2018-05-28, 20:02
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drevel
Massor av felaktiga antagande om geocaching i tråden, låt mig rätta lite:
* Det finns ingen traditionell cache runt hennes hus eller platsen. Det finns dock ett gäng frågetecken som betyder att det finns en cache gömd på Max 3.2 km från frågetecknet. Man behöver lösa problemet i beskrivningen för att få koordinaten till själva cachen. Dvs, det kan mycket väl finnas en burk eller delsteg vid planket.
* Åker man bort är det ganska vanligt att man laddar ned alla tänkta cacher offline i sin app/GPS och besöker cacher man tänkt besöka. Finns inget krav på att loggning ska ske direkt på nätet, inom nån speciell tid från att man var där eller i huvudtaget. Nu känner jag inte SD eller HD så jag har ingen aning om hur de brukar göra.
* Nej, man kan inte se var någon är vara för att de loggat in (på sidan eller i appen), bara att de har loggat in (eller startat appen)
* De och de har åkt tillsammans till och från event x. Ja, helt normalt. Eventet har start och sluttid. Väldigt normalt att man samåker. Bor man nära varandra är det ännu normalare.

Eftersom du har koll: Är det pushnotiser för privata meddelanden man får från andra användare (i mobilen)?
Citera
2018-05-28, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Precis. Hon låg i "vecket" mellan staketet och bullerplanket.

För att förtydliga: Motorväg - staket - fyndplats - bullerplank - bostadsområde.
http://forumbilder.se/H6TMK/384bd568-b574-45e4-9ec3-2133a630004e
Här är bild på exakt plats.
Citera
2018-05-28, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Å det där är med sanningen överensstämmande, eller?
Jag spånade som jag skrev. Är ju ganska vanligt att människor vänder sig till kyrkans folk med äktenskapskriser och vad jag förstått hade hon tidigare jobbat som pastor el dylikt. Tänkte att SD vände sig till BO för råd och att BO sedan vände sig till HD för att försöka hjälpa deras äktenskap. BO:s avsikter kan varit goda men det kanske inte HD förstod eller uppskattade. Kanske bara förvärrades av BO inblandning.
Anledningen till att BO ville ta tillbaka första anmälan var ju i alla fall pga att hon trodde det skulle förvärras annars.
Varför trodde BO det? Då har det varit turbulens tidigare också tänker jag.
Citera
2018-05-28, 20:18
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jag spånade som jag skrev. Är ju ganska vanligt att människor vänder sig till kyrkans folk med äktenskapskriser och vad jag förstått hade hon tidigare jobbat som pastor el dylikt. Tänkte att SD vände sig till BO för råd och att BO sedan vände sig till HD för att försöka hjälpa deras äktenskap. BO:s avsikter kan varit goda men det kanske inte HD förstod eller uppskattade. Kanske bara förvärrades av BO inblandning.
Anledningen till att BO ville ta tillbaka första anmälan var ju i alla fall pga att hon trodde det skulle förvärras annars.
Varför trodde BO det? Då har det varit turbulens tidigare också tänker jag.

Fast hade inte LW slutat som pastor för drygt nio år sedan? Det är väl i såfall ett par år innan SD? Fast någon postare påstod att man i vissa fall lägger ut det såkallade själavårdande arbetet på ideellt arbetande medlemmar i församlingen. Trots att den legala tystnadsplikten gäller präster och diakoner. Fast det finns visst frivilliga överenskommelser om tystnadsplikt som samfunden överenskommit, så oavsett vilket så hade isåfall LW brutit denna om hon berättat för HD utan att han har godkänt detta om något han berättat för henne, i händelse att han gjort det för hennes ev. egenskap som själavårdare. Men såkallat pillow talk lär han knappast kunna se som själavårdande arbete dock.
Citera
2018-05-28, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Tack för namnen, har letat men inte hittat!

Detta var namn som hen sa spontant när jag frågade vilka som passerat genom åren. Hen inledde med "det måste ju vara någon av alla karlar!". Ju mer jag frågade desto mer obekväm kände sig personen. Man snackar liksom inte skit om de döda. Men ändå återkom hen hela tiden till BOs dejtande. Att BO "var duktig på att hålla isär alla världar och kretsar".
Citera
2018-05-28, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stringfellow
SD och HD´s barn hade ingen aning om USA resan.
HD´s nya kille hade ingen aning om USA resan.
HD´s och SD´s föräldrar hade ingen aning om USA resan.

Enligt en kontakt på UD så skickade HD in sin ESTA ansökan Tisdag eftermiddag påväg upp till Arlanda.

Känns sådär att de skulle stanna i London eller vart de nu håller hus om de båda var oskyldiga och deras stackars barn och familjer fick sitta hemma och ta allt skit från oss på FB och Media.

Har inte alla svaren men nog tror jag att de vet mer om vad som inträffade än SD sagt i förhören.

Intressanta uppgifter. Visste inte att HD har en ny kille, förstår om du kanske ej vill lämna ut
hans namn i tråden.
Citera
2018-05-28, 20:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stringfellow
SD och HD´s barn hade ingen aning om USA resan.
HD´s nya kille hade ingen aning om USA resan.
HD´s och SD´s föräldrar hade ingen aning om USA resan.

Chefen på SD:s arbetsplats bekräftade ju att resan var planerad. Han kanske ljög i så fall.

Eller också var resan planerad bara en eller några timmar i förväg.
Citera
2018-05-28, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Detta var namn som hen sa spontant när jag frågade vilka som passerat genom åren. Hen inledde med "det måste ju vara någon av alla karlar!". Ju mer jag frågade desto mer obekväm kände sig personen. Man snackar liksom inte skit om de döda. Men ändå återkom hen hela tiden till BOs dejtande. Att BO "var duktig på att hålla isär alla världar och kretsar".

Verkar jobbigt med så många olika förhållanden. Kanske inte så roligt för barnen med ständigt
nya karlar som kommer och går i hemmet.
Citera
2018-05-28, 20:27
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
LW står fortfarande listad på ratsit och birthday. Är det vanligt vid mord?
ATT det var LW som hittades avliden har ju polisen gått ut med, då borde en dödsattest vara klar.

Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det tar några dagar innan det försvinner.
Är skatteverket som har hand om det.

Citat:
Ja, jag googlade mig fram till "några dagar". Men nu har det passerat längre tid än så kan jag tycka.
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Okej, kanske tar längre tid då i och med att det är ett mordfall.

Vid normala dödsfall tar det några dagar innan en person försvinner.
Man försvinner när läkaren skickar in dödsattest.
Vid mordfall kan det ta hur lång tid som helst, ibland flera månader.
Antagligen skickas inte dödsattesten in förrän alla undersökningar är helt klara.
Citera
2018-05-28, 20:28
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanbo
Precis, men dock finns det ett staket innan bullerplanket, från motorvägen sett.

Ja ett gunnebostängsel i midjehöjd. Men om jag förstår det rätt låg kroppen inte intill det stängslet.
Citera
2018-05-28, 20:31
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Chefen på SD:s arbetsplats bekräftade ju att resan var planerad. Han kanske ljög i så fall.

Eller också var resan planerad bara en eller några timmar i förväg.

Eller ... så var planen bara att SD skulle åka. Nu blev det en situation som gjorde att HD också fick behov att resa.
Citera
2018-05-28, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vid normala dödsfall tar det några dagar innan en person försvinner.
Man försvinner när läkaren skickar in dödsattest.
Vid mordfall kan det ta hur lång tid som helst, ibland flera månader.
Antagligen skickas inte dödsattesten in förrän alla undersökningar är helt klara.

Aha, tack för svar.
Jag antar att detsamma gäller för begravning av den avlidne då? Att det också kan ta längre tid än normalt innan den genomförs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in