2018-05-28, 20:35
Medlem
Snarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Chefen på SD:s arbetsplats bekräftade ju att resan var planerad. Han kanske ljög i så fall.

Eller också var resan planerad bara en eller några timmar i förväg.
Kan inte varit planerad, för SD hade ju inte anmält till USA innan, det är därför han inte vart insläppt.
INFO: Nu för tiden måste man anmäla till USA för inresa långt innan man reser, det går liksom inte att bara resa iväg till USA på en gång sådär, då får man nobben vid entren, och flyga hem/någon annanstans.
Citera
2018-05-28, 20:39
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jag spånade som jag skrev. Är ju ganska vanligt att människor vänder sig till kyrkans folk med äktenskapskriser och vad jag förstått hade hon tidigare jobbat som pastor el dylikt. Tänkte att SD vände sig till BO för råd och att BO sedan vände sig till HD för att försöka hjälpa deras äktenskap. BO:s avsikter kan varit goda men det kanske inte HD förstod eller uppskattade. Kanske bara förvärrades av BO inblandning.
Anledningen till att BO ville ta tillbaka första anmälan var ju i alla fall pga att hon trodde det skulle förvärras annars.
Varför trodde BO det? Då har det varit turbulens tidigare också tänker jag.
BO har anmält SD för ofredande 2016 men tog tillbaka och 2017 då hon gick vidare men åkl lade ner för brist på bevis. Det är väl inte så konstigt om man tänker att den andre kan bli ännu argare om man polisanmäler honom.
Citera
Medlem
Det verkar skumt..Varför resa iväg utomlands hastigt och lustigt om man är helt oskyldig ? Verkar som en flykt från sanningen, någon sanning i alla fall.
Citera
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Verkar jobbigt med så många olika förhållanden. Kanske inte så roligt för barnen med ständigt
nya karlar som kommer och går i hemmet.

Fast det är ju inte ovanligt idag att många kvinnor när dom passerat 40 och sparkat ut gubben och barnen börjar bli större . Då börjar många jaga killar helst lite yngre men även i samma ålder . Gå ut på en dejtingsida får ni se , jag har iaf häpnat över antalet just i den ålder mellan 40-50 och ett stort antal har bara lösa förbindelser i många år och fortsätter dejta bara
Tror antalet män BO haft inte har någon som helst betydelse i detta fall

jag har även svårt att tro på SD , HD spåret svårt att se varför polisen agerar som dom gör nu isof

Ang frätande spåret om det stämmer så är det ju ett planlagt mord/överfall ( man springer ju inte omkring med frätande vätska i fickan )

Nä ett hastigt uppstått bråk med någon som spårat ur tippar jag på
Citera
2018-05-28, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Ja ett gunnebostängsel i midjehöjd. Men om jag förstår det rätt låg kroppen inte intill det stängslet.
Nästan intill staketet, bara buskarna vid staketet ivägen. Så tolkade iaf jag polisen markeringar som fanns kvar när jag var där förra veckan.
Citera
2018-05-28, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Det verkar skumt..Varför resa iväg utomlands hastigt och lustigt om man är helt oskyldig ? Verkar som en flykt från sanningen, någon sanning i alla fall.
Ja det verkar skumt.
Hoppas att denna flykt är över snart för paret, hoppas att de är efterlysta.
Citera
2018-05-28, 20:53
Medlem
Liberty75s avatar
Har tänkt på skriken som skulle hållit i sig upp till fem minuter.
Hade det varit i en storstad hade ingen över huvud taget brytt sig om skriken. Tro mig, vi har prövat! Blir man överfallen måste man ropa "Hjälp!" om någon ska förstå att det är allvar. Nu var det här ett litet område så samma sak behöver inte gälla men borde hon inte ropat "Hjälp mig!" om hon försökte komma ifrån gärningsmannen? (Fast vem fasiken kan säga hur man skulle bete sig i paniken....)

Men undrar ändå över att skriken pågick så länge. Var det för att hon blivit dödligt sårad och GM hade sprungit därifrån? Någon som klippt till henne och insett att han gått för långt. Kan hon ha legat kvar ett tag innan hon dog?
Citera
2018-05-28, 20:54
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanbo
Nästan intill staketet, bara buskarna vid staketet ivägen. Så tolkade iaf jag polisen markeringar som fanns kvar när jag var där förra veckan.

Ja men tillräckligt mycket buskar för att man inte bara kan ha stannat vid vägen och vräkt kroppen över Gunnebostängslet.
Citera
2018-05-28, 20:55
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ja det verkar skumt.

Internationellt efterlyst kan man bara bli om man är häktad i sin frånvaro. Det är de inte.
https://polisen.se/om-polisen/polisens-arbete/internationellt-efterlysta/
Citera
2018-05-28, 21:01
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Chefen på SD:s arbetsplats bekräftade ju att resan var planerad. Han kanske ljög i så fall.

Eller också var resan planerad bara en eller några timmar i förväg.

Semester kan ju vara planerad. Nu var tiden lite udda, vilket kanske måste motiveras, men annars brukar inte chefen fråga vart man tänker åka. Beviljas måste semestern i alla händelser.
Citera
2018-05-28, 21:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Semester kan ju vara planerad. Nu var tiden lite udda, vilket kanske måste motiveras, men annars brukar inte chefen fråga vart man tänker åka. Beviljas måste semestern i alla händelser.

Tiden är väl inte så udda, på många arbetsplatser är de glada att inte precis alla vill ta ut semester under sommarlovsmånaderna. Därav är det kanske möjligt att HD även fått beviljat med ganska kort varsel? Den här tiden är det nog viss marginal till minimibemanning.
Citera
2018-05-28, 21:07
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ja det verkar skumt.

Undrar vad du har emot SD och HD

Det står ingenstans att dem är på flykt?!
men alla dina inlägg handlar om samma sak att dem är på flykt och hoppas dem är lysta osv..

Kanske snarare är så att du själv är inblandad i det hela..
Senast redigerad av Energizer666 2018-05-28 kl. 21:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in