Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-27, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
"Svenska folket"

Källa på det...

AfS är känt av max några tiondelar av befolkningen, och kommer med all sannolikhet inte ens få 0.5% av rösterna (troligtvis mycket mindre, kanske under en promille).

När de får 2,5% kommer vi skratta åt dig.
Citera
2018-05-27, 22:25
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Betyder alltså att du och SD står bakom miljontals afrikaner i Sverige, bara de betalar skatt och spelar Bingolotto.

Du kan hitta mina svar längre bak i tråden, där jag förklarar ingående. Tips: Svaret är nej
Citera
2018-05-27, 22:27
Bannlyst
Citat:
Vad håller du på med, är du inte läskunnig eller kan du inte följa en tråd? Detta gäller:

(1) Sverige har tagit emot och gett hundratusentals (kanske en halv miljon) personer uppehållstillstånd de senaste åren. En fullständigt vidrig politik, där både SD och AfS är starkt kritiskt till detta. Inga krav har ställts på dessa invandrare, de har kunnat leva helt osvenska liv, bo i enklaver, utöva sin anti-svenska muslimska tro, leva på bidrag.

(2) Jag sa att med de krav på invandrare som SD ställer så kan max något tusentals invandrare per år komma i fråga. Man ska kunna språket, vara helt självförsörjande, totalt integrerad i vår kultur. I princip utesluter detta invandrare från MENA. Endast högintelligenta/högutbildade invandrare kan vara möjliga. Detta vill SD.

Hur i hela helvetet får du detta till att SD skulle stödja att ta in de hundratusentals personer som kommit de senaste åren? Du måste vara helt fantastiskt blåst i skallen.

Haha, det här är ju signaturmaterial. Så SD ska enbart släppa in de som kan språket innan de kommer och de ska också vara integrerade redan innan de kommer?

Citera
2018-05-27, 22:31
Bannlyst
Citat:
Nej, jag är här för att på ett seriöst och sansat sätt diskutera AfS politik och skillnaden gentemot storebror SD's politik. Det är högst relevant.

Men sådana här trådar (även NMR-trådar) får direkt något sektliknande över sig, om man är det minsta kritisk så får man en massa personangrepp direkt. Jag försöker visa vad AfS politik är, och hur lite (i vissa frågor) och hur mycket (i vissa andra frågor) som de skiljer från SD. Sen är jag givetvis bekymrad om de stjäl några tiondelars procentenheter från SD (bortkastat) samt också road över hur några här på fullt allvar verkar tro att AfS ska komma in i riksdagen. Det är totalt verklighetsfrånvänt.

Men vill ni hålla på med er sekt, så varsågoda

Tittar man på din posthistorik, så får man svar på vad du sysslar med.

Nåja, ni kontrasignalerare i tråden gör varken till eller från. AfS är en ren naturkraft. Helgen har rönt stora framgångar och det blir snudd på riksdagsinträde i höst.
Citera
2018-05-27, 22:32
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Nej, jag är här för att på ett seriöst och sansat sätt diskutera AfS politik och skillnaden gentemot storebror SD's politik. Det är högst relevant.

Men sådana här trådar (även NMR-trådar) får direkt något sektliknande över sig, om man är det minsta kritisk så får man en massa personangrepp direkt. Jag försöker visa vad AfS politik är, och hur lite (i vissa frågor) och hur mycket (i vissa andra frågor) som de skiljer från SD. Sen är jag givetvis bekymrad om de stjäl några tiondelars procentenheter från SD (bortkastat) samt också road över hur några här på fullt allvar verkar tro att AfS ska komma in i riksdagen. Det är totalt verklighetsfrånvänt.

Men vill ni hålla på med er sekt, så varsågoda

SD är en sekt idag. Toppstyrt av tre personer. En trepersonssekt. AfS är en rörelse där tusentals hängivna svenskar kan göra skillnad utan att fråga SD-trojkan om varje detalj. SD styr med diktatoriska medel. AfS genom förtroende, ansvar och stöd.

SD utesluter dig om du säger ett ord fel, AfS kommer till ditt beskydd. Varför? SD är livrädda för media, AfS pekar finger åt dem. SD tar PK-media på allvar, AfS hånar dem för deras falska nyheter.

Förstår du skillnaden? SD kommer öka mot 2014 men AfS kommer in och då blir det livat i riksdagen. Inte ett sömnpiller som nu med SD som enda oppositionsparti.

Äntligen får svenska folket sin röst hörd i RD. Jeff Ahl är bara en aptitretare.
Citera
2018-05-27, 22:34
Medlem
Citat:
Haha, det här är ju signaturmaterial. Så SD ska enbart släppa in de som kan språket innan de kommer och de ska också vara integrerade redan innan de kommer?

Svar: Ja.

Jag har själv bott ett flertal år i annat land på andra sidan jordklotet och jag pluggade språket innan, samt kulturen, och var integrerad från Dag 1. Jag arbetade och bidrog tack vare min speciella kompetens.

Du inser att detta utesluter sk. "asylinvandrare"? Det verkar vara det som du fokuserar på med ditt "eek". Vill AfS ha dessa? De bidrar inte till något och ska på sin höjd ges föda och livsuppehåll i flyktingläger nära sina egna hemländer. Det är mer kostnadseffektivt. SD-politik.
Citera
2018-05-27, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men ändå går SD fram i opinionen nu och blir snudd på största parti? Hur kan det ske med så "dåliga" politiker?

Jimmie har i alla fall varit stark, vem hade klarat alla dom debatter han deltagit i detta år? Jag är ganska säker på att ett parti med så många medlemmar kommer att kunna stampa fram bra politiker. Bieler är väl lika god som någon annan kvinna i L eller M.

Jag tror många inte vågar lita på en polsk judinna (Bieler) som SD har som kommande invandringsminister. Judar har dubbla lojaliteter, både till Sverige och Israel. En säkerhetsrisk.
Citera
2018-05-27, 22:37
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:

Jag har själv bott ett flertal år i annat land på andra sidan jordklotet och jag pluggade språket innan, samt kulturen, och var integrerad från Dag 1. Jag arbetade och bidrog tack vare min speciella kompetens.

Du inser att detta utesluter sk. "asylinvandrare"? Det verkar vara det som du fokuserar på med ditt "eek". Vill AfS ha dessa? De bidrar inte till något och ska på sin höjd ges föda och livsuppehåll i flyktingläger nära sina egna hemländer. Det är mer kostnadseffektivt. SD-politik.

Vad tycker du om Jeff Ahl? Har hans konfrontationer med olika ministrar varit bra tycker du?
Citera
2018-05-27, 22:39
Bannlyst
Citat:

Du har ingen aning om vad SD står för. Det är helt glasklart.
Citera
2018-05-27, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Vad tycker du om Jeff Ahl? Har hans konfrontationer med olika ministrar varit bra tycker du?

Jag vet inte vem det är, helt okänd. Är det en av de avhoppade SD'arna i riksdagen? Definitivt inte en av de kända SD'arna och kan ärligt inte placera karln.
Citera
2018-05-27, 22:43
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Jag vet inte vem det är, helt okänd. Är det en av de avhoppade SD'arna i riksdagen? Definitivt inte en av de kända SD'arna och kan ärligt inte placera karln.

...vad? Vet du inte ens vem Jeff Ahl är? Har du inte ens sett hans konfrontationer där han ställer ansvariga ministrar mot väggen?

Ok, då är det glasklart för mig nu. Tack och hej.
Citera
2018-05-27, 22:44
Medlem
Citat:
Du har ingen aning om vad SD står för. Det är helt glasklart.

Jodå:

https://sd.se/var-politik/invandringspolitik/

Precis det jag skrev, om du kan läsa.

Tänk på att SD är ett parti som gör anspråk på att vara Sveriges största parti, och måste formulera sig ansvarsfullt. Det är inget litet promilleparti som AfS, okänt för större delen av befolkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in