2018-05-28, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Hörde en sak på byn idag (Örebro)...att man (polis lr media) initialt gått ut med att det ej fanns anledning till oro för allmänheten. Som i att L”s död ej var en vetvillings verk. Någon som hört nåt liknande?

Om det stämmer så minskar ju antalet tänkbara GM rejält
Citera
2018-05-28, 23:03
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Det är väl svårt att utesluta något, men LW var ju gift med UW när hon fick barn, och ytterligare i några år efter. Bara det gör att det oavsett vilket är svårt för LW att vara 100% säker på att SD skulle vara far. Men framförallt, vad som är känt så kände väl LW och SD inte ens varandra förrän flera år efter att hennes yngste son föddes?

Hur gamla är hennes barn?
Citera
2018-05-28, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Hur gamla är hennes barn?

16,14 och 12.
Citera
2018-05-28, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Inlägg som spekulerar i att det har med hennes jobb att göra. Ett alternativt spår som man inte
kan bortse från.

Helt rätt, så kan det kanske vara. Det som talar emot det i det här fallet är väl att BO hade barnen hemma hos sig vid tidpunkten för hennes försvinnande. Och jag tror inte BO lät papperslösa/ensamkommande vara hos henne samtidigt som hon hade sina barn hos sig. Dessutom kan man tycka att det borde ha framgått på någon av hennes sociala medier. Om man tittar på Johanna Möller-fallet så var hon ju med på bilder med de ensamkommande männen var och varannan dag.
Citera
2018-05-28, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dobberman65
Om det stämmer så minskar ju antalet tänkbara GM rejält
Ska lyssna vidare var info kom ifrån
Citera
2018-05-28, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja, och ungarna som borde gå och nynna på skolavslutningssånger.

Men när jag kollade på hennes instagram så var där ett foto på henne och ett brudpar hon vigt som var taget 2014. Så det är kanske inte helt korrekt att hon slutat som pastor för nio år sedan? Eller hon kanske inte hade tjänst som det fast ändå var vigselförrättare (och genom sin utbildning och tidigare tjänstgöring kan viga som pastor)?

Ja, jag har sett fotot av henne och brudparet hon vigt. Finns också ett foto från den 24/1 2016,
där hon har prästkragen på och har hållit gudstjänst i Hagakyrkan i Örebro. Har för mig att jag
läst någonstans att hon brukade rycka in och jobba som pastor ibland, trots att hon slutat sin
tjänst inom kyrkan.
Citera
2018-05-28, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Har tänkt på skriken som skulle hållit i sig upp till fem minuter.
Hade det varit i en storstad hade ingen över huvud taget brytt sig om skriken. Tro mig, vi har prövat! Blir man överfallen måste man ropa "Hjälp!" om någon ska förstå att det är allvar. Nu var det här ett litet område så samma sak behöver inte gälla men borde hon inte ropat "Hjälp mig!" om hon försökte komma ifrån gärningsmannen? (Fast vem fasiken kan säga hur man skulle bete sig i paniken....)

Men undrar ändå över att skriken pågick så länge. Var det för att hon blivit dödligt sårad och GM hade sprungit därifrån? Någon som klippt till henne och insett att han gått för långt. Kan hon ha legat kvar ett tag innan hon dog?

1. Är det klarlagt att skriken ägt rum?

2. Är det klarlagt att eventuella skrikljud kom ifrån henne?
Citera
2018-05-28, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Ja, det stämmer. Två killar har varit i längre förhållande med BO. Båda har träffat barnen.
(Källa: vän/bekant till BO)

M*ts L*rsson och J*n Hol*strö* (a/m)

Den förstnämnde geocachar.

Båda har minimerat sin Facebook nu. Precis som många andra i BOs närmaste krets.

Tack! Väldigt intressanta upplysningar. Särskilt detaljen att de blivit presenterade för barnen; det tyder ju på mer seriösa, djupa förhållanden. Kan din källa säga något om när BO dejtade respektive karl? Och ungefär hur länge de träffades?

Betyder detta att BO träffat SD samtidigt som hon dejtat de här andra pojkvännerna? Det var väl nån i tråden som antydde något sådant?
Citera
2018-05-28, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Helt rätt, så kan det kanske vara. Det som talar emot det i det här fallet är väl att BO hade barnen hemma hos sig vid tidpunkten för hennes försvinnande. Och jag tror inte BO lät papperslösa/ensamkommande vara hos henne samtidigt som hon hade sina barn hos sig. Dessutom kan man tycka att det borde ha framgått på någon av hennes sociala medier. Om man tittar på Johanna Möller-fallet så var hon ju med på bilder med de ensamkommande männen var och varannan dag.

Vet du var du fått uppgiften om att barnen (vilka av barnen?) varhos henne denna kväll/natt?
Citera
2018-05-28, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Tack! Väldigt intressanta upplysningar. Särskilt detaljen att de blivit presenterade för barnen; det tyder ju på mer seriösa, djupa förhållanden. Kan din källa säga något om när BO dejtade respektive karl? Och ungefär hur länge de träffades?

Betyder detta att BO träffat SD samtidigt som hon dejtat de här andra pojkvännerna? Det var väl nån i tråden som antydde något sådant?

Ja någon av pojkvännerna kan väl misstänkas vara GM. Jag har mycket svårt att tro på en random mördare med tanke på platsen kroppen hittades på.
Citera
2018-05-28, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
1. Är det klarlagt att skriken ägt rum?

2. Är det klarlagt att eventuella skrikljud kom ifrån henne?
Nej och nej.
Citera
2018-05-28, 23:28
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Instämmer i första delen av det du skriver. Hade polisen haft något att gå på efter första genomsökning av bilen hade han fått reseförbud.
Jag tror BO fick ett telefonsamtal om att något skedde bakom planket som gjorde henne upprörd ("din son står och röker och dricker öl"). Hon rusar dit, kanske fortfarande medan samtalet pågår. Där träffar hon på ungdomar som brukar mötas där och vad som sedan hände behöver polisen tid för att reda ut. Skriken är jag skeptisk till, men visst, det kan ha bråkats en stund. Om flera ungdomar fanns på plats skulle Örebro råka i upplösningstillstånd av alla rykten, det skulle kunna göra skada i hela samhället för lång framtid och dessutom försvåra utredningen varför polisen lägger locket på. De tvingas ändå droppa någon information och väljer då sådant som inte leder åt det här hållet. De har väl inte kunnat avfärda SD helt.
Den som ringer BO håller förstås tyst utåt eftersom hen antagligen hade egna ungdomar på platsen. Om detta stämmer kommer det att komma ett kort pressmeddelande från polisen att mordet är uppklarat, vem gärningsmannen var, resten sker under sekretess.
Jaha och vad hände? Vem mördade henne och varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in