2018-05-28, 14:46
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP

Tycker bara att man ser dig fokusera ofta på "fel" klubb istället för din egna klubb där det inte heller ser så ljust ut.

I princip alla Blåvita hade nog väldigt lågt ställda förväntningar inför säsongen och beredde sig på minst ett mellanår. Blåvitt anno 2018 är ett nybygge som behöver tid för att sätta sig.

Går inte jämföra med att som i MFF:s fall sikta på vinst i allsvenskan, cupen och gruppspel i CL och sedan göra en kass vårsäsong.
2018-05-28, 15:36
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag tror det blir tufft, men klarar er från kval. Thelin sitter kanske säkert nu, men efter uppehållet kommer:
Örebro, Hammarby, Norrköping, Östersund x 2, AIK, Norrköping, Djurgården. Har han kvar omklädningsrummet efter de matcherna?

Gör Linderoth myteri? Tar ni in Anders Svensson som tredje tränare.

Jag tror Dalkurd, Sirius, Trelleborg och Brommapojkarna fortsatt ligger efter, närmast ovanför har ni Göteborg och Malmö (3p före med en match mer spelad). Tveksam om ni går förbi dem.

Ni borde kanske värva 1-2 försvare, som kan spela på flera positioner i backlinjen.

Efter era tre första matcher, har det inte varit så illa - bortsett Häcken då.

Tror tyvärr du kan ha rätt i mycket men inte i allt. För rikta in oss på att parkera bussen på hemmaplan och ta så många poäng som möjligt hemma fram till vi har lättare matcher igen.

Men tror inte vi får se Taco-Anders mer i Elfsborg, oavsett hur det går!
2018-05-28, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Men tror inte vi får se Taco-Anders mer i Elfsborg, oavsett hur det går!
Han går förbundets tränarutbildning, enligt vad jag hört. Om man går den är ambitionen oftast att bli tränare? Vilken klubb skulle han annars hamna i?
2018-05-28, 17:01
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Notera att Djurgården har vunnit ALLT sen Jonas Olsson byttes ut, då det stod 0-0 i Örebromatchen, sen gjorde Djurgården 2 mål och efter det har dom vunnit allt.

Helt plötsligt känns det trevligare med alla Stockholmslagen samlade, precis det Nannskog förutspådde skulle ske.

Nannskog missade dock som alla andra att Malmö ligger där dom ligger, han trodde dom skulle vara uppe bland guldfavoriterna.
2018-05-28, 17:24
Medlem
civilians avatar
Citat:
Han går förbundets tränarutbildning, enligt vad jag hört. Om man går den är ambitionen oftast att bli tränare? Vilken klubb skulle han annars hamna i?

Han är till och med färdig med utbildningen nu. Dock har han sagt tidigare att han inte vill bli tränare för ett a-lag, utan hellre jobba med ungdomar. Vettefan, jag vill inte ha honom som huvudtränare i Elfsborg i alla fall. Vill inte riskera att han hamnar i samma situation som Henke i Helsingborg. Han är ju kanske vår störste någonsin.
2018-05-28, 18:26
Bannlyst
Citat:
Du har nog rätt om AIK, de är bara glada att de fått en bättre start än de brukar.

Nu har de 24 p efter 12 omgångar.
2017 var det 21p
2016 var det 22p
2015 var det 22p

Ett par poäng mer än vad de brukar, eventuellt räcker det till 1 eller 2 placeringar bättre än vad de brukar komma. ☺

Sommarfönstret och dubblera med europaspel blir antagligen avgörande.

Nyckeln för AIK ligger i att gå rent nu i sommar. Oförskämt enkelt spelschema. Nykomlingar x 4 (Trelleborg x 2 och BP x 2). Övriga matcher är Sundsvall (b), Kalmar (h), Häcken (h) och Elfsborg (h). Några kluriga matcher men avsevärt enklare än det som Norrköping ställs inför. Djurgården (b), Bajen (h), Elfsborg x 2, MFF (b), Sundsvall (b) och IFK Göteborg (h).

Efter 20 omgångar:

2017 hade vi 35 poäng (MFF 46, Djurgården 36)
2016 hade vi 36 poäng (MFF 45, Norrköping 44)
2015 hade vi 39 poäng (IFK Göteborg 41, Elfsborg 41, Norrköping 39)
2014 hade vi 38 poäng (MFF 45)
2013 hade vi 38 poäng (MFF 41, IFK Göteborg 39, Helsingborg 39)

Så för vår del så ser det ändå rätt ljust ut. En rad på 6-2-0 ger 44 poäng inför hösten. Mindre än så tycker jag inte är godkänt. Tvillingarna på Söder ryktas ju också bli av med Mrabti och Hamad. Deras viktigaste spelare under våren.
2018-05-28, 18:32
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Håller med om Zweite. Ett riktigt underskattat mellansteg.

Union vill ju även ha Totte Nyman från Braunschweig som gick ner till 3. BL.
Helt klart, fler borde ta efter de som jag tidigare nämnt. Spelstilen i Tyskland är ju lik den i Sverige med. Simon Hedlund spelar väl i Union om jag inte minns fel.
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Han vill ju att både han och DIF tjänar på att han går vidare vilket man måste säga är najs.

Men ska vi vara ärliga, försvinner Mrabti nu så är vi ytterst medelmåttiga. Han har förfan varit hela vårt lag!
Händer ju alltid något när Mrabti har bollen, ett jävla tapp om han försvinner nu när vi börjar haka på i toppen!
2018-05-28, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Helt klart, fler borde ta efter de som jag tidigare nämnt. Spelstilen i Tyskland är ju lik den i Sverige med. Simon Hedlund spelar väl i Union om jag inte minns fel.

Precis. Tysk fotboll är mer välrundad och teknisk version av Svensk skulle jag vilja säga. Och ja det stämmer, Hedlund spelar där med
2018-05-28, 19:28
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:

Guldheden i Göteborg (Moderklubben), Kanske inte ändå. Men något säger mig att det blir en Göteborgsklubb.
2018-05-28, 20:49
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Guldheden i Göteborg (Moderklubben), Kanske inte ändå. Men något säger mig att det blir en Göteborgsklubb.
Blir nog någon i något lägre divisioner till att börja med.
2018-05-28, 21:14
Medlem
Tim00Blooms avatar
Fråga: vad är anledningen att man måste gå förbundets utbildning för träna ett allsvensk lag? Hade inte allsvenskan mått bättre om till exempel enskilda klubbar höll interna tränarutbildningar och det räckte? Man får då mer blandade tränare med olika filosofer tror jag.
2018-05-28, 21:43
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Summa summaram av ÖSK:s vår är väl godkänt och mycket över förväntan. Ändå sitter jag här och är småbitter över den bristfälliga avslutningen mot BP igår.

Finns mycket stort intresse för Besara, någorlunda stort intresse för Rogic och måttligt intresse för Hines-Ike så skall bli spännande att se vad som händer i sommar. Jag hoppas givetvis att det kan trilla in någon spelare av god kvalitet även om vi inte tappar någon av ovanstående. Det är alldeles för tunn bakom startelvan.

Vårens spelare i ÖSK: Nahir Besara
Vårens överraskning: Simon Amin
Vårens besvikelse: Insatsen mot BP och Igbonanikes röda mot Bajen

Håller givetvis med om att våren är över förväntan. Samtidigt visar det just efter Bajen matchen vilken tunn trupp vi faktiskt har, avstängningar och utvisningar har blivit extremt kännbara. Något oflyt att åka på allt samtidigt. Men där är det så klart lika för alla.

Nahir som poängspelare och rogic tjaa... Jävligt bra överlag och ett par ruggigt viktiga baljor på det.

Måste dock ifrågasätta amin, vad har du sett där egentligen? Enligt mig valpig, dräller med boll och överlag noll wow-faktor. Visserligen ung, men ändå

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in