känner att det är ni som dirigerar AfS.

Men vem bryr sig? Det är ju vad som skett i fallet med han och prespektivet med ett England på dekis som är det intressanta. Varför lever du för att kontrasignalera?

Jonas De Geer är en tönt.
Per Öberg är en tönt.
Jonas Nilsson är en tönt.
Magnus Söderman är en tönt.
Jeff Ahl är en tönt.
Kasselstrand är en tönt.
Åkesson är en tönt.
Emil Hagberg är en tönt.

Sen då?
Senast redigerad av Jiddraren 2018-05-29 kl. 20:32.
Citera
2018-05-29, 20:47
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
"Om det är nån som undrar varför svenska kvinnor och svenska flickor i allt större utsträckning blir sexuellt trakasserade och våldtagna, så finns svaret i koranen."

Jeff Ahl 5:35 in här: https://www.youtube.com/watch?v=FURZvzp-vYA

Om jag läser statistiken och undrar varför afrikaner är betydligt mer överrepresenterade än MENA-folk i våldtäkter i Sverige. Var ska jag då läsa svaret?

Counterjihadism är inte fel för att det är counterjihadism. Counterjihadism är fel för att det gör folk till idioter. Om man har fel förklaring av ett problem kan man aldrig hitta rätt lösning. Om man tror att koranen är mer skyldig än biologin i våldtäktsfrågan är man liksom redan halvvägs till liberalismen. Hur få slut på våldtäkter om man tror på den counterjihadistiska förklaringen? "Få dem att sluta läsa koranen", så klart. Och "ta in fler kristna afrikaner".

Det här var delar av SD-ismen jag trodde AfS skulle lämna bakom sig.

Och? Och?? Vad fan vill du säga? Att allt i Sverige är helt normalt och perfectly fine just nu?
Citera
2018-05-29, 20:48
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Men vem bryr sig? Det är ju vad som skett i fallet med han och prespektivet med ett England på dekis som är det intressanta. Varför lever du för att kontrasignalera?
Jag bryr mig. För jag har läst Robinsons hat mot nationalister under många år. Jag har läst hur han kallat folk för nazister, hur han kontrasignalerat, hur han aldrig försvarat andra som drabbats utan menat att de får skylla sig själva eftersom ju de till skillnad från han själv är riktiga nazister. Jag har sett hans vidriga sionism utan spärrar. Hans totala underdånighet inför den organiserade judenheten som mördar Storbritannien.

Fy fan.

Det är provocerande att ett påstått nationalistiskt parti går ut i en apell för en uttalad nationalisthatare som Robinson. Särskilt som de inte gått ut i en apell för Chabloz, som dömdes för några dagar sedan. Eller Jez Turner, eller nån av alla de andra nationalisterna som skickats i Gulag enbart för sina åsikter. Robinson dömdes ju dessutom för något som inte alls har med hans åsikter att göra, utan för att han rapporterade från en rättegång innan domen fallit. Och han gjorde det en andra gång på villkorligt trots att han visste att han skulle åka i fängelse om han åkte dit en gång till.
Citat:
Jonas De Geer är en tönt.
Per Öberg är en tönt.
Jonas Nilsson är en tönt.
Magnus Söderman är en tönt.
Jeff Ahl är en tönt.
Kasselstrand är en tönt.
Åkesson är en tönt.
Emil Hagberg är en tönt.

Sen då?
Jag vet inte om det är mig du refererar här på nåt sätt. I såna fall gör du det jävligt dåligt och utan koll. Jag känner inte igen mig det minsta i det där.
Senast redigerad av baggebo1 2018-05-29 kl. 20:55.
Citera
2018-05-29, 20:49
Medlem
CloverLeafs avatar
Om man kollar opinionsstödet för "övriga" senaste perioden kan man få en hyfsad uppfattning hur bra till AFS ligger i opinionen. (FI ingår inte i övriga).

https://imgur.com/a/9tnX7tF

Siffrorna är en sammanställning av sex institut. Det är helt uppenbart att ökningen efter februari beror på AFS. Om man antar att andra partier under övriga (MED, PP osv) har haft ett konstant stöd sen februari ligger AFS på 0,7%.

Man kan dock anta att flera institut underskattar AFS (Yougov hade för maj 4,0% för övriga). En rimlig uppskattning vore därför att anta att det verkliga stödet ligger runt 1-2%. Vi får se om de senaste aktionerna kan få effekt i opinionen.
Citera
2018-05-29, 21:09
Medlem
Citat:

Det är ju helt förutsägbart att olika aktörer i resterna av den nationella rörelsen, som inte har sugits upp av NMR, kommer att försöka haka på AfS-tåget på olika sätt. Det är nog klokt av AfS att hålla dessa på minst armlängds avstånd då en del av dem är snurriga och konstiga stollar medan andra som sagt besitter den berömda "inverterade Kung Midas"-förmågan. Vi får se hur det går, men än tror jag inte man behöver oroa sig så mycket.
Citera
2018-05-29, 21:17
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloverLeaf
Om man kollar opinionsstödet för "övriga" senaste perioden kan man få en hyfsad uppfattning hur bra till AFS ligger i opinionen. (FI ingår inte i övriga).

https://imgur.com/a/9tnX7tF

Siffrorna är en sammanställning av sex institut. Det är helt uppenbart att ökningen efter februari beror på AFS. Om man antar att andra partier under övriga (MED, PP osv) har haft ett konstant stöd sen februari ligger AFS på 0,7%.

Man kan dock anta att flera institut underskattar AFS (Yougov hade för maj 4,0% för övriga). En rimlig uppskattning vore därför att anta att det verkliga stödet ligger runt 1-2%. Vi får se om de senaste aktionerna kan få effekt i opinionen.
Visserligen blir det väldigt ovetenskapligt att gå på Facebook-likes, men AfS har där 20 000, SD har 200 000. En tiondel av vad SD har. SD ligger väl på ungefär 20-25 % i opinionen, så med den logiken har AfS 2-2,5 %.

Men man kan ju bara gissa än så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in