Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-23, 22:01
Medlem
Någon som vet vem vapensamlaren är?
Citera
2018-05-23, 22:02
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Kom igen. Sväljer ni vilka nyheter som helst?

Har ni glömt hur fantombilden såg ut som skapades efter mordet?

Skandiamannen är inte i närheten lik fantombilden.

Ändå säger skitmedia att han stämmer in på vittnesbeskrivningar. Vilken jävla 360 graders vändning det var. Då har man haft en fantombild alla dessa åren som lika gärna kunna varit en bild på Kalle Anka i Ankeborg.

Lösnummerförsäljning. Vi kommer aldrig få veta med säkerhet vem som mördade Palme.

Lika lite som att Elvis kommer landa på jorden i ett rymdskepp. Eller att Michael Jackson dyker upp i en ubåt.

Hur kom egentligen den fantombilden till? (Det är en pedagogiskt ställd fråga med syfte att du ska få dig en aha-upplevelse)
Citera
2018-05-23, 22:04
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Hur kom egentligen den fantombilden till? (Det är en pedagogiskt ställd fråga med syfte att du ska få dig en aha-upplevelse)

... förmodligen hade det varit mindre skadligt för utredning att ha en fantombild på Kalle Anka.
Citera
2018-05-23, 22:05
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Just förmågan att slita sig från sin favoritteori tycker jag är berömvärd.

Edit. Jag svarade dig dåligt. Borgnäs kan aldrig acceptera en ensam mördare, Wall kan inte släppa mötesscenariot, Aner höll krampaktigt i Avsan.

Leif har inte ändrat sin inramning, utan förklarar sakligt, att det finns en risk, en liten, att det kan vara SE.
Det är ju just det han har gjort. Det finns ingen linje-sett över tid. Jag håller med Riskybizzy.
Inget fel dock att ändra sig men har aldrig sagt varför han ändrat åsikt

Jag anser att SA i det avseendet har klätt av honom. Se exempelvis "De sammansvurna " s 288-289
Citera
2018-05-23, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Märkligt hur okunniga media/svenska folket/och i viss mån rättsväsendet är om "vittnet" Stig Engström...
Man häpnar...
Han rubriceras som den "osannolika" mördaren...
Vilken rubrik...

SOM OM INGEN NÅGONSIN ALDRIG HAR HÖRT TALAS OM HONOM TIDIGARE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!

I stort sett INGET NYTT framkom i den aktuella artikeln.
Men jag är inte den som säger nej, så kanske kanske kanske...

Men, nje...
Det här spåret lär bli mindre långlivat än t ex sydafrikaspåret. Nästa vecka är det glömt. Lagt ner 12 år. Pyttsan.

Sista rycket? Några som känner sig trängda? Det nya som kommit fram är ju att det ljugits kring knarkspans närvaro i området när skotten föll. Där finns både vapen och ammunition samt missledning och mörkläggning från dag 1.
Senast redigerad av boboslacke 2018-05-23 kl. 22:10.
Citera
2018-05-23, 22:10
Medlem
mvagrippas avatar
Fråga ett att ställa sig är hur Stig Engström vet att han ska gå ut på gatan vid exakt rätt tidpunkt?
Citera
2018-05-23, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Fråga ett att ställa sig är hur Stig Engström vet att han ska gå ut på gatan vid exakt rätt tidpunkt?
Eller hur han kunde låna vapen och rätt ammunition just den dagen. Läste han i tarotkort?
Citera
2018-05-23, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Han säger också att man inte vet om man har vapnet. Grunna på det!

Jag noterade också det. Programledaren gjorde det tyvärr inte.
Citera
2018-05-23, 22:15
Medlem
ziracorns avatar
Göransson är ju trovärdig i sitt goda journalistiska arbete (Sture Bergvall bl.a.), men här tror jag faktiskt att han skjutit sig själv i foten. Petterssons bok kommer i vilket fall krängas i MÄNGDER.....!
Då är väl i vilket fall ETT delmål uppnått..., dvs MAMMONS!!!!!!

Låna boken på bibban när den kommer, dvs köp inte.

SE kan vara inblandad, till och med gärningsman - men känslan är nej.
Och glasögonen är ju ett minus (om han inte använde linser/alternativt sket i det).

Plus ett 10-tal andra plus och minus.
Citera
2018-05-23, 22:18
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Eller hur han kunde låna vapen och rätt ammunition just den dagen. Läste han i tarotkort?

Ja och ha med kanonen på en plats där inte ens Olof Palme själv varit säker på att befinna sig sex minuter tidigare.
Citera
2018-05-23, 22:19
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa

Walkie-talkie?
Citera
2018-05-23, 22:21
Medlem
Nu när Engström är på tapeten igen så börjar iaf jag att fundera över det där hemligstämplade förhöret med Anette Kohut och vad det egentligen innehåller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in