Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Eh vad skulle det vara för skillnad? Jag kan givetvis inte svara för vilka klubbar inom svensk fotboll som gjort något liknande med bubbel, smink osv, men jag vet att det förekommer i flera andra sporter, såsom inom trav och ishockey och vad jag vet har ingen reagerat då. Sedan hur du då inte tycker det är något konsrigt att lagen spelar i rosa men tycker att allt det andra är stereotypt och att det är fullt naturligt att folk reagerar över Sundsvalls initiativ, ja då är ju du på ungefär samma nivå som Löfvens svammel om LAS-lagarna i debatten om våldtäkter.
Jag frågade efter något liknande event och du kom dragandes med att Göteborg hade spelat i rosa ställ. Var det endast en match för att locka tjejer?
Eller var det damlaget Göteborg du syftade på?
Om ett herrlag väljer att spela i rosa ställ en match (eller fler) för att locka tjejer så är det stereotypt ja och förmodligen lockar det inte mer tjejer.
Om ett damlag på eget bevåg väljer att spela i rosa så är det en stor skillnad mot om man anser att de ska spela i rosa för att de är damer.
Du ser inte skillnaden?