2018-05-28, 22:10
Medlem
Crustaceas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Jag kan inget om geocaching. Kan det vara så att de loggar in och hittar sina cacher men väljer att inte offentliggöra dem på hemsidan (typ kör i nåt offline-läge - finns det??) förrän de kommer hem igen? För att inte avslöja var de är nånstans?

Jag brukar göra som du beskrivit ovan, tror de flesta som cachar mycket gör på detta sätt
Så det är ju säkerligen så i deras fall OM de cachar...
Citera
2018-05-28, 22:14
Medlem
Så som jag har förstått det efter den information som finns så hade SD planerat sin resa sedan länge och borde därför även sökt ESTA och troligen fått det beviljat. Dock så missar han den ursprungliga flighten pga att han sitter anhållen. Nånstans i samma veva bestämmer sig HD av okänd anledning att även hon ska åka och så fort SD släppts så beger de sig till Arlanda med bil samtidigt som HD söker sitt ESTA och tar första bästa flyg till USA. Vid ombordstigningen har båda därför ESTA och blir släppta ombord på planet. Under flygresan kontaktar polisen UD som i sin tur vänder sig till amerikanska myndigheter och informerar om misstankar i brottsutredning och därför blir de inte insläppta i USA. Möjligtvis åker de sedan till england. Vart de sedan tagit vägen verkar ingen ha någon aning om
Citera
2018-05-28, 22:18
Medlem
WalterSchmidts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Undrar vad du har emot SD och HD

Det står ingenstans att dem är på flykt?!
men alla dina inlägg handlar om samma sak att dem är på flykt och hoppas dem är lysta osv..

Kanske snarare är så att du själv är inblandad i det hela..
Ser att du/ni(?) alldeles nyss blivit reggad(e?) och medlem(mar) här. Märkligt att du/ni blivit medlem(mar) och reggad(e?) just samma månad som detta hemska dåd inträffar. Tycker det är fint att du/ni tänker på de utpekade stackarna och försvarar dem tills deras skuld eller oskuld är bevisad.
Peace & Love
Citera
2018-05-28, 22:21
Medlem
Så sorgligt att läsa vad LW skriver på Instagram den 1 januari på bild nr 22. När man nu vet
vad framtiden hade i beredskap för henne - att ryckas bort på ett sådant brutalt sätt endast
4 1/2 månader senare. Det blev inget superår för Lena - någon eller några ville annorlunda.

"När året börjar med perfekt stekta amerikanska pannkakor (i smör så klart) med
saffran, vispgrädde, bär och kokos - då måste det väl vara ett superår?!"

https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.instagram.com%2Fsoftp ocahontas
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2018-05-28 kl. 22:38.
Citera
2018-05-28, 22:39
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Så som jag har förstått det efter den information som finns så hade SD planerat sin resa sedan länge och borde därför även sökt ESTA och troligen fått det beviljat. Dock så missar han den ursprungliga flighten pga att han sitter anhållen. Nånstans i samma veva bestämmer sig HD av okänd anledning att även hon ska åka och så fort SD släppts så beger de sig till Arlanda med bil samtidigt som HD söker sitt ESTA och tar första bästa flyg till USA. Vid ombordstigningen har båda därför ESTA och blir släppta ombord på planet. Under flygresan kontaktar polisen UD som i sin tur vänder sig till amerikanska myndigheter och informerar om misstankar i brottsutredning och därför blir de inte insläppta i USA. Möjligtvis åker de sedan till england. Vart de sedan tagit vägen verkar ingen ha någon aning om
Så tror jag att det är.

Hoppas man har koll på var de är, för säkerhets skull. De kan ju vara helt oskyldiga men man blir ändå orolig att det ska hända någon av dem något så länge allt är så oklart.

Kan de ha fått klartecken att resa in i USA senare så att de trots allt är där?
Citera
2018-05-28, 22:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Så sorgligt att läsa vad LW skriver på Instagram den 1 januari på bild nr 22. När man nu vet
vad framtiden hade i beredskap för henne - att ryckas bort på ett sådant brutalt sätt endast
4 1/2 månader senare. Det blev inget superår för Lena - någon eller några ville annorlunda.

"När året börjar med perfekt stekta amerikanska pannkakor (i smör så klart) med
saffran, vispgrädde, bär och kokos - då måste det väl vara ett superår?!"

https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.instagram.com%2Fsoftp ocahontas

Ja, och ungarna som borde gå och nynna på skolavslutningssånger.

Men när jag kollade på hennes instagram så var där ett foto på henne och ett brudpar hon vigt som var taget 2014. Så det är kanske inte helt korrekt att hon slutat som pastor för nio år sedan? Eller hon kanske inte hade tjänst som det fast ändå var vigselförrättare (och genom sin utbildning och tidigare tjänstgöring kan viga som pastor)?
Citera
2018-05-28, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Läs tråden. Det var inte hastigt och lustigt.
Förlåt ! Orkar inte läsa varje inlägg, fick bara intryck att han ville iväg.
Citera
2018-05-28, 22:45
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Aha, tack för svar.
Jag antar att detsamma gäller för begravning av den avlidne då? Att det också kan ta längre tid än normalt innan den genomförs.

Jag skulle tro att begravningen inte heller kan hållas förrän alla rättsmedicinska undersökningar är klara.
Citera
2018-05-28, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanbo
http://forumbilder.se/H6TMK/384bd568-b574-45e4-9ec3-2133a630004e
Här är bild på exakt plats.

Någon som sett uppgifter huruvida kroppen var dold på något sätt med grenar eller kvistar e.d.?

Jag tänker närmast på ifall GM tagit sig tid till att försöka gömma kroppen eller om man bara dumpat henne där i all hast.

Om MP är hennes bostad ter sig val av FP ytterst märklig. Vilken typ av GM väljer att i sådana fall flytta på kroppen mellan bostad och FP, nej det blir alldeles för omständigt och riskabelt.

Hon har sannolikt blivit mördad där hon sedermera hittades eller i direkt anslutning till den platsen.

Jag har läst en del teorier i tråden om allehanda orsaker till varför LW befann sig på fyndplatsen eller i närheten sen kväll - tidig natt och svaret till detta tror jag vi får reda på när polisen hittat rätt GM.
Man kan dock alltid spekulera vilket Flashback är till för.

SD har polisen haft ögonen på sedan dag ett mer eller mindre. Han släpptes utan häktning, kanske i brist på bevis. Så tidigt i en förundersökning (innan kroppen hittades) har man inte mycket att gå på och han hördes väl i första hand i egenskap av pojkvän, vän eller ex. Vet inte hur mycket teknisk bevisning man hunnit samla ihop, men antagligen tillräckligt för att man kunnat se LW senast lämnade fingeravtryck på sociala medier, mobiler mm. Man har också sett vilka personer hon smsat och varit i kontakt med helt enkelt, var hon betalat med kontokort, senaste säkra vittnesuppgifter på iakttagelser.

Polisen har hunnit påbörja sitt puzzle och hört närmaste vänner och familj samt arbetsgivareoch kollegor. En bild av BO börjar ta form och misstankarna vänds automatiskt mot (någon av) hennes nuvarande eller förra pojkvän, varav SD är en av dem.

Här är jag lite osäker, men om jag kommer ihåg rätt, så hittades kroppen efter att SD lämnat landet vilket är ett genombrott i utredningen. Man hoppas på DNA och andra spår/fynd på platsen och på kroppen som kan stärka misstankar mot en specifik person - GM.

Vet inte om det är i detta läge som polisen tar till tvångsmedel mot en misstänkt SD genom att gå igenom hans bil, i jakt på någonting som eventuellt kan peka mot att en död eller svårt skadad/döende LW befunnit sig i bilen, någon slags potentiellt mordvapen som funnits i fordonet. Oavsett vilka fynd som samlats in skall dessa analyseras på NFC vilket kan ta tid beroende på vad som skall analyseras.

Jag misstänker att utredningen fortfarande väntar in analyssvar från NFC och när de väl kommer ger de en indikation om SD kan tänkas vara inblandad eller inte. Där ligger vi just nu kan jag tänka mig. Det är alltså ingen akutsituation att plocka in SD ännu, då bevisningen inte finns tillhanda. Däremot är jag ganska säker på att man håller koll på både SD/HD samt andra eventuella ”pojkvänner” tills NFC gjort sitt.
Förhören pågår naturligtvis fortlöpande, det är oftast många personer som skall höras mer än en gång.
Citera
2018-05-28, 22:52
Medlem
Hörde en sak på byn idag (Örebro)...att man (polis lr media) initialt gått ut med att det ej fanns anledning till oro för allmänheten. Som i att L”s död ej var en vetvillings verk. Någon som hört nåt liknande?
Citera
2018-05-28, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
BO har anmält SD för ofredande 2016 men tog tillbaka och 2017 då hon gick vidare men åkl lade ner för brist på bevis. Det är väl inte så konstigt om man tänker att den andre kan bli ännu argare om man polisanmäler honom.

Precis! Men en polisanmälan brukar räcka att få normala att backa och begrunda det de gjort. En idiot blir arg och situationen trappas upp. Så hon verkar rädd för honom. Är han en känd våldsman? Dömd sen tidigare för våldsbrott?
Citera
2018-05-28, 23:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Hörde en sak på byn idag (Örebro)...att man (polis lr media) initialt gått ut med att det ej fanns anledning till oro för allmänheten. Som i att L”s död ej var en vetvillings verk. Någon som hört nåt liknande?

Mnja. Den här hammarmannen som härjat tidigare lär det väl inte vara. Om hon gått ut vid den tiden och omständighet är det väl mindre sannolikhet att det är ett sådant oberäkneligt slumpartat överfall. Något slags relation till GM finns nog. Men det behöver ju inte vara SD även om det är självklart att han är bland de första de ville höra om hon hade anmält honom två gånger. Fast det kan ju hända att de inte haft just någon kontakt alls sedan dess?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in