2018-05-27, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonora
Jag kan absolut jämföra detta, båda är borta och djupt sörjda, Tim av många miljoner världen över med den chock som självmord innebär dessutom.
Tim älskade sina fans och var väldigt öppen.

Att hans familj och du skyller allt på offentligheten är bara skrattretande. Tim valde det själv.

Att hans familj nu ( NU! Efter 10 års frånvaro som han tillbringat varenda minut med sina kompisar som gjort allt för honom) ser sin chans att vara viktiga börjar bara bli äckligt. Usch, stackars Tim.

Har du ens sett dokumentären?? Tim var öppen med sina psykiska besvär till de runt om honom vänner familj och de han jobbade med. Resten ville han ju inte, det säger han ju om och om igen i dokumentären, som är filmat av en vän, det är vännen han pratar till i dokumentären inte till dig,
Men han ville visa världen vad som ligger bakom hans beslut att sluta, genom denna dokumentär.
Tror du behöver skilja en hel del på Avicii och Tim.
Tim avskydde offentligheten, det sa han fler gånger i dokumentären, han skulle absolut inte vilja var skådespelare eller liknande och bli igenkänd överallt, det visas också flera gånger att han vill fort iväg från spelningar...alltså bort från fansen..han ber att de ska stänga av kameran och sluta filma när de är ute på stan för att inte väcka uppmärksamhet.
Familjen har visat 10 år frånvaro säger du??
Hur vet du det?? Självklart har han umgåtts med sin familj när han varit hemma i Sverige, men kanske inte har velat outa dem för mycket, eller så kanske de själva inte har velat vara med heller.
Hur många 18-28 åringar lägger ut massa bilder på mamma och pappa på insta och FB? Har själv en 23-åring, han har aldrig lagt ut nån bild på mig på sina sociala medier, trots att han bodde hemma tills ifjol och vi träffas flera gånger i veckan.
Tim har flera gånger skrivit till både mamma och pappa på insta och Fb på morsdag och fars dag
Och hälsat grattis och att han älskar dom, ifall du missat det?
Nädu, här är du allt ute och cyklar 😱
Citera
2018-05-27, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wesdom
Jag tror du ljuger.
En konferens är ingen privat angelägenhet, den är offentlig, särskilt om vd-google himself är deltagare.
Men mr google har inte varit delaktig i en konferens i april i Oman, ingen annan från google heller.
I maj finns, men ingenting som skulle intressera Tim eller Avicii.
Det finns ingenting som tyder på att Tim var vän med högsta bossen heller.
Att meditera 7 timmar på en konferens?

Jag förstår att du vill lätta bördan för de inblandade som såg men inte vågade rycka in och nu är tyngda av sorg.
Men det är t.o.m svårt att lura "dumskallar" på flashback

Har inte läst nån stans att det skulle ha stått VD på Google , utan Google-chef
Tror det finns en hel del chefer på Google.
Rapporterar de sin kalender till dig? Eftersom du vet att ingen Som jobbar på Google har varit på nån
Konferens i Oman?
Senast redigerad av Nicka71 2018-05-27 kl. 19:41.
Citera
2018-05-27, 19:35
Medlem
Truthseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wesdom
Jag tror du ljuger.
En konferens är ingen privat angelägenhet, den är offentlig,

Inkorrekt påstående, en konferens kan i allra högsta grad vara privat.

Har medverkat samt arbetat med att organisera möten och konferenser på liknande hotel/resorts.

Om tex en högt stående Buddhist Lama inbjudits att tala till utvalda intresserade gäster, är detta inte orimligt.

Därtill, inte orimligt med meditations sessioner.

Tibetanska munkar mediterar ofta i flera timmar.

Namasté
Citera
2018-05-27, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltina
Jag såg bilden någon dag efter den 20:e men minns inte datumet den var publicerad. Om jag minns rätt var det den senaste publicerade bilden och det stod också någonting om att det var ”sunny in...”

Det fanns ingen bild några dagar efter den 20:e.
Den bilden som är kommenterad med Sunny in... är den som fortfarande finns kvar
Och det är den sista bilden från La innan han åkte till Oman.
Har det funnits andra bilder efter den så var de iallafall borta den 21:e på fm för då kollade jag hans insta och då var den sista bilden från L.A. precis som nu
Citera
2018-05-27, 21:02
Medlem
Jag älskar hans musik , otroligt duktig. Men tyvärr just nu blir jag helt galet deprimerad över att höra hans musik, älskar hans musik fortfarande men har svårt att acceptera att han inte finns mer, att han inte kommer vara delaktig om mer av hans musiks släpps. Tycker inte det är fel om hans musik släpps men det är och känns bara så deprimerande att han inte längre finns med oss.

Jag förstår alla som inni det sista hade hoppats på att det fanns en annan förklaring för vi är så många som lider med tim och hans familj trots att vi inte känner dom.
Citera
2018-05-27, 21:49
Medlem
Det är svårt att finna ro i att acceptera att det förskräckligt sorgliga har hänt. Jag önskar förstå vad som hände och varför, för att kunna gå vidare i livet och känna att det som hänt är begripligt, att det hänger ihop i en berättelse om Tim som person i den värld han levde och hur den världen påverkade att det gick som det inte borde gått. Ingens fel, syndabockar känns oviktigt i ett sånt här sammanhang. Men att förstå logiken i den värld och musikscen han var en del av och förstå hur ett sammansvetsat gäng killar levde i den världen, det känns som en nyckel till att förstå hela händelseförloppet från genombrottet till det så sorgliga slutet. Det ändrar inte Tims öde men kan kanske leda till ökad kunskap om hur vi alla, på internationella musikscener såväl som i vanliga kompisgäng och på arbetsplatser, kan bli bättre på fånga upp de som plågas och är olyckliga. Vi vet att fler män/pojkar begår fler självmord än kvinnor/flickor. Kan vi förstå någon liten bit av varför det är på det viset om vi förstår vad det var som hände Tim? Den enda gnutta av ljus i mörka stunder är det man bär med sig vidare i livet.
Citera
2018-05-27, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicka71
Det fanns ingen bild några dagar efter den 20:e.
Den bilden som är kommenterad med Sunny in... är den som fortfarande finns kvar
Och det är den sista bilden från La innan han åkte till Oman.
Har det funnits andra bilder efter den så var de iallafall borta den 21:e på fm för då kollade jag hans insta och då var den sista bilden från L.A. precis som nu
Jag vet bara att jag såg den bilden och att den sen försvann ur hans flöde. Det är först nu jag undrar varför den togs bort.
Citera
2018-05-27, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunar56
Det kan du glömma. Har följt hans IG sen länge och har inte varit den bild du säger. Ren lögn!
Varför skulle jag ljuga om en sån sak.... .? Jag undrade bara om det var någon annan här som sett bilden...
Citera
2018-05-27, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltina
Varför skulle jag ljuga om en sån sak.... .? Jag undrade bara om det var någon annan här som sett bilden...

Tänker du inte på bilden som är tagen i Paris, där han lutar sig mot ett balkongräcke?
Citera
2018-05-27, 23:03
Medlem
[quote=Charlisangel|64170569]Tänker du inte på bilden som är tagen i Paris, där han lutar sig mot ett balkongräcke
Nä det är inte den. Bilden är tagen på dagen och snett uppifrån och troligen med vänsterhanden. Han har ljusa kläder och ler. Men det spelar ju ingen roll nu.... jag ville bara veta om någon annan minns bilden. Jag börjar undra om jag drömt det...🙄
Citera
2018-05-28, 10:17
Medlem
[quote=Trolltina|64170764]
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Tänker du inte på bilden som är tagen i Paris, där han lutar sig mot ett balkongräcke
Nä det är inte den. Bilden är tagen på dagen och snett uppifrån och troligen med vänsterhanden. Han har ljusa kläder och ler. Men det spelar ju ingen roll nu.... jag ville bara veta om någon annan minns bilden. Jag börjar undra om jag drömt det...🙄

https://www.instagram.com/p/BV95bTtFw0D/?hl=sv&taken-by=avicii
Citera
2018-05-28, 10:29
Medlem
SvartaBjorns avatar
Vill påminna er om att använda knappen Förhandsgrandska inlägg innan ni postar då ni citerar för att kontrollera att inläggen blir korrekta.

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in