2018-05-28, 18:55
Medlem
Märkligt om SD, vilket allt tyder på, tilläts dra utomlands typ dagen efter att han faktiskt var anhållen ang Lenas försvinnande.
I filmer säger de ju alltid att en misstänkt inte får lämna staden ens.
Funkar det inte så i Sverige?
Citera
2018-05-28, 18:59
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Märkligt om SD, vilket allt tyder på, tilläts dra utomlands typ dagen efter att han faktiskt var anhållen ang Lenas försvinnande.
I filmer säger de ju alltid att en misstänkt inte får lämna staden ens.
Funkar det inte så i Sverige?
Enligt senaste rön och rykten så reste han t o m samma dag, på tisdagen.
Citera
2018-05-28, 19:06
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag tänker att om en kropp ska forslas så gör man det genom att täcka kroppen. LW verkar vara petit så jag utesluter inte att man kan ha burit kroppen (med pauser för att pusta ut) eller fraktat den i en bil. Ett tredje alternativ kan ju vara att släpa kroppen i textilerna. Kollar jag på streetview så är det inte alltför många ställen där man vandrar öppet. Radhusen på vänster sida har inga fönster mot gaveln t ex. Är det en bostadsrättsförening så brukar dessa ha ett gemensamt förråd med gräsklippare och skottkärra (vilket jag tar för givet att polisen kollat!?). Men alla dessa alternativ innefattar nog att man täcker kroppen, om inte annat för att slippa se vad man gjort. Det är där jag tror rapportering av klädesplagg kommer in.

Inte troligt att många är ute den tiden som verkar vara aktuellt och då var det nästintill becksvart. Numera är natten något ljusare dock.
165cm enligt signalementet, ingen jätteliten miniperson, men smal var hon.

Tänkte på det då att så jättemörkt var det inte ute vid 23-tiden har jag för mig. Vi vet förstås inte hur dags det var, kan ha varit mitt i natten när det var som mörkast, om din teori stämmer att brottsplats är i hemmet.
Citera
2018-05-28, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Kan bekräfta att HD arbetar på USÖ. På strokeavdelning 92, neuro- och rehabmedicinska kliniken som sjuksköterska. Därmed kan hon också lätt fått tag på diverse läkemedel, t ex lugnande som de har på avd för att direkt ge till patienter för att slippa omväg via apotek.

Här finns uppgift om var HD jobbar.

Stämmer att två namn har lagts ut på ev pojkvänner till LW.

Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Om vi leker med tanken att det inte är SD som är MGM? Vilka andra personer i hennes närhet skulle det kunna vara? Jag personligen tycker att mycket pekar på SD. Men tänk om vi missar den riktige förövaren medan vi - felaktigt - snöar in oss på SD?

Ser gärna att vi hjälps åt med alternativa spår.

Jag punktar ned några av de alternativ som jag har i huvudet:

- HD. Jag känner inte att jag har fått någon bild av vem hon är som person. Vad jobbar hon med, vad har hon för personlighet, vilka intressen har hon, hur var hennes relation till BO?

- Alternativa pojkvänner till BO. I tråden har nämnts att det fanns två eller tre andra pojkvänner som helt eller delvis funnits med i bilden medan BO träffade SD. Har för mig att två av namnen lagts ut här i tråden tidigare men nu hittar jag inte deras namn.

- Någon från arbetsplatsen?

- Någon från BOs frikyrkliga gemenskap?

Vore tacksam för hjälp med spånandet!
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2018-05-28 kl. 19:16.
Citera
2018-05-28, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Det är bara en sak .. hon hittades på samma sida av bullerplanket som motorvägen ligger.
Precis, men dock finns det ett staket innan bullerplanket, från motorvägen sett.
Citera
2018-05-28, 19:15
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoReinfeldt
Tre inlägg på FB, tre inlägg i denna tråd med alternativa teorier med syfte att flytta fokus från SD, spännande, vad har du för relation till SD?

Jag har följt den här tråden men inte blivit medlem förrän nyss och därför inte kunnat vara med och reflektera och fundera med alla er andra förrän nu. Därför ”spretar” mina inlägg kanske lite. Jag känner mig som en fågelunge som prövar mina vingar för första gången. Givetvis verkar denne SD säkerligen kunna vara GM. Tillsammans kan ju alla som yttrat sig här redan ha lagt färdigt ”pusslet”. Någon relation har jag inte till någon av alla de som hittills nämnts i tråden. De
senaste dagarna har jag emellanåt försökt att klura på vem/vilka personer som skulle passa in på beskrivningen ”den/de man minst anar”. Kanske finns det ingen/inga sådan/-a. Vad tror du?
Citera
2018-05-28, 19:15
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Det var inte meningen att att du skulle bli upprörd, jag läser att ESTA diskuteras och du frågar vad som krävs för att få passet indraget. Om du fortfarande talar om mordet på LW är inte mitt svar märkligt; det var inte pass vi diskuterade. Men ok, du kan ju fråga om ditt pass om du vill...

Jag är inte upprörd. Men du verkade inte förstå kontexten av vad jag skrev. Jag ställde en fråga utifrån upplysningen att UD hade kontaktat amerikanska ambassaden.
Nyligen tjatade du om att användare hade påstått att LWs son skulle ha skrivit en låt, fast det inte alls var vad någon påstått. Och tjatade om att du inte såg något på hans Facebook fast det var instagram som hänvisats till. För att du läste slarvigt.
Citera
2018-05-28, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tror dock att man tyvärr inte kan utesluta flyktingspåret helt. Det är inte alldeles ovanligt att folk med anknytning till kyrkliga samfund känner en stark vilja att hjälpa medmänniskor i nöd, t.ex. pastorer som har gömt papperslösa flyktingar. Det har trots allt inte varit helt ovanligt de senaste åren.

Vem vet, kanske LW var inne på att hjälpa papperslösa genom att erbjuda någon tak över huvudet och mat för dagen? Dvs. gömde en asylsökande i sitt hem, en som riskerade avslag på sin uppehållsansökan eller liknande? Enligt sin Facebook var hon trots allt varmt engagerad i Livin' Conference som hölls tidigare i år. ("Vill du göra skillnad på riktigt för någon som behöver dig?)". Kanske ville hon bidra till att hjälpa någon papperslös, denne fick återigen avslag på sin uppehållsansökan, fick panik, situationen urartade och LW råkade illa ut.

Så förutom att söka bland de allra närmaste i hennes ordinarie umgängeskrets, så bör nog polisen arbeta förutsättningslöst.

Inlägg som spekulerar i att det har med hennes jobb att göra. Ett alternativt spår som man inte
kan bortse från.
Citera
2018-05-28, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Här finns uppgift om var HD jobbar.

Stämmer att två namn har lagts ut på ev pojkvänner till LW.

Ja, det stämmer. Två killar har varit i längre förhållande med BO. Båda har träffat barnen.
(Källa: vän/bekant till BO)

M*ts L*rsson och J*n Hol*strö* (a/m)

Den förstnämnde geocachar.

Båda har minimerat sin Facebook nu. Precis som många andra i BOs närmaste krets.
Citera
2018-05-28, 19:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanbo
Precis, men dock finns det ett staket innan bullerplanket, från motorvägen sett.

Precis. Hon låg i "vecket" mellan staketet och bullerplanket.

För att förtydliga: Motorväg - staket - fyndplats - bullerplank - bostadsområde.
Citera
2018-05-28, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Ja, det stämmer. Två killar har varit i längre förhållande med BO. Båda har träffat barnen.
(Källa: vän/bekant till BO)

M*ts L*rsson och J*n Hol*strö* (a/m)

Den förstnämnde geocachar.

Båda har minimerat sin Facebook nu. Precis som många andra i BOs närmaste krets.

Tack för namnen, har letat men inte hittat!
Citera
2018-05-28, 19:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett
Med MGM, menar du SD då? Tidigt i fallet stod det i en del media att anhöriga inte visste var de var, de blev tillfrågade när uppgiften att de inte skulle ha fått komma in i USA dök upp. Minns inte om ordet föräldrar nämndes men det kanske stämmer. Vi vet inte vilka de har pratat med, kanske bara den enes anhöriga?

Det här med geocaching har i alla fall bara jag sett nämnas här i tråden och då av någon som hade kollat eventuella event i USA och kom med den hypotesen som ett förslag. Vet du något annat?
Att resan var planerad har också stått i tidningar tidigt, innan LW hittades t o m har jag för mig. Däremot har journalisterna glömt att nämna det de senaste dagarna. Har bara tydligt skrivits att han åkte iväg direkt efter förhöret/anhållandet. Som av en händelse.

Undrade också över att du skrev att den förmodat planerade resan blev uppskjuten ett par dagar och tyckte det var jättekonstigt eftersom SD blev intagen för förhör/anhölls redan på tisdagen, samma dag som försvinnandet blev känt. Ser nu att du visst skrev fel.

Vet du om HD:s resa var planerad?

Fast närmaste anhöriga kan i och för sig fått veta var de är men välja att inte dryfta det för media. Den absolut närmsta kretsen är inte heller tvungen att vittna mot sin anhörige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in