Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-28, 20:39
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Filter skriver om sitt beslut att namnge Skandiamannen:

https://magasinetfilter.se/filterbubblan/om-ett-omtalat-publiceringsbeslut/

Filters reportrar har tydligen varit flitiga besökare här på forumet. Men som sagt, de saknar fortfarande ett par pusselbitar.
Citera
2018-05-28, 20:40
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Jo, hon borde ju ha sett honom tycker man, men det är konstigt att man inte vet om hon var i rättssalen under vittnesmålen?
Var det så att hon bara var under sitt eget vittnesmål?

SE var ju inte heller kalkad till rekonstruktion. Det hade ju kunnat bli hur intressant som helst att se AB och SE krocka i skyltfönstret utan att se varandra.

Hon kände Stig sedan tidigare.
Citera
2018-05-28, 20:44
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
det sägs att S.E ville vara i rampljuset och vara ett såkallad stjärnvittne men det blev inte som han trodde, blev kallad istället för elefanten i porslinbutiken. Hade han varit g.m nog jävlar hade han viljat bli känd på att det var han som knäppte Palme. För tydligen så dog S.E rätt så ensammen år 2000, en slags erkännande hade han nog gjort isåfall. Det är väl vad jag tror.

Erkännandet finns i form av ett brev som är överlämnat till Polisen.
Citera
2018-05-28, 21:00
Medlem
phobics avatar
Vet något vad det var för något SE sade till polisen som "bara gärningsmannen kunde känna till"?

jag har läst ca 70% av inläggen sedan Filter kom med sin nyhet men inte hittat något, så ursäkta om det redan står någonstans.
Citera
2018-05-28, 21:05
Citat:
Ursprungligen postat av phobic
Vet något vad det var för något SE sade till polisen som "bara gärningsmannen kunde känna till"?

jag har läst ca 70% av inläggen sedan Filter kom med sin nyhet men inte hittat något, så ursäkta om det redan står någonstans.

Oklart, om det inte var något som Lisbeth sa när mördaren sköt
Citera
2018-05-28, 21:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgT
Oklart, om det inte var något som Lisbeth sa när mördaren sköt

Det där ska ha gällt utpekandet av det andra vittnet i gränden, som enligt filter bara mördaren kan ha sett.

Det vittnet kände å andra sidan CP sedan rotebro, och kunde förklara att det inte kunde varit han.

Chevamannen är däremot säker på att det inte var SE utan CP.

Efter 32 års centrifugerat mardrömslikt nationellt trauma minns alla bara vad tidningarna och diverse tyckare och charlataner ljugit ihop under åren. Och reaktioner på det. Lätt parodiskt. Och beklämmande.

Jag har ett ordentligt alibi. Vi kanske skulle börja i den änden...
Citera
2018-05-28, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phobic

Det handlar nog om Lars J, men jag kan inte förstå varför bara mördaren kan ha sett honom.
Han stod ju väl synligt på vänster sida om byggbaracken innan han tog upp förföljandet.
Det var över en minut efter mordet.

Vid skottögonblicket stod han ju på andra sidan och såg genom den södra korridoren hur Palme föll.
Jag kan ha missförstått det, men det handlar nog om Lars J.
Citera
2018-05-28, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgT
Erkännandet finns i form av ett brev som är överlämnat till Polisen.
Jaså? Har du något som styrker detta?
Citera
2018-05-28, 21:30
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Det handlar nog om Lars J, men jag kan inte förstå varför bara mördaren kan ha sett honom.
Han stod ju väl synligt på vänster sida om byggbaracken innan han tog upp förföljandet.
Det var över en minut efter mordet.

Vid skottögonblicket stod han ju på andra sidan och såg genom den södra korridoren hur Palme föll.
Jag kan ha missförstått det, men det handlar nog om Lars J.
Då är det samma sak som Lars Larsson framhåller i Nationens fiende. Jag förstår inte att han betraktar det som så tungt att Engström kan beskriva Jeppsson kl 13 dagen efter.

--> (FB) Skandiamannen
Citera
2018-05-28, 21:31
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Då är det samma sak som Lars Larsson framhåller i Nationens fiende. Jag förstår inte att han betraktar det som så tungt att Engström kan beskriva Jeppsson kl 13 dagen efter.

--> (FB) Skandiamannen
Tokstollen jeppson gömde sig när skotten föll
Citera
2018-05-28, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien

--> (FB) Skandiamannen
Nej, nu var det ett tag sedan jag läste vittnesförhören med LJ, men nog vill jag minnas att han gick ut i den norra korridoren och kikade ungefär när mördaren var en bit uppe i trappen.

Det skulle ju då tala för att SE var på mordplatsen efter att mördaren försvunnit upp, och bevisar i så fall att han är oskyldig.

Jag kan inte svära på att jag har rätt, men kolla vad LJ säger själv.
Citera
2018-05-28, 21:41
Citat:
Ursprungligen postat av Besterwisser
Jaså? Har du något som styrker detta?

Palmegruppen kommer att gå ut med det framöver när de lägger fram sin slutgiltiliga teori. Det var blandannat brevet som fick dem att börja utreda SE.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in