Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-27, 22:44
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Svar: Ja.

Jag har själv bott ett flertal år i annat land på andra sidan jordklotet och jag pluggade språket innan, samt kulturen, och var integrerad från Dag 1. Jag arbetade och bidrog tack vare min speciella kompetens.

Du inser att detta utesluter sk. "asylinvandrare"? Det verkar vara det som du fokuserar på med ditt "eek". Vill AfS ha dessa? De bidrar inte till något och ska på sin höjd ges föda och livsuppehåll i flyktingläger nära sina egna hemländer. Det är mer kostnadseffektivt. SD-politik.

Här ser vi varför SD har förlorat alla dessa år.

Allt handlar om flyktingarnas behov enligt SD-Iraks ordförande VitruvianskeMannen; och Kim Jong Karlsson i SD bunkern nickar instämmande. Man får inte fuska som AFS gör! Det får inte handla om svenskars behov!!
Citera
2018-05-27, 22:46
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
...vad? Vet du inte ens vem Jeff Ahl är? Har du inte ens sett hans konfrontationer där han ställer ansvariga ministrar mot väggen?

Ok, då är det glasklart för mig nu. Tack och hej.

Nej, jag vet inte vem Jeff Ahl är. SD har väl ca 40 ledamöter? Kan inte hålla koll på alla. Och inse att jag är extremt mycket över genomsnittet intresserad av politik och SD i synnerhet.

Förstår du nu varför maximalt några tiondelar av befolkningen ens hört talas om AfS?
Citera
2018-05-27, 22:52
Bannlyst
Citat:
Jodå:

https://sd.se/var-politik/invandringspolitik/

Precis det jag skrev, om du kan läsa.

Tänk på att SD är ett parti som gör anspråk på att vara Sveriges största parti, och måste formulera sig ansvarsfullt. Det är inget litet promilleparti som AfS, okänt för större delen av befolkningen.

Trots att SD enligt dig har runt 18% så kan du inte deras politik. Säger ganska mycket.

Därför afS behövs med okomplicerad och enkel politik. Återvandring blir en valvinnare. Riksdagsinträdet hägrar.
Citera
2018-05-27, 23:02
Medlem
Citat:
Nej, jag vet inte vem Jeff Ahl är. SD har väl ca 40 ledamöter? Kan inte hålla koll på alla. Och inse att jag är extremt mycket över genomsnittet intresserad av politik och SD i synnerhet.

Förstår du nu varför maximalt några tiondelar av befolkningen ens hört talas om AfS?

Du spenderar väääääldigt mycket tid och energi på att påtala att AfS är litet och att ingen hört talas om dem. Frågan är varför, för ifall du verkligen tror på det vet du att de inte utgör något hot för SD, och då finns det ingen anledning för dig att spamma tråden med samma budskap.
Citera
2018-05-27, 23:05
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Trots att SD enligt dig har runt 18% så kan du inte deras politik. Säger ganska mycket.

Därför afS behövs med okomplicerad och enkel politik. Återvandring blir en valvinnare. Riksdagsinträdet hägrar.

Ja vet man inte ens vem Jeff Ahl är då vet man inget om Afs och knappast något om SD heller. Enligt mina beräkningar har AfS redan 1,5%. Efter den senaste succén kommer det säkert öka. Kanske redan 2% i juni, vilket är en sensation. Allt över 2% i juni är en chock för etablissemanget. Deras värsta mardrömmar besannas och tiden för att bara lalla runt i RD är över. Längtar till 9 september.

AfS är SD i kvadrat. SD upphöjt till två. AfS inträde i RD kommer väsentligt påskynda svenska folkets uppvaknade.
Citera
2018-05-27, 23:41
Medlem
Citat:
"Svenska folket"

Källa på det...

AfS är känt av max några tiondelar av befolkningen, och kommer med all sannolikhet inte ens få 0.5% av rösterna (troligtvis mycket mindre, kanske under en promille).

Hahaha, jag ser fram emot att återbesöka detta inlägg efter valet!
Du anar inte hur stort stöd de har. Ingen är förberedd.
Citera
2018-05-27, 23:48
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Ja vet man inte ens vem Jeff Ahl är då vet man inget om Afs och knappast något om SD heller. Enligt mina beräkningar har AfS redan 1,5%. Efter den senaste succén kommer det säkert öka. Kanske redan 2% i juni, vilket är en sensation. Allt över 2% i juni är en chock för etablissemanget. Deras värsta mardrömmar besannas och tiden för att bara lalla runt i RD är över. Längtar till 9 september.

AfS är SD i kvadrat. SD upphöjt till två. AfS inträde i RD kommer väsentligt påskynda svenska folkets uppvaknade.

Vilken bubbla lever du i? De flesta känner bara dem som syns i tv-rutan. Dvs de fyras gäng, Bieler, Ekeroth och ett par till som hamnade i TV pga "skandaler"

Och för 4 år sedan kände man typ bara till Jimmie och 'järnrör' Kent. Inse!
Citera
2018-05-27, 23:53
Medlem
Citat:
Svar: Ja.

Jag har själv bott ett flertal år i annat land på andra sidan jordklotet och jag pluggade språket innan, samt kulturen, och var integrerad från Dag 1. Jag arbetade och bidrog tack vare min speciella kompetens.

Du inser att detta utesluter sk. "asylinvandrare"? Det verkar vara det som du fokuserar på med ditt "eek". Vill AfS ha dessa? De bidrar inte till något och ska på sin höjd ges föda och livsuppehåll i flyktingläger nära sina egna hemländer. Det är mer kostnadseffektivt. SD-politik.

Israel då, eller?
Citera
2018-05-28, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Vilken bubbla lever du i? De flesta känner bara dem som syns i tv-rutan. Dvs de fyras gäng, Bieler, Ekeroth och ett par till som hamnade i TV pga "skandaler"

Och för 4 år sedan kände man typ bara till Jimmie och 'järnrör' Kent. Inse!

Vill man debattera AfS och inte ens känner till Ahl,ja då har man så stor kunskapslucka att själva debatterandet känns meningslöst.
Ungefär som att debattera SD och inte veta vem EXPO-Karlsson är.

Nu är det inte medelväljaren som försöker debattera i denna tråd.
Denne känner säkerligen inte till vare sig Jeff Ahl eller för den delen Pavel Gamov heller...det hör inte hit.
Citera
2018-05-28, 01:09
Medlem
Enmansdemos avatar
Ompröva alla uppehållstillstånd som utfärdats i Sverige efter år 2000.

Dom som fick sitt uppehållstissltånd 2000 måste väl fått kvittera ut sitt medborgarskap redan,
det är väl inte så att man vill ompröva medborgarskap rentav?

Förövrigt vad har Chang Frick emot AFS, är det möjligen så
att tönten tror att han själv ska inkluderas som repatrierbar?,
och därmed är emot återvandringspolitik?
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-05-28 kl. 02:08.
Citera
2018-05-28, 02:12
Medlem
Enmansdemos avatar
När slår AFS webbshopp upp med pins inför valet?
Citera
2018-05-28, 03:40
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flida
Nu har jag och en polare blivit medlem i AfS
Gå med du med!
https://alternativforsverige.se/bli-medlem/

Välkommen!!

Jag har rekryterat hittills 19 personer! Men jag blir ledsen i hjärtat då jag har svårt att rekrytera en av mina barndomsvänner som jag känt i decennier. Han är dessutom officer, som kan sprida ordet fort inom försvarsmakten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in