Citat:
Ursprungligen postat av
MacMackay
Kom ihåg att hon fått allt hon pekat på tillgodosett.
Om man i dessa sammanhang kan snacka om att bli curlad så är det väl ganska träffande.
Sen avskyr jag allt jävla snack om hennes ”fotografiska minne” där är väl Ulf Dahlsten värst, men det har tydligen blivit en sanning inom sossetoppen.
”Lisbet Palme är utbildad psykolog och har fotografiskt minne”.
Det var ju bra det då, varför kom dom inte på att producera en fantombild utifrån hennes utomjordiska minnesbild redan på direkten, i stället för att gå via nån så kallad konstnärinna nere på snickarbacken som sett nån okänd skummis slinka förbi?
Ibland är det som Jallai skriver i sin Modin serie; det är tvärtom som man tror. Jag känner, eller snarare kände förr, också tom en frustration över att LP spelat bort trovärdigheten i hela hennes vittnesmål genom sitt nästan arroganta agerande. Jag tror numera att liksom mkt annat i MOP är det tvärtom. Bl.a. Anna Hages behandling vittnar om starka krafter som styr när hon får "tystnadsplikt" ett par månader innan man plötsligt kastar fram CP.
En annan "idiot" som många anser förstörde förundersökningen från första dagen var ju HH. Verkligheten var nog tvärtom, HH var brilliant!; hans uppdrag om man får tro HD vittnes mål via JM var att blockera mordutredningen och se till att mördaren går fri. [han säger inte direkt detta men det måste väl bli konsekvensen av att han var på brottsplatsen 7 minuter efter utan att stanna - och fick rapport DIREKT när det hände. Det hade INTE ens den officiella polisen.
Om HH var med i konspirationen på detta sätt är det sannolikt att LP fick en klar instruktion och t.ex. spelades "förhören" aldrig in eftersom man INTE alls ville ha sanningen. [jmf med stackars lilla AH som 17 år elev ville hålla OP vid liv - och inte förstod av vad som egentligen hände - tvingades till tystnad TROTS att hon knappast hade något att vittna om. Tänk vad LP kan ha vetat... OCH fortfarande vet]